Ga naar inhoud


Geen nl zenders op mijn nieuwe duitse panasonic


corsak

Aanbevolen berichten


  • Moderator

En wat heb je gedaan om dit resultaat te krijgen?

 

Heb je mijn vraag gelezen over het afschermen met alu folie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, corsak zei:

Hallo ben ik weer ben nu dus zo ver dat ik alle nederlandse zenders heb ook bv discovery of ziggo sport 1  tv noord tv drente en zo maar nu heb ik dus geen duitse zenders meer

 

Het zou best kunnen dat je voorheen de Astra 19,2 ontving met de kop van de Astra 23,5 en dat je nu de Astra 23,5 ontvangt met de kop van de 19,2.

In beide situaties kun je steeds maar 1 satelliet ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je eens vertellen wat je gedaan hebt om de Nederlandse zenders te ontvangen?

Heb je wel een schotel voor zowel Astra 1 als Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ceesv zei:

En wat heb je gedaan om dit resultaat te krijgen?

 

Het lijkt me dat je eerst deze vraag eens moet beantwoorden. (Edit: Ah! Ceesv was sneller....)

 

Los daarvan: je duo-LNB heeft meerdere aansluitingen, begrijp ik.

Heb je al geprobeerd de kabel van de Panasonic op een andere LNB aansluiting aan te sluiten? Met welk resultaat?

 

Kan ook zijn dat er iets is met de diseqc amplitude van je panasonic.

Zullen we het eens proberen met alleen Toneburst? Ik neem aan (maar weet niet zeker) dat dat bij jou 'Attentietoon' genoemd wordt (geen idee hoe ze op die vertaling komen).

In dat geval: Toneburst A en B ongewijzigd laten, maar Diseqc A en B UITzetten. Levert dat wat op?

 

Anders moeten we kijken waarom de diseqc opdrachten niet bij je LNB aankomen. Niet zo'n goede kabel misschien?

 

Zo, dat waren wat mogelijkheden. :)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ojee heb er weinig verstand van dus dat is voor mij al een heel probleem ,heb een duo lnb met 4 aan sluitingen en het werket overal .

Heb al geprobeerd een andere kabel of een ander lnb uit gang maar het zelfde .

Heb nu dus weer 2 sat gedaan heb nu alle nederlandse zenders en franse en polse en rus zenders .

 

En ja bij mij heet dat attentietoon maar die staat uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
27 minuten geleden, ceesv zei:

Kan je eens vertellen wat je gedaan hebt om de Nederlandse zenders te ontvangen?

Het antwoord op deze vraag laat op zich wachten.

We proberen je te helpen, maar zonder informatie komen we niet verder!

Voor de duidelijkheid, voor Astra 1 heb je een kop van de LNB nodig, en voor Astra3 een 2e kop.

Je tv moet weten welke kop voor welke satelliet gebruikt wordt.

Dat doe je door een van de diseqc posities van de kop te koppelen aan een satelliet positie.

Verder moet er een zenderlijst geladen worden om tv te kunnen kijken.

 

Wanneer je nu eens precies uitlegt, wat je gedaan hebt om de Nederlandse zenders zichtbaar te maken komen we verder

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een dubbele lnb dus 2 koppen diseqc a astra 1 disegc b astra 3 zo toch zenderlijst laat ik elke keer weer in maar krijg nu steets het zelfde .

Zit de fout niet in de transponder code want hij geeft steeds aan dat ik geen onvangst heb .

Heb dus de transponder gegevens verandert daar door heb ik dus nu de nl zenders .

 

Kan het zijn dat de transonder code die die nu aan geeft niet goed is het is bij beide het zelfde dus astra 1 en astra 2 het zefde

dat klopt toch niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe is dat voor elkaar gekomen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...