Ga naar inhoud


Erfgrenzen


Con

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om verharding aan te brengen en wil weten

waar de precieze grenzen liggen zoals is vastgelegd.

 

Het kadaster doet daar wazig over. Het lijkt wel alsof

ze metingen willen verrichten om een kleine omzet te

genereren.

 

Wie kan mij op weg helpen?

 

Ik mag toch wel aannemen dat de grenzen zijn bepaald

ten opzichte van de betreffende woning als basis parameter.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, mereltje zei:

Gewoon de bestaande erfscheiding aanhouden 😉

Welke?

55 minuten geleden, Sprietje zei:

Er zullen toch wel kadasterpaaltjes in de grond zitten? Die zitten meestal op hoekpunten dus waar de voor- of achterlijn de zijlijn kruisen.

Niet aanwezig.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan beginnen hier te kijken, dan heb je een begin.

https://kadastralekaart.com/

 

Of andere bronnen op het internet https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=kadasterkaart

 

Wanneer je een referentie punt hebt, kan je een eventuele fout compenseren.

 

Wil je het precies weten, en buren hebben zoals je ze bij de rijdende rechter voorbij ziet komen, doe je er goed aan de kosten uit te geven voor een landmeter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Je kan beginnen hier te kijken, dan heb je een begin.

https://kadastralekaart.com/

 

Of andere bronnen op het internet https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=kadasterkaart

 

Wanneer je een referentie punt hebt, kan je een eventuele fout compenseren.

 

Wil je het precies weten, en buren hebben zoals je ze bij de rijdende rechter voorbij ziet komen, doe je er goed aan de kosten uit te geven voor een landmeter.

 

De eerste link is bijzonder boeiend, goeie tip.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar één waterdichte methode, en dat is meten door het kadaster. 

 

3 uren geleden, Con zei:

Ik mag toch wel aannemen dat de grenzen zijn bepaald

ten opzichte van de betreffende woning als basis parameter.

 

Dat is dus een aanname. Hoe was dat spreekwoord ook alweer? Meten is weten en gissen is missen?

 

Ik heb in de praktijk best wel vaak gezien dat het toch net effe anders is, bouwers die een meetfout maakten. Of buren die landjepik gespeeld hebben (is soms een heel populair spel, vraag maar aan de rijdende rechter). Als je nog niet begonnen bent met het aanleggen kun je beter met je buren samen een meting aanvragen en een ruzie voorkomen dan achteraf te moeten proberen een ruzie bij te leggen...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb indertijd bij het kadaster van de gemeente de data opgevraagd en ben gaan meten tov. het huis toen ik zag dat ik meer dan een honderd vierkante meter miste voor wat ik gekocht had en vond na enig graafwerk een metalen grensaanduiding in een akker op 2 meter van m'n erf . De zaak aangepast met enig conflict maar het werd geaccepteerd gezien de gegevens.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

 4 uren geleden, ceesv zei:

Je kan beginnen hier te kijken, dan heb je een begin.

https://kadastralekaart.com/

 

Ik heb daar de gegevens gedownload voor een kleine 50 euries.

Helemaal top!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50€ ? ben je mal

wij hebben normaal per kavel met alle omringende kavels 2,50€ betaald

overigens kun je zonder echt veldwerk geen rechten ontlenen aan die kaartgegevens die je download

maar goed het is al geschied

 

even een linkje naar het veldwerk dat je kan bestellen en binnen 2 dagen kan verwachten

zelf maak ik van de inmeting een script in autocad en dan heb je ook een tekening die je op de centimeter kan vertrouwen

aangepast door Tonskidutch
linkje naar veldwerk

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...