Ga naar inhoud


Medion tv, inclusief geïntegreerde DVB-S2 ontvanger


Vrachelen

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, onlangs heb ik  een nieuwe tv gekocht, inclusief geïntegreerde digitale DVB-S2 ontvanger. Het betreft een MEDION LCD-TV LIFE E12442 | 23 inch | Full HD Display | HD Triple Tuner | CI+. De coaxkabel van de schotelantenne (met een voorheen prima signaal op de Astra 3) heb ik van mijn oude Homecast ontvanger overgezet op deze nieuwe tv. Ook de CI-module (zwarte wereldbol), met geactiveerde Canal Digitaal smartcard, heb ik in het CI+-slot van de tv gestoken. De kaart wordt gelezen en ik kan de nummers van de module en de Smartcard aflezen op het beeldscherm. Krijg echter met geen mogelijkheid de zenders in beeld, die bij mijn CD-abonnement horen. Wat is er/doe ik fout? Wie kan me helpen?

Screenshot beeldscherm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die zenders zul je eerst in moeten laden. Ik ben bang dat op deze tv geen mogelijkheid is om de Canal Digitaal zendervolgorde in te laden. Je zult dus alle zenders van de Astra 23,5 in moeten laden en deze in de gewenste volgorde moeten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij veel TV's is de satellietlijst afschuwelijk verouderd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Diseqc 1.0 bij astra 3 23 graden eens op lnb 2 zetten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor kort stond op de Medion website bij alle 'portable' tv's dat ze niet geschikt waren voor CD en Joyne. Dat was voor mij de reden om daar (nog) geen tv te bestellen.

 

Misschien dat ze nu door nieuwe firmware wel werken.  Ik ben benieuwd of de dvb-t2 tuner wel werkt voor de NL zenders.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die tuner HEVC H.265 ondersteunt dan krijg je het 'riante' pakket van 4 of 5 zenders... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, en blij dat we zijn :);) 

Denk dat ik al een jaar of 10 niet meer naar die zooi gekeken heb. Mis het ook niet..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die TV dezelfde transponderlijst heeft ls die Dream gebruikt, kun je lang scannen!! Bij de meeste goedkope TV's is handmatig scannen van Astra3 noodzakelijk... De gecertificeerde met FastScan werken (meestal) wel goed...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Dat is niet zoveel werk ,want  die nederlandse transpondors zitten afgeladen vol ,en maar volproppen ten koste van de bandbreedte . Volgens  mij maar een stuk of twee. dat is toch wel te doen voor het hele Hollandse volgepropte  pakket. 

 

Dit slaat nergens op. Het zijn er veel meer dan 2. Sla de Canal Digitaal zenderlijst pdf er maar op na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...