Ga naar inhoud


Medion tv, inclusief geïntegreerde DVB-S2 ontvanger


Vrachelen

Aanbevolen berichten


zet je lnb eens op 

10600mhz 

je hebt hem nu op 9750 staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumleden, hartelijk bedankt voor al jullie reacties. Samen met mijn eigen bevindingen concludeer ik dat deze Medion tv en mijn Canal Digitaal abonnement geen gelukkige combinatie is. Ik heb natuurlijk alle mogelijke instellingen (tot in den treuren) geprobeerd en nee ik ontving nooit de ongecodeerde zender tv Drenthe. Ooit zag ik wel een aantal Nederlandse RTL-zenders, maar nooit de NPO-zenders. Kortom, dit wordt niets, dus de Medion tv gaat retour naar de leverancier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms vraag ik mij af waarom iemand een vraag stelt

Maandag meld je een probleem aan, enkele tips worden gegeven, zo wordt door Ceesv geadviseerd om Astra 23.5 op lnb 2 te zetten, als er in de schotel een Duo lnb hangt moet dat.

Dat is nu net de bedoeling van een forum, dat je die Tips uitprobeert en daar feedback op geeft.

Uit dat antwoord kan verder gezocht worden naar de oorzaak, waarom het niet werkt.

Op donderdag geef je het al op, zonder op iets te reageren, want alles is al geprobeerd.

Alles ? nee want je Medion tv ontvangt nog steeds geen Astra 23.5

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een TV teveel uren in de 14 dagen zichttermijn gedraaid heeft is deze niet of met minder teruggave van het geld terug te leveren. Het is een zichttermijn, niet een gebruikerstermijn, dat is met smart TV's terug te vinden heb ik ergens een keer op TV gezien. 

 

Ik denk dat dat er achter zit, echter als je om hulp vraagt, dan is het wel zo netjes terug te koppelen wat geprobeerd is en waarom de TV terug gestuurd is.

 

Paniek, dat kan, kan ik ook begrijpen, maar even terug koppelen over het hoe en waarom geeft de mensen die proberen mee te denken ook een stuk voldoening i.p.v. wat is er nu gebeurd.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een hoogwaardig Medion product gezien/gehad :) :) 

Veel (hele) nare ervaringen met hun Akoya laptop reeks... Wat een drama!!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb nog nooit een hoogwaardig Medion product gezien/gehad :) :) 

Veel (hele) nare ervaringen met hun Akoya laptop reeks... Wat een drama!!

 

Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb er hier één gehad die in totaal volgens mij 15 jaar gedraaid heeft, dat was wel één met Windows XP met de mogelijkheid analoog TV op te kijken. De 60GB was voor toen groot, na het demonteren wegens definitief stuk, wilde ik de schijven van de harde schijf een aantal keer ombuigen zodat ik deze kon breken, echter spatte deze volledig in stukjes als glas uit elkaar.

 

Ik had de laptop gekregen i.v.m. dat het stuk was, 2 geheugenbankjes wilde de laptop niet tegelijk meer mee werken, de 2 x 256mb vervangen door 1 bankje met 1024mb en het werkte weer.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ilseonline zei:

 

Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb er hier één gehad die in totaal volgens mij 15 jaar gedraaid heeft, dat was wel één met Windows XP met de mogelijkheid analoog TV op te kijken. De 60GB was voor toen groot, na het demonteren wegens definitief stuk, wilde ik de schijven van de harde schijf een aantal keer ombuigen zodat ik deze kon breken, echter spatte deze volledig in stukjes als glas uit elkaar.

 

Ik had de laptop gekregen i.v.m. dat het stuk was, 2 geheugenbankjes wilde de laptop niet tegelijk meer mee werken, de 2 x 256mb vervangen door 1 bankje met 1024mb en het werkte weer.

 

waarom zou je de harde schijf breken als je deze kunt formatteren en hergebruiken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, ilseonline zei:

wilde ik de schijven van de harde schijf een aantal keer ombuigen zodat ik deze kon breken, echter spatte deze volledig in stukjes als glas uit elkaar.

Glas kan je maar beperkt buigen, daarna spat het inderdaad als .... glas.... uit elkaar.

 

Maar het ging over een Medion TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Satterdam zei:

waarom zou je de harde schijf breken als je deze kunt formatteren en hergebruiken ?

 

De afspraak was dat als ik de laptop weg zou doen of weg zou gooien, dat ik de harde schijf moest vernietigen, afspraak is afspraak. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Glas kan je maar beperkt buigen, daarna spat het inderdaad als .... glas.... uit elkaar.

 

Maar het ging over een Medion TV.

 

Normaal heb ik dat met een normale 3,5 inch harde schijven niet, die moet ik meerdere malen buigen voordat deze breken. Dit was een 2,5 inch laptop harde schijf, de eerste die in stukjes kapot ging.

 

Terug on-topic, dit was een dingetje tussendoor, anders even via een pb verder vragen.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2020 om 10:02, Vrachelen zei:

Beste forumleden, hartelijk bedankt voor al jullie reacties. Samen met mijn eigen bevindingen concludeer ik dat deze Medion tv en mijn Canal Digitaal abonnement geen gelukkige combinatie is. Ik heb natuurlijk alle mogelijke instellingen (tot in den treuren) geprobeerd en nee ik ontving nooit de ongecodeerde zender tv Drenthe. Ooit zag ik wel een aantal Nederlandse RTL-zenders, maar nooit de NPO-zenders. Kortom, dit wordt niets, dus de Medion tv gaat retour naar de leverancier.

Als je wel nederlandse RTL zenders kon zien, dan wil dat zeggen dat je zeker in de buurt was en je televisie hoogstwaarschijnlijk met de juiste instellingen wél werkt. Laat het even bezinken en begin er met een frisse kop weer aan van in het begin. (fabrieksinstellingen) bouw zo langzaam verder op. Je komt er heus wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet de volledige Astra 23.5 te scannen hoor, vaak kan je in je instellingen transponders apart scannen. Als je de RTL zenders zag dan kan je ook de NPO zenders ontvangen. Even gaan naar een satelliet site zoals bijvoorbeeld Kingofsat of FlySat en daar kijken op welke transponders deze te vinden zijn. Succes en fijn weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...