Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Tsja, achteraf kijk je een koe in de kont. Wat een kulopmerking.

Dat kun je vinden, maar ik had de overstap naar Joyne graag gemaakt maar nooit durven maken omdat ik steeds het gevoel bleef houden dat de zakelijke basis wankel was en bleef. Dus zo kul is die nou ook weer niet. 

Maar goed, dat was mijn twijfel. Had het misschien best mis kunnen hebben, maar die twijfel ging maar niet weg.  

Ik keek daarom ook niet echt op van het bericht.

 

Natuurlijk heeft corona er geen goed aan gedaan, maar zonder corona zag ik ook geen groeimarkt voor Joyne. CD ondergaat ook niet voor niks pakketversoberingen en zoekt nieuwe markten zoals iptv.

Dat CD uitzuigers zouden zijn, zoals sommigen beweren, vind ik daarom een beetje te gemakkelijk. Uiteraard is er kritiek te geven, maar wat Joyne nu is overkomen, zit ik bij CD ook niet op te wachten.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat laatste ben ik dan weer wèl met jou eens. 
 

Dat Joyne vanaf de start gebruik heeft gemaakt met het kampeer en campernetwerk waarvan de meesten geen kaas gegeten hebben van satellietontvangst mag marketingtechnisch een goede gooi geweest zijn, echter voor ondersteuning moest de consument een satellietboer of hobbyist raadplegen want de caravanboer, de aan te spreken partij, had geen idee hoe het probleem van zijn klant opgelost moest worden. Dat heb ik ooit fijntjes vermeld op een dealermeeting, dat het gros van de toenmalige dealers van ‘God noch zure peren wist’ waar het aankwam op support. En de man met kennis die nog niet één abonnement verkocht had feitelijk veel waardevoller was voor Joyne omdat deze de problemen vaak wél kon oplossen.

Hun plannen waren zeker goed. IPTV was daarbij het toverwoord. Helaas is dat nooit meer ter sprake gekomen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
14 minuten geleden, John van Dreumel zei:

[...]Hun plannen waren zeker goed. IPTV was daarbij het toverwoord. Helaas is dat nooit meer ter sprake gekomen.

 

Als de plannen zo goed waren geweest was er nu geen faillissement denk ik dan toch.

 

Quote
Satwacther zei:

Laten we de mannen van Joyne nu niet tot heiligen uitroepen. Je hoort nu toch wel steeds meer uit de markt het geluid komen dat Joyne met andermans geld providertje heeft gespeeld. 

 

CanalDigitaal heeft echter net zo'n slecht plan. Zonder (het geld van) M7 waren die ook al lang een breed failliet geweest want satelliet-TV providertje spelen is zowel voor CanalDigitaal als voor Joyne geen winstgevende business. Op IPTV-gebied komt er steeds meer (goede) concurrentie in de steeds kleiner wordende markt voor lineaire TV.

 

Heb je die IPTV app van CD wel eens gebruikt? Die snappen het IPTV verhaal qua gebruiksvriendelijkheid ook nog niet bepaald. Daarmee gaan ze de concurrentie ook niet bezorgd maken ;)

 

Mvg, 

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond die 9 graden oost helemaal geen gekke keus. 

Ik herinner me nog in het begin dat de discussie ging over het bereik van Joyne in de Algarve met een kleine schotel.

Voor die Joyne ontvangst aldaar is meen ik zelfs nog een extra geschikte schotel voor gefabriceerd die extra signaalreserve had.

 

IPTV had wellicht als extra verdienmodel moeten worden ingezet.

Menige satellietverkoper heeft inmiddels een redelijk assortiment aan iptv ontvangers. De app van CD voegt echt een optie toe. Geen gesleep onderweg maar plug en log maar in. En daar dan  extra pakketten voor maken inclusief een filmassortiment.

 

Joyne is m.i. te eenzijdig gebleven en blijven hangen op satelliet. En toen kwam die vermaledijde corona ook nog.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Michel zei:

 

Heb je die IPTV app van CD wel eens gebruikt? Die snappen het IPTV verhaal qua gebruiksvriendelijkheid ook nog niet bepaald. Daarmee gaan ze de concurrentie ook niet bezorgd maken ;)

 

Ik denk dat die app voor menigeen volstaat als ie op vakantie is en er een redelijk internetsignaal voorhanden is. Je kunt een iptv ontvanger zelfs gebruiken op menige hotellocatie. En de iptv ontvanger is niet groter dan een badkamertegel. Je kunt hem overal kwijt in een koffer of rugzak.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als ik op vakantie in een gat in de grond mijn 'grote boodschap' kan doen volstaat dat ook. Dat wil niet zeggen dat ik dat gat daarvoor graag gebruik ;)

 

Wat een boude vergelijking zal je vast denken, nou zo denk ik dus ook over die app. Een product gaat nooit een succes worden als mensen het niet graag gebruiken.

 

Iemand die de CanalDigitaal app voor Android-TV, Samsung en LG TV's goed vind werken, heeft duidelijk weinig ervaring met user interaction. De Apple iOS en tvOS app is al niet veel beter.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat veel vakantiegangers zulke hoge eisen stellen. Als ze het prima vinden lineair te kijken via de CD app op hun smartphone, zal een iptv ontvangertje zeker volstaan voor een paar uurtjes vermaak onderweg of in den vreemde.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik ga nu absoluut niet zeggen dat ik het voelde aankomen, maar met nieuwe abo's betaal ik altijd handmatig per maand. Ik heb me daar al een keer goed aan gebrand... Dus bij mij is de schade beperkt gebleven tot de aanschaf van de module en de registratie....

 

Soms kun je beter met automatische incasso betalen, die kun je nog terugboeken en een bankoverschrijving/iDeal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik denk niet dat veel vakantiegangers zulke hoge eisen stellen. Als ze het prima vinden lineair te kijken via de CD app op hun smartphone, zal een iptv ontvangertje zeker volstaan voor een paar uurtjes vermaak onderweg of in den vreemde.  

 

Ja, maar dat is dus de niche markt voor mensen die op vakantie TV willen kijken en niet veel alternatieven hebben (en dus wel moeten). Als je de IPTV markt wil veroveren moet je wel met iets komen dat echt goed en gebruiksvriendelijk werkt. Ik denk daar niet alleen zo over, de reviews van de diverse CD apps spreken voor zich.

 

Joyne had helemaal geen app, dus die waren sowieso niet op het heden en de toekomst ingericht.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de afgelopen jaren twee keer een kastje onder ogen en vingers gehad dat een OTT/IPTV oplossing voor Joyne had moeten worden. Beide keren was het eigenlijk te slecht om er iets zinvols over te zeggen of schrijven. Het waren ook experimenten met kleine marktpartijen die dachten met een goedkope oplossing de OTT wereld te kunnen veroveren. Joyne was achter de schermen dus echt wel bezig met een OTT/IPTV product. Alleen het geld ontbrak om het goed te doen. Overigens ben ik het met Michel eens dat wat Canal Digitaal op dit moment als app voor OTT gebruikt ook niet echt wereldverovrend is.

 

Maar het probleem van Joyne is terug te herleiden naar de opzet. Daarbij is gekozen voor een constructie waarbij dealers een belangrijke rol zouden spelen. Zij zouden ook de lokale reclame voor Joyne moeten maken. Al die lokale reclame aan elkaar geschakeld zou voor een min of meer landelijke reclametekening moeten leiden. En daar ga je al mis. Lokale (reclame)krantjes worden vrijwel niet meer gelezen. Of en toe een radiospot op een lokale omroep heeft geen bereik. En om als landelijke provider een naam te krijgen in een krimpmarkt als satelliet moet je gewonnen eurotonnen reclamegeld uitgeven aan landelijke reclame in/op bladen, kranten, radio en tv.

 

En het uitgangspunt dealers was om een andere reden eveneens ongelukkig. Er was namelijk in de groep initiatiefnemers van Joyne een partij die zakelijk niet zo goed in de branche lag/ligt. Alleen daarom haakten enkele grote belangrijke dealers in Nederland af. Die wilden zelfs geen modules of abonnementen van Joyne verkopen. En dat waren in enkele gevallen nu net de dealers die goed aan de weg timmerden bij de installatie van satellietontvangstapparatuur in camper en caravans en/of een goede positie binnen de zakelijke markt hadden.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging inderdaad bij de geboorte al mis.

Te beginnen met een nogal verlate start. 

En daarna een trage.

De campagne was erg versnipperd. Informatie over Joyne moest ik bij elkaar sprokkelen.

En die info was ook niet erg toegankelijk.

 

Eerst dacht ik: ik kijk het nog even aan.

Later dacht ik: ach, laat maar. Ik vertrouw de soliditeit van het bedrijf niet.   

Dus ooit was ik een potentiele klant. 

Maar Joyne leek te blijven steken in de spreekwoordelijke modder. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, John van Dreumel zei:

Ik denk dat de mannen (en mogelijk ook vrouwen) van Joyne hun best gedaan hebben maar dat de consument er te weinig vertrouwen in heeft gehad gezien het (te) beperkte aantal abonnees. Mogelijk mede a.g.v. de lastige positie (9 oost) waardoor het bereik van Astra 1 en Astra 3 (Duits en NL) in ieder geval iets lastiger te regelen was op een vaste installatie. Die 4 in 1 LNB (9-13-19.2-23.5) was ook nogal aan de prijs en Astra 2 was nog steeds onbereikbaar.

Met een kleine en goedkope T55 schotel lukt dat al, alleen past 13 E er dan niet meer tussen. Ik denk eerder dat het gewoon meer tijd kost om voldoende consumenten en zakelijke klanten over de streep te trekken. Over minder dan één jaar wordt ook bij CD een CI module verplicht. Dat zou al veel klanten schelen, Joyne bood meer zenders voor minder tegen een betere kwaliteit. Maar welke consument wist dat? Nauwelijks reklame, dus geheel afhankelijk van mond-op-mond reklame en dealers. Dat duurt dan weer lang, te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, zeeteefje zei:

Joyne bood meer zenders voor minder tegen een betere kwaliteit.

Wanneer dat meer geld kost als het opbrengt, ga je op zeker moment failliet.

Of je moet filantroop zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een pakket van 13 euro is tegenwoordig niet meer houdbaar zonder er behoorlijk verlies op te lijden. Zeker als je in dat abonnement de Discovery zenders plaats en in een ander pakket ook nog ESPN. Wat ook al wordt ESPN niet in het 13 euro pakket aangeboden moet er toch voor afgedragen worden. Pakketten van onder de 20 euro per maand zijn onder de huidige omstandigheid heel moeilijk rendabel te krijgen, zeker bij het huren van bandbreedte bij derden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbaas me er nog steeds over dat de initiatiefnemers van Joyne - toch geen kleine jongens - ooit gedacht (moeten) hebben dat de zwarte cijfers een kwestie van tijd zouden zijn met pakketten waar ze zelf (fors?)  op toe moesten leggen, dan wel waarmee ze dieper in de rode cijfers zouden geraken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...