Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Jean-Claude said:

jammer van Joyne, maar ze hebben het zelf wat gezocht door zich veel te restrictief op te stellen ten opzichte van hun klanten.

heb indertijd ook overwogen om over te stappen naar het Vlaams pakket van Joyne omdat deze op 9E alle zenders in HD doorgeven, in tegenstelling tot TVV waar de helft van de basiszenders nog steeds SD is. Maar toen de CI beperkingen ten sprake kwamen was mijn keuze snel gemaakt.

Ik heb nu 2 ontvangers met 2 kaarten (hoofd + 2e kaart) en kan dus 2x kijken en 6x opnemen. Niet alleen moest ik voor Joyne 2 CI's aanschaffen, dan kon ik nog maar 2x kijken + slechts 2 opnames van een beperkt aantal kanalen.

 

nou, nee, dan maar liever TVV. En zoals mezelf zullen er nog wel kandidaten geweest zijn die Joyne, ondanks de betere kwaliteit van het aanbod, links hebben laten liggen door de CI beperkingen. Dit had voor hun het verschil kunnen maken tussen break-even of failliet. We zien inmiddels wat het geworden is.

 

overigens gaat CD/TVV dezelfde fout maken als ze ontvangst via softcam onmogelijk maken vanaf februari 2022. Er zijn alternatieven die evenveel mopgelijkheden bieden als een CI aan de fraktie van hun prijs - dat ze maar opletten .....

Er zal heus nooit een provider beginnen met een encryptie systeem waarvan ie vanaf dag 1 al weet dat het gebruikt kan worden voor cardsharing of andere piraterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou - je ziet het resultaat : ondanks hun beter aanbod en goedkopere prijszetting zijn ze toch maar failliet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Jean-Claude zei:

nou - je ziet het resultaat : ondanks hun beter aanbod en goedkopere prijszetting zijn ze toch maar failliet.

En heeft dat alleen te maken met hun CI+ module? Ik dacht het niet.

 

Denk bijvoorbeeld aan het te veel de focus liggen op de recreatiemarkt, het ontbreken van goede landelijke reclamecampagnes voor een breed publiek en.....het is wellicht hier vloeken in de kerk maar dat de gemiddelde satelliet-kijker (daar is hij/zij weer) eigenlijk helemaal niet zo ontevreden over Canal Digitaal is/was.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel, ik heb nu zo'n camping abbo bij CD en ben niet overgestapt naar Joyne vanwege de verplichte interface, gaan ze die bij CD ook verplichten om nog beeld te houden, is CD voor ons een gepasseerd station omdat ik niet ga investeren in beperkingen.

 

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Satwatcher zei:

En heeft dat alleen te maken met hun CI+ module? Ik dacht het niet.

 

Denk bijvoorbeeld aan het te veel de focus liggen op de recreatiemarkt, het ontbreken van goede landelijke reclamecampagnes voor een breed publiek en.....het is wellicht hier vloeken in de kerk maar dat de gemiddelde satelliet-kijker (daar is hij/zij weer) eigenlijk helemaal niet zo ontevreden over Canal Digitaal is/was.

kijk,

als je een nieuwe dienst opricht in een reeds verzadigde niche-markt dan kun je alleen overleven als je voldoende klanten kunt aantrekken. Die CI zal voor veel personen een obstakel geweest zijn om niet over te stappen naar Joyne, hoewel het aanbod aantrekkelijk was. Ik weet niet hoeveel klanten ze hierdoor misgelopen zijn, maar het had zo maar even het verschil kunnen maken tussen kopje-boven of kopje-onder.

we zullen het wel nooit weten.......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het insteek is dan ook niet om Canal Digitaal of andere aanbieders voor eeuwig aan een slecht-beveiligd codeersysteem vast te binden. De insteek is om randvoorwaarden te scheppen tot waar een codeersysteem mag gaan in het beperken van functionaliteit. Door naar de TV-aanbieders duidelijk te maken wat kan en wat niet kan, weten zij binnen welke marge ze moeten opereren en ontstaat uiteindelijk een concurrerender aanbod, hetwelk gewoon in het belang van beide partijen is. Het maakt wel het werk voor de TV-aanbieders en met name codeerleverancier moeilijker, maar ik ben ervan overtuigd dat de belangen van de TV-kijker en TV-aanbieder te verenigen zijn, mits op de juiste manier uitgevoerd. Door duidelijk voorwaarden te scheppen bewegen we de TV-aanbieder de juiste kant uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Satwatcher zei:

En heeft dat alleen te maken met hun CI+ module? Ik dacht het niet.

 

Denk bijvoorbeeld aan het te veel de focus liggen op de recreatiemarkt, het ontbreken van goede landelijke reclamecampagnes voor een breed publiek en.....het is wellicht hier vloeken in de kerk maar dat de gemiddelde satelliet-kijker (daar is hij/zij weer) eigenlijk helemaal niet zo ontevreden over Canal Digitaal is/was.

 

De twee alinea's die je hier neerzet houden natuurlijk rechtstreeks verband met elkaar. Een recreatieve gebruiker zal een installatie die beeld geeft op 1 zender prima vinden voor de 3 weken dat hij op pad is, een thuisgebruiker heeft, zeker in het Nederlandse satellietlandschap, vaak een uitgebreidere installatie. Ik denk dat de kans reëel zou zijn dat Joyne mij als klant zou hebben gehad als ze een kaart aanboden en dat zou geen abonnement van 13 euro zijn geweest.

 

Alleen te maken met hun CI+-module? Niemand hier die het zo simplistisch stelt, dat ze in de vaste markt amper actief waren is gefaald ondernemerschap. Hadden ze meer klanten in de vaste markt gehad? Wis en waarachtig, ik denk dat het zo in een paar duizend extra had gelopen. Of ze het daarmee wel gered hadden betwijfel ik, er had meer moeten gebeuren, maar ik denk dat het zeker een factor in de mislukking genoemd kan worden.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Die krijgen die zenders ook niet... Alleen een ander tarief.. Ken er een aantal die de Aston Pro module gebruiken..... Die gaan niet blij worden....

Ik begrijp dit antwoord niet, wat Heeft Aston Pro module te maken met Joyne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de enige conclusie dat Joyne op voorhand al gedoemd was te mislukken. Personen die dit vier jaar geleden voor de start van Joyne al zeiden werden weggehoond. Ik heb vanaf het eerste moment al gezegd dat de kans uiterst klein was om dit project te laten slagen. 
 

Overlgens, ondanks het op een fiasco is uitgelopen, heeft Joyne toch best veel bereikt. Canal Digitaal is door de concurrentie flexibeler geworden. Maar niet zo flexibel dat het de smartcard ook in de toekomst blijft ondersteunen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Zuppelan zei:

en iedere caravandealer nu satellietapparatuur verkoopt

ja maar de gebruiker en koper van het spul heeft nu niets meer , tenminste binnenkort geen beeld meer met die satellietapparartuur en een Joyne CI erin

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, fenzo zei:

Ik begrijp dit antwoord niet, wat Heeft Aston Pro module te maken met Joyne?

Dat was bedoeld als uitleg voor de B2B klanten van CDS (velen gebruiken de Aston Pro CI module) die in februari 2022 niet meer ondersteund wordt.. De head-end geeft geen beeld meer en dat vinden de gasten niet leuk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Satwatcher zei:

Ik begrijp eigenlijk nog steeds de datum van februari 2022 nog niet. Volgens mij heeft Canal+ Luxembourg hier nog niets officieel over gezegd. Dus waar komt februari 2022 vandaan?

Let op dat ze 2-2-22 nemen als datum🤢

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...