Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

Dat opperde ik ook al eerder! De managment systemen van Conax zijn direct bij het faillisement ontkoppeld. Joyne klanten zijn hun (prepay) tegoeden kwijt. De einddatum van je module (+ grace period) en er wordt niet meer gedecodeerd.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo eenvoudig kan het niet liggen want dan was er ook geen deal met Eutelsat om nog een maand uit te zenden. Het bedrijf dat de kaartrechten beheert zal niet vergeten zijn. Dat mag ik hopen althans. Ik denk dat er onderscheid gemaakt gaat worden in consumenten en zakelijke kaarten. Maar goed, ik zie nog geen beweging, de teller loopt nog af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het persbericht is duidelijk aangegeven dat alle tegoeden nietig zijn verklaard....

Dat geld ligt nu bij de curator... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Mimisiku zei:

In het persbericht is duidelijk aangegeven dat alle tegoeden nietig zijn verklaard....

Dat geld ligt nu bij de curator... 

Dat consumentenkaarten dan ophouden klinkt logisch. Het voortzetten van diensten t.b.v. vlekkeloze migratie is een nieuwe overeenkomst tussen CD en betrokken bedrijven lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben/was klant van Joyne. Ik heb geen contract bij Canal Digitaal! Ik betaalde handmatig iedere maand via Mollie. Daar kan Canal Digitaal niets van incasseren en ik ga zeker geen betaling aan Canal Digitaal doen.... Ze kunnen hooguit een acceptgiro sturen en die gaat meteen in de vuilbak...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu absoluut niet zeggen dat ik het voelde aankomen, maar met nieuwe abo's betaal ik altijd handmatig per maand. Ik heb me daar al een keer goed aan gebrand... Dus bij mij is de schade beperkt gebleven tot de aanschaf van de module en de registratie....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-4-2021 om 12:55, Mimisiku zei:

Echter veel duurder en minder kanalen.. De mobiele recreanten zullen dit wellicht noodgedwongen doen.. De rest zal waarschijnlijk bedanken voor de 'eer'.

Wel het verschil tussen levensvatbaar zijn of failliet gaan.

Hoe was het gezegde nog maar? Wil je goed of wil je goedkoop?

Wederom blijkt ook hier weer:  goedkoop is duurkoop. 

CD was voor vele Joyne abonnees per saldo toch goedkoper geweest als ze reeds betaald abonnementsgeld nu kwijt zijn zonder tegenprestatie.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, achteraf kijk je een koe in de kont. Wat een kulopmerking. Dit is geen typo. Er staat een ‘l’ en geen ‘t’.

De mannen van Joyne hebben in ieder geval het lef gehad om het monopolie van M7 te doorbreken met hun flexibele abonnementen. Hun kwaliteit was gewoon goed en voor menigeen was het bereik ook beter. Dat er fouten gemaakt zijn zal mogelijk zo zijn maar ik vind het spijtig dat dit avontuur passé is. En om nu achteraf te zeggen dat ‘goedkoop duurkoop is’ vind ik onzin. Dat zou zo zijn als je maandelijks met problemen geconstateerd zou zijn geworden. Dán zou die opmerking terecht zijn. Ik denk dat de mannen (en mogelijk ook vrouwen) van Joyne hun best gedaan hebben maar dat de consument er te weinig vertrouwen in heeft gehad gezien het (te) beperkte aantal abonnees. Mogelijk mede a.g.v. de lastige positie (9 oost) waardoor het bereik van Astra 1 en Astra 3 (Duits en NL) in ieder geval iets lastiger te regelen was op een vaste installatie. Die 4 in 1 LNB (9-13-19.2-23.5) was ook nogal aan de prijs en Astra 2 was nog steeds onbereikbaar. Mogelijk voor een X aantal twijfelende consumenten (geen hobbyisten) voldoende reden om niet over te stappen. Dit gecombineerd met de verplichte CI module die verder overigens zeer goed functioneerde. Maar aan de kwaliteit en enthousiasme heeft het niet gelegen.

aangepast door John van Dreumel
  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem is de peperdure opstart. Transponderhuur en aankoop van de content.. Je moet een serieuze investeerder hebben en een goed bedrijfsplan/verdienmodel. Aan het laatste heeft het het meest gelegen. Te weinig reclame, een 'onhandige' satpositie en (wellicht daardoor) te weinig leden. Makkelijk praten achteraf, maar hadden ze meer aan werving gedaan en ook de gewone thuiskijkers gepromoot, hadden er meer abo's verkocht. Hadden ze voor de duurdere Astra 19.2° of 23.5° gekozen hadden ze mijns inszien veel meer kans gehad...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, Mimisiku zei:

Hadden ze voor de duurdere Astra 19.2° of 23.5° gekozen hadden ze mijns inszien veel meer kans gehad.

Die optie was niet beschikbaar, oorspronkelijk was het plan op op 23 te starten, maar daar werd een grendel voor  geschoven.

Verder waren ze onhandig met hun publiciteit vorm te geven.

Wat ook niet geholpen heeft, is dat de recreatie markt, hun hoofd doelgroep, door corona op slot zat.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we de mannen van Joyne nu niet tot heiligen uitroepen. Je hoort nu toch wel steeds meer uit de markt het geluid komen dat Joyne met andermans geld providertje heeft gespeeld. Ze hebben inderdaad de markt opengegooid door met flexibele abonnementen te komen. Maar als je nu evalueert dan hebben juist die flexibele abonnementen Joyne voor een groot deel de kop gekost. Vorig jaar kon hierdoor bij de divisie consumenten een minimale omzet gerealiseerd worden. En je moet - inderdaad achteraf - ook concluderen dat die flexibele abonnementen geen doorslaggevend succes zijn geweest. 

 

Dat Joyne de bijna vier jaar heeft kunnen halen is bij de gratie van Eutelsat geweest. En dat maakt het allemaal opvallend. Waarom trekt Eutelsat de stekker uit Joyne op het moment dat de recreatieve markt weer opveert nu het einde van de pandemie in zicht in door het vaccineren? Als Eutelsat dit vorig jaar midden in de Covid19-crisis had gedaan dan was dit veel begrijpelijker geweest.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...