Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, Zuppelan zei:

Hehe... zo gehaaid is Canal Digitaal wel ja! De assertiviteit van dat bedrijf valt toch wel te waarderen. Maar... als ze op deze manier klanten proberen weg te lokken, dat ga je niet doen als je het hele klantenbestand van de curator wegkoopt. Een kleine aanwijzing dat er wellicht toch een andere partij aan het bieden is.

Assertiviteit kan ik waarderen maar dit herken ik wel weer en verdient geen schoonheidsprijs. Ik denk dat die conclusie klopt maar het kan ook een poging zijn toch wat gratis mee te pikken mocht een deal niet doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, Zuppelan zei:

zo gehaaid is Canal Digitaal wel ja! De assertiviteit van dat bedrijf valt toch wel te waarderen.

Nou. Waren ze maar zo assertief naar de bestaande klanten

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen gingen van CDS naar Joyne vanwege de uitholling van het pakket (Discovery Networks). Die mensen gaan heus niet terug naar CDS bij uitschakeling Joyne....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Heftige uitdaging"

 

De een zijn dood is de ander zijn brood?!?

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

"Heftige uitdaging"

 

De een zijn dood is de ander zijn brood?!?

Nee, proberen iets te doen aan het verlies van NL TV. Een groot aantal klanten zal zich wel een tijdje moeten redden met BVN en buitenland of een heel sober CD pakketje totdat er een definitieve oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Joyne uit gaat dan komt er geen oplossing. Dan is dat een definitief iets. Mochten er al bedrijven interesse hebben een Nederlands satellietproduct dan zullen ze het buitenkansje van het failliete Joyne bij de curator voor een klein bedrag gaan ophalen. Als de curator de stekker eruit trekt dan kan je een tweede satelliettelevisieaanbieder in Nederland echt vergeten.

 

Overigens draait NL binnen Canal+ Luxembourg geen verlies en zorgt satelliet in Nederland nog steeds voor de meeste omzet voor dit bedrijf.

aangepast door Satwatcher

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uren geleden, Satwatcher zei:

.Als de curator de stekker eruit trekt dan kan je een tweede satelliettelevisieaanbieder in Nederland echt vergeten

Het failissement van Joyne maakt toch al duidelijk dat de markt te klein is voor 2 aanbieders.

 

Of er komt een strategische overname om de 2e aanbieder te blokkeren, of de opvolger is binnen 1 jaar ook failliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Satwatcher zei:

Als Joyne uit gaat dan komt er geen oplossing. Dan is dat een definitief iets. Mochten er al bedrijven interesse hebben een Nederlands satellietproduct dan zullen ze het buitenkansje van het failliete Joyne bij de curator voor een klein bedrag gaan ophalen. Als de curator de stekker eruit trekt dan kan je een tweede satelliettelevisieaanbieder in Nederland echt vergeten.

 

Overigens draait NL binnen Canal+ Luxembourg geen verlies en zorgt satelliet in Nederland nog steeds voor de meeste omzet voor dit bedrijf.

Ik dacht dat M7 geen aparte cijfers per land of per regio meedeelde?

Zijn die cijfers dan toch beschikbaar?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deponeren jaarverslag is een wettelijke verplichting en is tegen betaling opvraagbaar bij de kvk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Of er komt een strategische overname om de 2e aanbieder te blokkeren, of de opvolger is binnen 1 jaar ook failliet.

Volgens Jur Bron zou Joyne over een jaar zwarte cijfers gaan schrijven. Een opvolger zonder de lopende schuld heeft meer dan een jaar de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel dit. Waar is die verwachting op gebaseerd. Op het jaar 2020 zeker niet. In dat coronajaar lag Joyne voor de consumentenmarkt op zijn gat. En ze hebben op de zakelijke markt zich naar het schijnt heel coulant te hebben opgesteld en klanten die geen of weinig gasten mochten ontvangen niet het volledige abonnementsbedrag te laten betalen. Het lijkt me sterk dat ze in dat jaar het verlies van 1,5 miljoen euro zo hebben teruggebracht dat je kan stellen dat je in 2022 break-even zou kunnen draaien.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet echt niet wat het kost om een signaal aangeleverd te krijgen en via eutelsat te uploaden.

ik weet nog minder wat lopende kosten zijn bij zo'n provider.

wie het wel weet is Joyne en die horen we zelf niet. Dus een beetje glazen bol tuuren

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, zeeteefje zei:

Volgens Jur Bron zou Joyne over een jaar zwarte cijfers gaan schrijven. Een opvolger zonder de lopende schuld heeft meer dan een jaar de tijd.

 

Ik denk dat je iets te makkelijk denkt over het wegstrepen van schuld: Ook een opvolger kan niet zonder Eutelsat. En bij Eutelsat staat nog een onbetaalde rekening. Een opvolger zal dan ook met Eutelsat om de tafel moeten voor een nieuw transpondercontract en in die onderhandelingen zal zeker gesproken worden over de onbetaalde rekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik weet nog minder wat lopende kosten zijn bij zo'n provider.

 

Toch kunnen we wel wat rekenen. Abonnementsgeld gaat BTW vanaf, laten we daarom een gemiddelde omzet nemen van 15 euro per klant per maand. Dan heb je €1500000 / (15*12) = 5000 klanten nodig om een verlies van 1,5 miljoen euro te compenseren. In praktijk meer, omdat je voor nieuwe klanten nieuwe kosten maakt, ik zou op een factor anderhalf à 2 rekenen. Kortom, 10.000 klanten werven en dan is de tent waarschijnlijk gestabiliseerd. Dat klinkt doenlijk, maar om 10.000 klanten te kunnen werven is een kapitaalinjectie onontbeerlijk en een kapitaalinjectie zal uiteindelijk ook weer moeten renderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...