Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

Voor €22 p/m vind ik de plaats in de huiskamer ook prima. De basiskanalen zitten erin en mijn vrouw kijkt bijna niets buitenlands omdat ze het niet verstaat. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Voor €22 p/m vind ik de plaats in de huiskamer ook prima. De basiskanalen zitten erin en mijn vrouw kijkt bijna niets buitenlands omdat ze het niet verstaat. 

Alleen moet je vaststellen dat de prijs van 22 euro per maand voor een dergelijk zenderpakket via satellietdistributie dus niet economisch haalbaar is voor een provider zonder zichzelf financieel in de vingers te snijden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Ze mochten alleen werken met het CI module, een losse kaart krijg je er bij de content providers niet meer door.

Canaldigitaal kon nog de oude klanten blijven verzorgen met losse kaart, nieuwe klanten moesten verplicht (door de content providers) aan het module.

 

Ik heb het al eerder gezegd, teveel techneuten en te weinig kooplieden bij Joyne.

Men wilde geen 2e Canaldigitaal business model gaan voeren, maar het alternatief was geen fundament om een groot marktaandeel op te bouwen.

 

Het is geen veroordeling van de mensen achter Joyne, voor hetzelfde geld had ik ongelijk kunnen hebben.

Je weet pas of het werkt wanneer je het probeert, en dat hebben ze wel zelf gedaan.

Hier wordt vind ik weinig gesproken over het illegale tv kijken . Zou dat niet bestaan was er volgens mij zelfs nog een derde sat provider. 

Dat is volgens mij de grootste boosdoener dat een provider in zwaar weer terecht komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, chukky2 zei:

Hier wordt vind ik weinig gesproken over het illegale tv kijken . Zou dat niet bestaan was er volgens mij zelfs nog een derde sat provider. 

Dat is volgens mij de grootste boosdoener dat een provider in zwaar weer terecht komt.

 

 

voor Joyne was dit geen probleem want die werkte enkel met een CI module, je zoekt het te ver @chukky2;) 

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

18.000 (zakelijke) klanten die zijn wegerend bij CDS omdat die de hele tijd met zenders aan het schuiven zijn. Hoop dat 1 of meerdere van die zakelijke klanten geld schieter(s) willen zijn. Zodat Joyne in de lucht kan blijven.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mooi zijn, maar het lijkt me zeer moeilijk: Zoiets vereist tijd om overeenkomsten met de betreffende klanten te tekenen, maar er zit haast achter, want als Eutelsat de transponders uitzet, zullen de klanten zeer snel weg zijn. Wil je zoiets organiseren, dan zou er een boedelkrediet noodzakelijk zijn voor het betalen van lopende rekeningen, maar Joyne zal vermoedelijk niet veel boedel hebben om als onderpand te kunnen dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zwakke kant van Joyne zijn zeker ook de ontvangstmogelijkheden van andere satellieten in combinatie met de Eutelsat 9.
Er zijn zeker mensen die naast de Eutelsat 9 ook andere satellieten willen ontvangen met interessante zenders zoals de Hotbird 13 maar zeker ook de Astra 19,2 en eventueel de Astra 28,2. Canal Digitaal doet dat ook. De eigen zenders zitten allemaal op de Astra 23,5 maar met de duo-lnb zijn ook heel wat interesante zenders op de Astra 19,2 te ontvangen en met de triple-lnb ook nog bij de Astra 28,2. Canal Digitaal heeft er voor gezorgd dat hiervoor speciale lnb's voor op de markt kwamen. Hiermee wil ik niet zeggen dat Joyne ook voor speciale lnb's zouden moeten gaan maar wel voor informatie met welke middelen, schotel rail en lnb's die extra satellieten naast de Eutelsat 9e wel makkelijk te ontvangen zijn. Ik heb er op dit forum diverse malen op gewezen hoe dat in een vaste opstelling te realiseren is buiten de speciale multifeed-schotels.
Joyne heeft er alleen voor gezorgd dat bij automatische schotels de Eutelsat 9 als standaard in de satellietkeuze aanwezig was bij diverse automatische schotel-fabrikanten, dus alleen voor de recreatiemarkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, digitaal kijker zei:

 

voor Joyne was dit geen probleem want die werkte enkel met een CI module, je zoekt het te ver @chukky2;) 

Dat is niet waar, zo bekijk ik het niet . Je kan vtm of rtl4 op andere illegale manieren kijken en daardoor komen op termijn alle providers in zwaar weer. 

Maar de meeste snappen wel dat  dat een wagen zonder benzine niet vooruit kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weer on-topic, het faillisement. Zeg er niet veel over, maar gesprek met de curator was heftig. De eventuele overname gegadigde ziet kansen.

Meer mag en wil ik niet plaatsen hier

  • Like 1

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe... zo gehaaid is Canal Digitaal wel ja! De assertiviteit van dat bedrijf valt toch wel te waarderen. Maar... als ze op deze manier klanten proberen weg te lokken, dat ga je niet doen als je het hele klantenbestand van de curator wegkoopt. Een kleine aanwijzing dat er wellicht toch een andere partij aan het bieden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, daf_driver zei:

Nu weer on-topic, het faillissement. Zeg er niet veel over, maar gesprek met de curator was heftig. De eventuele overname gegadigde ziet kansen.

Meer mag en wil ik niet plaatsen hier

Ik vind het mega spannend want als het niet lukt en de stekker er abrupt uitgaat sta ik voor een heftige uitdaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...