Ga naar inhoud


de vegetarisch slager is een groenteboer?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Tonskidutch:

een krokante korst en een romige lupinevulling

dan vind ik jouw bewoording HOMP nog veel stoerer... voor de vegetariërs

 

niet dat het nu met een Angus beef vergeleken moet worden maar je mag wel wat kalorien en eiwitten verwachten voor  in die prut;)

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat is inderdaad een wending die ik er niet aan wil geven... tenminste als we het daar over eens kunnen zijn!

ik ken meerdere vegetariërs en ik kan zelfs heel goed vegetarische gerechten bereiden. Ook lekker spul op zich. Helemaal niet verkeerd.

 

maar ik kan enkel een vegetarische slager zien als type dat hij vleeswaren bereid en zelf vegetarisch eet

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei paardengek:

Wat is daar mis mee ? Ik rook niet, maar heb er ook geen hekel aan. Denk dat je ook bij de zeikers gaat horen.... 😁

Ik rook ook niet meer al sinds 2007 niet meer heb er ook geen hekel aan als iemand anders rookt al krijg ik die rook maar niet in mijn gezicht want dan rook ik als het ware weer en daar was ik juist mee gestopt. Mijn vrouw rookt nog altijd maar heb er nooit last van ze rookt niet in huis maar in de tuin zo blijft het huis ook schoon en stankvrij.

 

Maar vegetariers die je continu maar opdringen om geen vlees en vis meer te eten vind ik wel zeikers omdat ik zelf wel uitmaak wat ik eet.

 

34 minuten geleden zei Tonskidutch:

 

maar ik kan enkel een vegetarische slager zien als type dat hij vleeswaren bereid en zelf vegetarisch eet

 

En zo ziet ik het ook.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-9-2018 om 09:30 zei Tonskidutch:
Citaat

De Vegetarische Slager bitterballen zijn biologisch en volledig plantaardig. ..

 

Fraai citaat. Ik ben benieuwd hoe een niet-biologische bitterbal smaakt.

Hoewel, eigenlijk liever niet...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel rokers roken buiten.

 

Misschien moeten vegetariërs wellicht buiten eten? ...🤢

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vegetariers moeten gewoon doen wat ze willen doen enkel andere niet vegetariers er mee lastig vallen. En als Vegetarier zul je toch B12 moeten gaan slikken anders krijg je een enorm probleem. Een mens heeft genoeg B12 maar als je een vegetarier bent houd dat op latere leeftijd vanzelf op, je zult toch echt moeten eten waarvoor je gebouwd bent dus vis en vlees naast al het fruit en groenten. En B12 supplementen zijn ook gemaakt van dieren dus......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Penthe:

Vegetariers moeten gewoon doen wat ze willen doen enkel andere niet vegetariers er mee lastig vallen.

Sommige vegetariërs willen andere mensen op een ergerlijke manier hun levensovertuiging opdringen.....net als religieuze mensen.

Het is blijkbaar een vorm van onzekerheid of zo.

Ze zijn bezig met een levensstijl of gedachtegoed maar ergens zijn ze toch niet echt overtuigd want zij zoeken steeds maar weer bevestiging en als zij anderen mee weten te sleuren, krijgen zij weer wat meer zelfvertrouwen.

 

Enfin, ze doen maar en zo lang ze anderen niet lastigvallen met hun leefgewoonten is het toch prima?

 

Om nu toch maar even de discussie over vlees of geen vlees aan te halen: De mens heeft in sommige zware beroepen veel energie nodig die alleen uit vlees is te halen.

Een bouwvakker die elke dag vlees eet om het vol te kunnen houden lijkt mij de meeste logische zaak van de wereld.

De kantoorpief, waar ik er ook één van ben, heeft niet elke dag vlees nodig. Zelf eet ik misschien één of twee keer in de week vlees en soms als ik mij slapjes voel dan neem ik mijn gezin mee naar een Argentijns restaurant of steakhouse.. Hoewel de oudste dochter geen vlees eet, alleen bewerkte zooi uit de snackbar en van McTransvet om een bypass burger te eten of bij de concurrent een dubbele tiawopper te halen.

 

En vlees eten is wat ik zo nu en dan graag doe en als vegetariers of veganisten hun zin krijgen, word ik kannibaal.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt wel een punt Dr. Z

10 minuten geleden zei drz:

De mens heeft in sommige zware beroepen veel energie nodig die alleen uit vlees is te halen.

p.s. dat geld ook voor zwangere vrouwen

 

maar te veel vlees is ook een kwade zaak

 

mij gaat het niet om; of je vegetarisch wilt of niet (zelfs vegaan mag je als je wilt)

het gaat om een een probleem dat we taalkundig en dus ook als archetype nog niet hebben opgelost...

 

naast het feit dat heel veel al in voorbewerking was en dus niet vers is hebben we het toch eerder over een Kok dan een slager?

of hoe noem je zo'n prutmaker (stel het beetje negatief maar kom maar op met je positieve benamingen

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.betekenis-definitie.nl/slager

 

Een vegetarische slager is een slager die zelf geen vlees eet en daarmee is de discussie volgens mij wel afgerond.

Slagers houden zich bezig met vlees en hoezeer die vegetariers en veganisten hun ideologie interessant willen maken, hun bewoordingen om mensen van het vlees af te krijgen slaat vlees noch vis.

😁

Als die bleke groententerroristen zonodig een groenteman "slager" willen noemen, dan doen ze dat maar lekker, maar het slaat als een tang op een gebraden varken.

En ja, die zogenoemde soja-troep vol met schadelijke E-nummers, smaakstoffen en transvetzuren, zijn geen vleesvervangers en dermate schadelijk voor de volksgezondheid dat het eigenlijk verboden zou moeten worden.

Vegetariërs leven doorgaans minder lang dan carnivoren, dus dat zou eigenlijk al genoeg mogen zeggen.

 

Ik ben het artikel even kwijt waarin onderzoeksresultaten aantonen dat vegetariers minder lang leven, maar als ik even tijd heb dan post ik die nog even.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht om dan maar eens naar een internationale naam te zoeken ^op het www^

fuck daar staan die gasten ook al tussen

en hebben die zelfs van de NVWA gewonnen inzake het gebruik van bepaalde benamingen die het product niet tot zijn recht zouden laten komen

 

gehakt = nu gehackt (dan mag het)

nog effe en men hackt alles

oké verloren standpunt dus; je kunt je weldegelijk vegetarische slachter noemen!

 

 

 

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei drz:

 

 

, maar het slaat als een tang op een gebraden varken.

 

A propos varkensvlees:  http://www.plantpower.nu/blog/2017/alternatieven-varkensvlees   😀

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...