Ga naar inhoud


M7 Group verbetert codering HD-zenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

Bij een paar Nederlandse zenders staat ook al een ''Vtje" te zien in de coderingsbalk, samen met het Sje en het N-etje.

Dus ze zijn waarschijnlijk ook hier al bezig om te testen met de viacces codering

UPC komt steeds dichterbij voor mij....

Kabel tuner zit er al ingebouwd, dus als CD gaat k.tte, ga ik even 2 telefoontjes plegen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

als ik word gedwongen om een ci module aan te schaffen om nederlandse tv via de satelliet te kijken, of dat ik verplicht word om een settop box van canal digitaal te gebruiken neem ik toch echt afscheid van nederlandse tv via de satelliet. En stiekum denk ik dat Canal Digitaal het wel in de gaten heeft dat als ze het zover laten komen er een heleboel klanten de stap zullen maken om tv te kijken via de provider of via de kabel, en dat dit dan uiteindelijk veel klanten zal gaan kosten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ik het een tijdje geleden bijna correct voorspeld wanneer het gaat komen?

maar het gaat komen ::: een verplichte BOX!

 

(ik schreef voor het einde van het jaar ~ zal wel met een gebruikelijk Nederlands Kwartaaltje extra komen)

 

opzeggen doe je per webcare en telefoon

ciao ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je gezien?

Een Dreambox waarop een filmpje werd vertoond waarin iemand vertelde dat hij van een kennis had gehoord dat die iemand kende die dacht gezien te hebben dat het kon. ;)

 

Zelf denk ik, dat CDS toch wel wat behoedzaam zal zijn met het dichttimmeren. Daarvoor is hun marktpositie te kwetsbaar. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Ziggo heeft al een keer geweigerd verder te beveiligen bij een aantal Turkse zenders. Die zijn toen uit het pakket verdwenen. Dan lijkt me dat CDS met haar marktaandeel nog minder staat te trappelen. Behalve misschien als het gaat om nieuwe zenders erbij die er nu nog niet zijn. Maar bij bestaande zenders vraag ik het me af.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dit zouden invoeren, gaan heel veel mensen opzeggen. Dus dat lijkt me niet zo slim.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu niet zeker, maar als een zender wilt dat er een hogere (betere) beveiliging wordt gebruikt, willen ze dat dan niet van iedere provider die deze zender aanbied? Melden van ik ga veranderen van provider als ze die codering invoeren, die ik lees naar upc, maar wat ga je dan doen, als die ook gesloten bakjes zullen gebruiken?

Als dit niet veranderd, dan denk ik of vrees ik, dat binnen een bepaalde onbekende tijd, iedere provider gesloten bakjes zal gebruiken, en misschien wel ook dat de kaarten gekoppeld worden aan de ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer we even de feiten op een rij zetten:

 

- Canaldigitaal heeft al jaren heel duidelijk gezegd dat zij alleen de door hun goedgekeurde of de door hun geleverde ontvangers beeld garanderen.

   (Zolang een goedgekeurde ontvanger die status "goedgekeurd" houdt).

- Alleen het ci module met de witte sticker kan alle door CD uitgezonden kanalen decoderen,

- FOX heeft voor een van hun sportzenders de eis neergelegd dat die optimaal versleuteld is, Canaldigitaal zet daarvoor (een gedeelte) de nieuwe versleuteling in welke ook geschikt is    voor de CI+ opties.

- Ondanks geruchten dat men ook met andere ontvangers en softcams de Fox sportzender kan decoderen is deze optie niet beschikbaar in de algemeen gebruikte softcams.

 

Tot zover de feiten.

 

De overwegingen en veronderstellingen:

 

-De techniek van de witte CI module staat pas in standje 1, voorlopig kan men nog een tijdje voort met deze techniek voordat die versleten is.

-Het gros van de publieke en commerciële omroepen is alleen maar geïnteresseerd in zoveel mogelijk kijkers, mits gedwongen door hun film en content aanbieders hebben zij geen   belang bij een zware codering.

- Canaldigitaal zal doorlopend een afweging maken tussen de verloren omzet door commerciële cardsharing en verdere maatregelen die de vrije keuze van ontvangers beperkt voor de officiële abonnees.

- Canaldigitaal is een van de laatste paytv aanbieders met een vrije hardware keuze.

- Opmerkingen en publicaties over het openbreken van de codering zijn altijd ten nadele van de reguliere abonnee, die door de extra maatregelen beperkt wordt in de mogelijkheden en voor extra kosten komt te staan.

- Wat sommigen nog als cavaliers delict zien is in werkelijkheid een strafbare handeling met alle consequenties van dien.

- Hoe harder men roept dat Foxsport open is, des te sneller zal de volgende stap in de versleuteling en harware keuze genomen worden, tenzij Canaldigitaal als consequentie stopt met de doorgifte van Foxsport.

- Een niet onaanzienlijk deel van de klanten heeft geen alternatief, meer beveiliging zal hun geld kosten, minder abonnees zal voor hun tot verhoging van het abonnementsgeld leiden.

- Mocht bij Canaldigitaal het licht uitgaan en zou een andere provider in dat gaatje stappen, betekent dat afscheid van je vrije hardware en alleen ontvangst met een door de provider geamputeerde ontvanger kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...