Ga naar inhoud


ARD: Versleuteling (nu nog) openbare kanalen wordt overwogen


ebhoorn

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wie beweerde er kort geleden ook alweer dat de FIFA meer invloed op de mensheid had als religie?

 

Wat mij betreft zouden de publieke omroepen helemaal geen geld in sportuitzendingen moeten steken.

(Met uitzondering van de Tour de France natuurlijk, dat spreekt voor zich!) :)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Zo lang het maar geen schaatsen is!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die schaatser hebben ze overigens gevonden, die door het ijs gezakt is

 

maar on topic,

het zal voor jullie een echt drama zijn als er geen duitse TV meer te ontvangen is

het was al taalkundig een hulpmiddel gezien de scholing en tekorten aan duits leraars

maar het is gewoon een cultuur die met goede buren als normaliteit gezien moet worden

 

ze zien niet allemaal zo uit

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien het wettelijk kader van de Duitse Publieke omroepen moet er nog heel wat water door de Rijn stromen voordat Das Erste versleuteld wordt.

Zoals gezegd, ik verwacht eerder dat men de sporten niet meer uitzendt welke versleuteling als eis stellen.

Ik herinner mij vaag iets dat men pas geleden ook al bedankt heeft voor het uitzenden van een sportuitzending waarbij als eis het op zwart zetten van de satelliet gesteld was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doen ze dan niet zoals de rai bvb?

Als ze dan toch echt van die (te) dure sporten willen uitzenden, die dan coderen, en module's/kaart verkopen aan Duitsers en andere rechthebbenden.

Alle andere uitzendingen, gewoon FTA.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon alle dure betaalsport naar een apart abonnee kanaal. Je moet helemaal niet willen dat iedereen "stiekem" meebetaald aan sport.

Kunnen ze na een jaartje of twee eens evalueren of die dure sport rechten nu wel echt gerechtvaardigd zijn.

Ik denk persoonlijk van niet, maar goed een mens kan zich vergissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals, het Duitse publieke omroepbestel heeft geen wettelijke ruimte om te coderen.

 

Mag ik in herinnering geven, dat het de private SD satellietzenders ook niet is toegestaan om hun uitzendingen te coderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben de duitsers dan handig geregeld. Hierdoor wordt het een flink stuk lastiger om met wat lobbywerk je zin door te drijven.

 

Het is jammer dat we zo'n klein landje zijn maar anders mocht NPO1tm3 van mij ook FTA worden. Maar dat zal rechtenprijstechnisch wel niet te doen zijn. De duitsers kunnen nog schermen met we synchroniseren alles na dus doelgroep is duitstalig grondgebied maar dat lukt ons Nederlanders niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv,

dat hadden we als eens van u gehoord en dat is ook inderdaad zo...

gelukkig maar.

 

Als je het als voorbeeld wil nemen voor de benelux mag dat wat mij betreft.

Maar ik geloof niet in een FTA beleid voor Nederlandstaligen.

Hier mag een ieder zijn kabel en abonnementen zomaar door verkopen alsof men nog nooit iets van Kartelvorming gehoord heeft in Nederland en België.

 

Doorverkoop is uiteindelijk in standaard contracten een reden tot opzeggen en storneren van abonnement en betalingen.

Dat maken die jongens echter heel makkelijk voor U, daar u het het door de strot geduwd krijgt. (ziggo upc en waar kwamen die ook alweer vandaan, juist de lokale gemeentelijke cai)

als men dat niet als kartel kan aanmerken weet ik het niet meer... er is maar een kabelfirma / aanbieder in nederland

 

Dat zou in Duitsland inderdaad niet mogen en er zijn al wat Kartellen ook retrospectief stuk geslagen. En niet enkel daar ook in Zwitserland en Oostenrijk.

 

fijn dat het opgehelderd is, commercielen zouden graag willen coderen maar öffentlich Rechtlichen coderen mag gelukkig niet

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon alle dure betaalsport naar een apart abonnee kanaal. Je moet helemaal niet willen dat iedereen "stiekem" meebetaald aan sport.

Kunnen ze na een jaartje of twee eens evalueren of die dure sport rechten nu wel echt gerechtvaardigd zijn.

Ik denk persoonlijk van niet, maar goed een mens kan zich vergissen!

 

Ik heb wel eens de berekening gemaakt voor Telenet (Vlaanderen).  Als je het bedrag dat Telenet betaald voor alleen de voetbalrechten deelt door het bedrag dat ze vragen aan de klanten, dan moeten ze ongeveer 250 000 abbo's verkopen voor Telenet Sport.  En dan zijn de kosten voor opnames, commentaren, en andere sporten (buitenlandse voetbalcompitities) en distributies niet meegerekend.  Dus denk maar dat ongeveer het dubbele aan abbonee's nodig zijn om zelfs maar break-even te spelen.

Dit aantal abbonee's voor Telenet sport hebben ze niet.

 

Gevolg er moet geld bij.  Geld dat afkomstig is van alle klanten, ook van degenen die geen abbo nemen op Telenet sport.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

geld afkomstig van niet klanten?

hoe dat zo, kan dat?

 

Ik bedoel van de algemene klanten.  Degenen die alleen het basisabbo hebben.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet toch zijn, dat er verdiend aan wordt, of zou men dat doen, om eventuele concurrentie buiten spel te zetten?

Maar goed, nu toch te zien via 2 spelers als het over binnenlands voetbal gaat.

Maar ondanks de (te) hoge prijs, zouden de clubs nog niet tevreden zijn.

Het ware misschien mooi, dat het Duitse overgenomen wordt door gans Europa, en dat ieder publiek station, hun eigen sd productie's moet FTA doorgeven.

Als het semi gratis zou komen, kan ik leven met de sd variant, zolang die nog op sat zit. We moeten een beetje serieus blijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...