Ga naar inhoud


Wat is eigelijk het verschil tussen HD en Full HD...?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Dat kans dat jij een flop wordt is groter ;)

 

UHD 4K wordt zeker geen flop, 8K voor consumenten zie ik echter de komende jaren niet gebeuren.

 

De volgende grote stap voor consumenten wordt een grotere kleur bandbreedte (HDR) in combinatie met 4K en niet een hogere resolutie. 

Dat is namelijk een verschil dat iedereen zal zien!

 

Mvg,

 

MIchel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen dat ze eerst maar gewoon HD tv moeten gaan aanbieden.... dat is nog lang niet overal het geval, en op de bestaande HD zenders is lang niet alles ook in HD kwaliteit te zien.

Het is niet omdat een aantal mensen die technisch gezien steeds het onderste uit de kan willen, de hele wereld zich dient aan te passen. Ik ben waarschijnlijk erg conservatief op dat vlak, ik heb dan ook geen smartphone, en kijk op een 32" HD-Ready tv (720P is toch wat er uitgezonden wordt door de belangrijkste zenders) en werk op een laptop uit 2007 met windows XP erop....

Maar gaat het leven daardoor minder goed?  nee.... helemaal niet zelfs.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen dat ze eerst maar gewoon HD tv moeten gaan aanbieden.... dat is nog lang niet overal het geval, en op de bestaande HD zenders is lang niet alles ook in HD kwaliteit te zien.

Het is niet omdat een aantal mensen die technisch gezien steeds het onderste uit de kan willen, de hele wereld zich dient aan te passen. Ik ben waarschijnlijk erg conservatief op dat vlak, ik heb dan ook geen smartphone, en kijk op een 32" HD-Ready tv (720P is toch wat er uitgezonden wordt door de belangrijkste zenders) en werk op een laptop uit 2007 met windows XP erop....

Maar gaat het leven daardoor minder goed?  nee.... helemaal niet zelfs.

Je  lijkt een beetje op  de overhijd Laptop    met XP,ha ha ,datword al meer dan 2jaar niet meer ondersteund ,beveiligìng is zo lek als een mandje,een DVD branden of afspelen zal wel ook niet gaan daar of je laser op is en of je processor te langzaam is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik brand nog regelmatig DVD's en CD's... gaat prima. En te langzaam... Hij werkt nog erg snel vind ik zelf.

Met een goede anti virus software van bv DrWeb (=Russisch) is de laptop prima beveiligd. Je hebt echt geen updates van Microsoft nodig om een veilige computer te hebben.... het is niet omdat Microsoft dat zegt dat het zo is... maar goed dat is een keuze en is wel off topic...  dit najaar zal ik waarschijnlijk in Zweden een nieuwe laptop met windows 10 kopen. Ik koop meestal om de 9 jaar een nieuwe computer... en dat vind ik eigenlijk "te" vaak als je ziet wat die dingen kosten (5000 - 6000 Kr).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben allemaal hun eigen toepassingsgebied, geven leuke plaatjes maar om ze het nu het stempel: Full HD te geven is onzinnig.

En jij sluit nooit een bleu ray speler of een andere hoge beeldkwaliteit apparaat aan op je TV en bekijkt nooit zelf gemaakte foto's en zelf gemaakte filmpjes die wel veel beter op een 1080 pixels of nog betere TV worden weergegeven?

 

Zo op het oog heb je helemaal gelijk, 9 van de 10 mensen zien het verschil niet tussen HD en Full HD.

Zet je echter 2 TV's van hetzelfde beeldformaat naast elkaar met hetzelfde plaatje dan zullen 9 van de 10 mensen plots de Full HD tv aanwijzen als het beste beeld.

Dan kun je wel stellen dat de uitzending toch niet in Full HD is en dat je er niets aan hebt, maar de meeste TV's met Full HD hebben wel voorzieningen aan boord om van dat mindere signaal een beeld te maken wat er desondanks toch een stuk beter uitziet. (er zijn er ook die het beeld juist slechter maken met hun ingebouwde technieken)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat 4K UHD wordt ook weer een flop.....

Denk het niet, op dit moment is de sensor te klein om ook onder moeilijkere licht omstandigheden een goed beeld te krijgen maar je ziet in de Full HD hier al een flinke verbetering in komen waar camera's in kleur al gevoeliger zijn dan het menselijke oog.

Waarschijnlijk zal binnen 2 a 3 jaar ook in de 4K hier een flinke (betaalbare) verbetering komen.

Verder zijn er op dit moment technieken in ontwikkeling die de internetsnelheid met nog een factor 100 zullen verhogen en dan zal (vooral in stedelijk gebied) broadcasting via de ether hopeloos veroudert zijn en TV kijken in de hoogste kwaliteit gewoon standaard worden en zal ook de 4K techniek doorbreken tot in de woonkamer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee uhm mijn Imac heeft 5k

:grin:

Met mijn fototoestel maak ik foto's van 20K en maak ik dit soort foto's van de maan gewoon vanuit de hand.

 

post-32015-0-55938500-1437335072.jpg

 

Ga ik daar echter mee filmen dan heb ik daar theoretisch 500Mb per sec voor nodig om realtime (25 beelden per sec) opnames te kunnen maken.

Alleen zijn er maar weinig geheugen kaarten die sneller dan 280MB/s kunnen verwerken.(laat staan dat mijn toestel dat zou kunnen verwerken)

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

MijnSony FDR-AX-1 4-k camera schrijft deze data weg:

Video-Aufzeichnungsrate (ABR/VBR) 100: Ca. 100 Mbit/s,

4K: 150: Ca. 150 Mbit/s, 60: Ca. 60 Mbit/s, HD: 50: Ca. 150 Mbit/s

 

Daarvoor worden XQD memory cards gebruikt.

 

Hieronder nog een eigen foto opname uit 2005,

136_3693.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ceesv, jouw Sony FDR-AX-1 is geen slechte kamera en hij zal zeker mooie beelden leveren.

De sensor is wel 2/3" groot maar daarvan worden maar 1/3" afgetast. De colour sampling space in alle opname modes is 4:2:0

Daarom is het voor ons een consumer camera. Voor actuele nieuwsshots zeker niet slecht.

Sony zegt dat ie full HD is, terwijl de eigenlijke technische gegevens dat niet weergeven. :D

 

Maar wel een camera om van te dromen...ik zou hem best graag willen hebben.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...