Ga naar inhoud


Ellende Canaldigitaal


dreamtx
Ga naar oplossing Opgelost door DIGIWIEW,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zie  hier op bladzijde 17.

http://rundfunkoek.uni-koeln.de/institut/pdfs/20305.pdf

 

 

Das Knacken der Verschlüsselungscodes und das damit einhergehende Problem der Schwarzseher ist mit schwerwiegenden wirtschaftlichen Konsequenzen für die Pay-TV-Anbieter verbunden.
Ein Gutachten desTechnischen Überwachungsvereins (TÜV) vom September 2000, welches von der Münchener Kirch-Gruppe in Auftrag gegeben worden war, sagte Premiere einen wirtschaftlichen Schaden durch Piraterie bis zum Jahr 2004 in Höhe von 800 Millionen Euro voraus.

Allein im Jahr 2000 sind Premiere nach den TÜV-Schätzungen durch die Möglichkeit des Schwarzsehens rund 90.000

potentielle Kunden entgangen.

Nach Auffassung des Premiere-Chefs Kofler könnte sein Unternehmen schon längst Gewinne erzielt haben,
falls damals nur ein Teil der Schwarzseher zu seinen regulären Kunden gezählt hätte.

Die Optionen der Pay-TV-Piraterie halten nicht nur potentielle Kunden von dem Abschluß eines regulären Abonnements ab, sondern können auch zu massiven Rückgängen der Bestandskunden führen, wie sich am Beispiel des skandinavischen Senders Viasat belegen läßt. Viasat hat bereits seit einigen Jahren mit dem Piraterieproblem zu kämpfen. Für einige seiner Kanäle, die im D2-MAC-Standard ausgestrahlt und mit Eurocrypt erschlüsseltwerden, existierten sogar mehr illegale als legale Smartcards. Der Sender verzeichnete in Folge dessen mehrfach Einbrüche bei den Abo-Zahlen.

 

Samengevat, Het kraken van de codering en het daarmee verbonden probleem van zwartkijken geeft zwaarwegende economische problemen voor de provider.

In een onderzoek van de TÜV  in september 2000, in opdracht gegeven door de Kirch groep werd een schade voor een periode van 4 jaar becijferd van 800 miljoen Euro.

Alleen al in 2000 werd becijferd dat er daardoor 90.000 potentiële klanten gemist werden.

Slechts een deel van die zwartkijkers als reguliere klant zou het bedrijf winstgevend hebben gemaakt.

 

Het beschikbaar zin van piraterij zorgt niet alleen voor het mislopen van potentiële klanten maar veroorzaakt ook het verliezen van bestaande klanten.

Voor Viasat waren er op een gegeven moment meer illegale kaarten in omloop als legale kaarten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tjee, wat een ouwe koeien komen er aan te pas.

De rechtbank heeft al die oude koeien naar de prullenbak verwezen in 2013.

Een schade vergoeding van 925 miljoen euro voor het onnodige failliet van Premiere is een duidelijk bewijs dat Premiere niet failliet ging door piraterij. 

Negenhonderd en vijfentwintig miljoen euro is toch geen kattenpis.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer een sat provider minder inkomsten krijgt doordat een groter aandeel zonder daarvoor aan de sat provider te betalen meekijkt, en zelfs betalende eigen klanten daaraan verliest, betekent dit onherroepelijk dat er meer geld gespendeerd moet worden aan de beveiliging wat ten koste gaat van het aangeboden pakket, of dat men het aanbod verschraalt, en de kosten reduceert.

 

Alternatief is de prijzen te verhogen, maar daardoor zal men nog meer klanten verliezen, die "alternatief" blijven kijken.

 

Uiteindelijk verliest iedereen.

 

Zoals in Duitsland waar Premiére moest stoppen, en men nu naar Sky kijkt met hardware die steeds verder wordt dichtgetimmerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tjee, wat een ouwe koeien komen er aan te pas.

De rechtbank heeft al die oude koeien naar de prullenbak verwezen in 2013.

Een schade vergoeding van 925 miljoen euro voor het onnodige failliet van Premiere is een duidelijk bewijs dat Premiere niet failliet ging door piraterij. 

Negenhonderd en vijfentwintig miljoen euro is toch geen kattenpis.

Linkje?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitsche bank heeft niet zomaar 925 miljoen euro overgemaakt naar de nazaten van Premiere eigenaar Leo Kirch.

Klik hier voor wat leesvoer.

 

En of een codering zo lek is als een mandje is van minder belang, waar het om gaat is of er genoeg inkomsten zijn om de zaak draaiend te houden.

Piraterij wordt zwaar overschat, het overgrote deel van de kijkers heeft er nooit van gehoord of begrijpt niet waar het over gaat, een kleiner deel heeft er van gehoord en kan er ook niets mee en een nog kleiner deel is in staat om het technisch te realiseren om onbetaald beeld te krijgen.

Hoeveel van die zwartkijkende, komen daarvoor uit, of maken het bekend? Het zijn alleen bepaalden die door woekerverkoop van bepaalde zaken het dubbele vragen, voor iets, enkel omdat ze zelf iets wijzigen, die volgens mij veel schade toebrengen. Bepaalde coderingen zijn al 3 jaar lek, waarvan ik niks weet, ondanks dat ik het een beetje volg.

Maar hackers brengen soms ook hun ideeën over naar de industrie. We kijken met seca3 kaarten die eigenlijk tunneled nagra kaarten zijn. Zijn het niet ooit hackers, die begonnen zijn, om met een irdeto ontvanger viacces te decoderen? als het ware tunneled viacces over irdeto? Daar hebben wij nu misschien wel geluk bij? Want als nagra niet ging over seca, dan stonden we hier nu misschien met een nagra box inclusief box en RSA key.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die 925 miljoen zijn door de Deutsche bank betaald omdat de directie publiekelijk liet doorschemeren dat het Kirch imperium niet meer kredietwaardig was. Premiere was slechts een onderdeel daarvan.

Mede door die uitlating verloor Kirch het vertrouwen en verloor de financiering en de mogelijkheid extra geld aan te trekken.

 

Premiere heeft geen 925 miljoen schadevergoeding gekregen, maar de erven Kirch https://de.wikipedia.org/wiki/Leo_Kirch

 

Premiere ging onderuit doordat het bedrijf moest melden dat het 1 miljoen klanten moest afschrijven uit hun database, waarna het aandeel onderuit ging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zijn er wel grotere zwarte schapen waar niemand zich druk over schijnt te maken ?
Er verdwijnen jaarlijks miljoenen van alle banken wereldwijd door Cybercriminelen.
Heeft denk ik (hoop ik) een hogere prioriteit dan een paar zwartkijkers met een linux hobby  :cool: 

Bron: https://www.security.nl/posting/418585/Cybercriminelen+stelen+wereldwijd+miljoenen+van+banken

Dream Stream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effijn effe naar de bron !
Inmiddels de bankrekening van CD weer gespekt met de gelede schade incl. de 25,- euro afsluitkosten.
Dus die kunnen weer effe voorruit. iedereen blij, CD blijft bestaan  :grin: 
Volgende week gaat  de opzegging en afsluiting van mijn automatische incasso aangetekend de deur uit en over 9 maanden hebben ze weer een klant minder.

Succes met zieltjes winnen CD :crazy:

Dream Stream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je je probleem nog steeds niet op het CanalDigitaal forum hebt geplaatst.

 

Ja klopt, ik geef het op  :( 

Gewoon betalen en op de blaren zitten = de makkelijke weg maar oké.

Ik ben nogal lui van aard  ;)

 

Bovendien ben ik niet zo'n forum aanhanger, ik verwoord altijd alles verkeerd, ben veel te eerlijk, en vooral geen moraalridder  :mellow: 

Ik rij wel eens te hard, koop veel spullen in china en ik hou wel van een beetje illegaal (maar niet doorvertellen hoor)  :cool: 

En dan wordt ik weer verbannen, moet ik me weer opnieuw aanmelden etc.

Bovendien verbaast het me altijd hoe snel een onderwerp afdwaalt in de kern van het verhaal !?

 

V.B.

 

Iemand vraagt, welke ontvanger zal ik kopen als opvolger van mijn overleden dreambox.

 

En na 4-5 berichten komt er een hele discussie opgang over het vervangen van een elco in het voedingscircuit  :cry: 

En dan scroll je door en door en door, maar nergens staat welke ontvanger nou de beste opvolger is ??

 

Maar wanneer ik genaaid wordt door een Nuts, gun ik het de mensen om dit even te delen  ;)

Dream Stream

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

D site is op dit moment inderdaad niet te benaderen.

Iets wat zelfs wel eens bij sat4all voorkomt.

Wanneer we het noodaggregaat testen, bijvoorbeeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...