Ga naar inhoud


Roken in de tuin en op het balcon straks verboden?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Nee, zo werkt dat helaas niet. Er zal gesteld worden dat je door je schadelijke levenswijze extra gebruik zult maken van gezamelijke ziektekostenverzekeringspot. Of dat het huis onevenredig in waarde daalt. Ik noem maar wat!

En daarom dus dat niet mee bemoeien: er zijn er zat die hebben erfelijke schadelijke genen. Daar gaat op den duur hetzelfde voor gelden.

 

Ik hoop het niet voor je maar wat nu als er over 5 jaar aangetoond wordt dat honden schadelijk zijn voor het menselijk lichaam?

Er was laatst al een of andere dierenarts in het nieuws die riep dat honden met hun gelik in je gezicht bacterieën overbrengen die resistent zijn tegen antibiotica.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Of dat het huis onevenredig in waarde daalt. Ik noem maar wat!

Daar is in Duitsland Friedhelm Adolfs achter gekomen.

Na 40 jaar werd hem de huur opgezegd.

http://www.sueddeutsche.de/geld/mietrecht-gericht-bestaetigt-wohnungskuendigung-fuer-raucher-1.1735094

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt niet meer te verkopen aan het overige personeel dat Jan de roker elk half uur 10 minuten niet werkt, terwijl de rest wel doorwerkt.

 

Dat gebeurt ook niet. Roken is toegestaan in de daarvoor bestemde pauzes en niet tussendoor!

 

Ik neem aan dat die zeik bedrijven allemaal directieleden hebben die gewoon de schurft hebben aan rokers en ze rokers net zo lang pesten dat ze of stoppen of uit zichzelf opstappen.

 

Wat doe je trouwens met fanatieke sporters? Daarvan is bekend dat ze vaak geblesseerd thuis zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een bedrijf is de directeur de grootste roker, die na een controle een boete van de autoriteiten kreeg opgelegd omdat hij op zijn kamer rookte.

De praktijk is dat personeelsleden doorlopend tussen de pauzes er tussenuit knijpen om te roken.

De rookmelder op de toiletten is door slijtage bezweken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een bedrijf is de directeur de grootste roker, die na een controle een boete van de autoriteiten kreeg opgelegd omdat hij op zijn kamer rookte.

De praktijk is dat personeelsleden doorlopend tussen de pauzes er tussenuit knijpen om te roken.

De rookmelder op de toiletten is door slijtage bezweken.

 

En niet rokers knijpen er niet tussenuit? Die gaan gewoon vaker naar het toilet of de koffieautomaat. Of lopen ff over de gang met een stapeltje papieren in de hand dan lijkt het net of je werkt!

 

Hoe toepasselijk, de vrouw komt net van boven en zegt dat ze het slaapkamer raam maar dichtgedaan heeft want iemand hier in de buurt heeft een houtkachel of vuurkorf aangestoken: het stinkt er naar rook!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe iemand met een schadelijke verslaving tot het uiterste gaat om zich te verdedigen, wordt wel erg zielig zo als je zo´n verslavings probleem hebt.

 

Ik verdedig helemaal niet het roken, en ik heb al helemaal geen verslavingsprobleem!

Diegenen die hier een probleem hebben zijn de anti rook mensen en ik ben er persoonlijk wel klaar mee om telkens dat gezeur erover te moeten horen, lezen en zien in de media. Als mensen willen roken prima, laat ze hun gang gaan. Wel of niet roken is een keuze waar een andersdenkende zich niet mee hoeft te bemoeien.

 

Ha ha Sjaak, zo gaat dat tegenwoordig!

 

Storen de buren zich niet aan die enorme masten in je achtertuin want die bederven immers hun uitzicht ;)

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mensen mijn leven belemmeren gaat ik daar over zeiken, want ik wil ook een leven. En aangezien men vrijwel geen rekening houd met een ander heb je dus dat gezeik, je kunt tot den einden doorgaan hierover maar zolang men geen rekening houd met de ander houd het op.

 

Ik ben iemand die wel rekening houd met een ander maar kom er steeds meer achter dat dit mijn eigen vrijheid steeds meer gaat belemmeren, en dan houd het voor mij ook een keer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben iemand die wel rekening houd met een ander maar kom er steeds meer achter dat dit mijn eigen vrijheid steeds meer gaat belemmeren, en dan houd het voor mij ook een keer op.

 

Ja, dat merk ik ook in mijn omgeving. Je moet de grenzen altijd goed afbakenen want er is veel grensoverschrijdend gedrag tegenwoordig.

Misschien komt dat wel doordat we met te velen op een kluitje zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik maar denken dat Nederland zo tolerant is... de drusgsverslaafden liggen in de goot te ijlen, maar die zijn rustig, de alcoholisten liggen in het park in hun eigen kots, en hoor je ook niet meer... maar ja, de rokers...

Interesante discussie...

Ik had vroeger ook een collega die rookte... en als ik  koffie ging drinken om ca 10 uur, en nog eens om half 3 ging hij naar buiten om te roken.

Als je even wat beter gaat nadenken, begrijp ik niet dat er zoveel drugs toegestaan zijn. Drank.... lijkt volledig geaccepteerd, maar is de grootste boosdoener die er is omdat hij door vrijwel de hele bevolking gebruikt wordt, en erg veel ellende oplevert door aggressie en onberekenbaar gedrag. De diverse middeltjes, of het nou wiet, herone, cocaine of al die gekleurde geluksbrengende pilletjes zijn... ook veel ellende, criminaliteit, aggressie etc... en dan hebben we het roken.... eigenlijk de onschuldigste drug voor de omgeving... het duurt het langste voordat je aan de gevolgen daarvan sterft.

Ik begrijp het discrimineren niet... ofwel verbied je "iedere" drug, en ga je ook de drank te lijf, óf je laat alles toe.

Voor de goede orde ... ik rook, drink en spuit niet. Nooit gedaan overigens, niet uit gezondheids-gevoel, maar omdat die hobbies gewoon te duur zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die teveel drinkt zal jou geen glas bier door de strot duwen. Iemand die drugs gebruikt zal dat jou ook niet dwingen te gebruiken. Overlast is iets anders maar je gezondheid zal hiet niet door aangetast worden.

Iemand die langs jou staat te roken daar krijg je wel schadelijke dampen van binnen hoe gering ook misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is gewoon smerig wanneer naast je iemand staat te roken, en je hebt niet de vrijheid om weg te lopen.

Wanneer je in een ruimte hebt gezeten waar gerookt wordt stinken je kleren daarna naar sigarettenrook.

 

En rokers zijn een minderheid, in 2014 rookte gemiddeld nog 23 % van de Nederlanders, verdeeld over 18% hoog opgeleiden versus 26 % laag opgeleiden.

 

Het gebruik van de e-sigaret neemt toe, ongeveer 4 % rookt elektrisch.

 

Laat die minderheid die rookt dan de beleefdheid hebben dat op een plek te doen waar men niet rokers geen overlast aandoet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die minderheid die rookt dan de beleefdheid hebben dat op een plek te doen waar men niet rokers geen overlast aandoet.

 

Dat geldt niet alleen voor de rook, maar ook voor de peuken en andere sigaretten rotzooi.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is een positief aspect te melden.

Van de huidige rokers is nog steeds 81 procent van plan in de toekomst te stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...