Ga naar inhoud


Roken in de tuin en op het balcon straks verboden?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik ben geen roker en ook geen anti-roker en dat buren best wel een beetje rekening met elkaar kunnen houden is prima maar een verbod?

 

 

Ik vond deze dan ook wel erg toepasselijk.

 

post-32015-0-25848600-1443636983.jpg

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik hoop dat ze dat roken op het balkon in Dubai gaan verbieden met hoge straffen voor het overtreden.

Er gebeuren namelijk de grootste ongelukken door.

Rokers op hogere etages die op het balkon staan te roken, flikkeren doorgaans de peuken achteloos naar beneden en die komen dan soms door de wind op het balkon van lagere verdiepingen terecht bijvoorbeeld op een stoel of wat dan ook en veroorzaken daar branden soms met dodelijke afloop.

Een goed voorbeeld was het Marina: de Torch Tower die daar gedeeltelijk in de hens heeft gestaan. En grote ramp is op het nippertje voorkomen.   http://www.mirror.co.uk/news/world-news/dubai-torch-tower-fire-recap-5202108

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het achteloos wegflikkeren van peuken is volgens mij hoe dan ook verboden. Moet je soms eens kijken buiten bij verzamelpunten waar gepaft wordt dat je leven ervan af hangt...overal ligt die rotzooi op straat.

Als ik voor me bij het stoplicht aan het wachten ben en voor me gooit zo´n roker weer een peuk op straat, dan jeuken mijn vingers om die peuk weer op te rapen en hem bij die gast weer de auto in te flikkeren met de opmerking: "Sorry, u had wat laten vallen". :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in 2007 gestopt met roken na zo´n 30 jaar en tjeetje ik heb mezelf nog nooit zo goed gevoeld als nu. Ze mogen van mij de hele boel voledig verbieden aangezien het echt wel de buurvrouw of man schaad, je ziet het ook aan huisdieren waar in huis gerookt wordt deze leven beduidend korter en komen vaak verschrikkelijk aan hun einde, zo ook helaas 1 van mijn eigen honden. Nooit weer dus hier wordt niet meer gerookt.

 

Hier in Spanje is peuken uit de auto of gewoon op straat gooien strafbaar. Toch ziet ik het vrijwel dagelijks dat ze een peuk gewoon uit het raam mieteren, soms staat er best wel wat wind en ik heb 1x meegemaakt dat de peuk van de voorganger een brandplek op mijn achterbank veroorzaakte, het is dat ik kon stoppen anders was er gewoon brand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De meeste indruk maakt op mij altijd op vliegvelden de rook kooien, meestal met glazen wanden, waarin je een aantal mensen dicht op elkaar ziet staan roken.

In sommige (azitatische) landen ontbreekt de afzuiging en kan je die kooien vinden door op de lucht af te gaan.

Je hoeft daarin niet eens zelf een sigaret te roken, je hoeft alleen maar adem te halen voor een nicotine vergiftiging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... ik heb nooit gerookt, en doe het niet omdat het te duur is... dat is de reden dat ik er nooit mee begonnen ben...

Maar ik vind wel dat mensen ergens moeten kunnen roken in "open gebieden" als ze dat willen.

In Zweden is het de gewoonte dat er buiten gerookt wordt... in de tuin, op het balcon, voor de deur...  en dat moet gewoon kunnen vind ik. Het is veel minder hinderlijk dan dat de buren frieten of wat dan ook in hun schuurtje bakken, en dan komt die bedorven vetlucht vaak mijn kant uit.... bah!  er zijn ergere dingen dan dat de buren in de tuin roken.... de bemoeizucht van de overheid slaat weer toe. Ik hoop dat ze dit niet gaan verbieden... je hebt ook al dat gedoe over roken in cafés... ook verkeerd... laat cafés toe waar gerookt mag worden, maar het moet vermeld worden op de deur dat het een rookcafé is. Ook de beniening weet het dan, en kan dan al dan niet kiezen om daar te werken... het is een vrije keuze.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik ben weleen shag roker maak me nergens druk om hoor ik rook waar ik wil tenminste als het mag dan in cafes enz .

Allemaal ophef door die makkers op die geitewolen sokken hoor ze moeten toch iets te zoeken hebben , toch !

Dat ze eerst maar eens zorgen dat alle anderen problemen opgelost gaan worden in dit land , ik denk dat dit veel belangrijker is .

Ze doen maar !!!!

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze dat roken op het balkon in Dubai gaan verbieden met hoge straffen voor het overtreden.

Er gebeuren namelijk de grootste ongelukken door.

Rokers op hogere etages die op het balkon staan te roken, flikkeren doorgaans de peuken achteloos naar beneden en die komen dan soms door de wind op het balkon van lagere verdiepingen terecht bijvoorbeeld op een stoel of wat dan ook en veroorzaken daar branden soms met dodelijke afloop.

Een goed voorbeeld was het Marina: de Torch Tower die daar gedeeltelijk in de hens heeft gestaan. En grote ramp is op het nippertje voorkomen.   http://www.mirror.co.uk/news/world-news/dubai-torch-tower-fire-recap-5202108

Worden die daar niet direct afgemaakt voor een overtreding? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heksen jacht, Ik zie het nog zo ver te komen dat er een boete staat op het roken in de nabijheid van kinderen.

Persoonlijk vind als ze A zeggen dan moeten ze ook B durven zeggen, er zijn nog een hele boel andere factoren waar we aan bloot gesteld worden, die schadelijk zijn.

Te beginnen met de rommel die in ons voedsel gedraaid wordt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in 2007 gestopt met roken na zo´n 30 jaar en tjeetje ik heb mezelf nog nooit zo goed gevoeld als nu. Ze mogen van mij de hele boel voledig verbieden aangezien het echt wel de buurvrouw of man schaad, je ziet het ook aan huisdieren waar in huis gerookt wordt deze leven beduidend korter en komen vaak verschrikkelijk aan hun einde, zo ook helaas 1 van mijn eigen honden. Nooit weer dus hier wordt niet meer gerookt.

 

Wat een onzin zeg.

Wij zijn alle twee flinke rokers geweest, en een jaartje of 4 gestopt nu.

Ik rookte zelf 3 tot 4 pakjes zware shag in de week, en mijn vrouw een pakje of 2 shag

Altijd binnen in huis gerookt, en ook nog eens onze zoon en inwonende schoondochter die rookte.

 

We hebben altijd honden gehad, en die zijn bijna allemaal zo rond de 15 jaar oud geworden, en eerder nooit echt ziek geweest.

Die zijn gewoon door ouderdom gestorven, en hebben hier een goed leven gehad, ondanks dat er gerookt werd.

Dus het is kletspraat, dat honden eerder sterven, omdat er gerookt wordt in huis.

 

Vaak zijn het ook de ex rokers die het hardste liggen te zeuren en te zeiken.

Het zijn soms net van die oude mensjes, die achter het raam alles in de gaten houden, omdat ze verder niets met hun leven doen, als anderen het leven zuur proberen te maken.

 

Laat de mensen toch gewoon roken buiten.

En ook vele dokters roken zelf, dus die moeten ook niet mekkeren.

 

Het moet toch niet gekker worden, dat wij alles gaan overnemen, wat die Gekke Amerikanen bedenken.

 

Wat betreft het weggooien van peuken, ben ik het mee eens.

Daar moet een straf op staan, net zoals in sommige duitse steden.

Maar zorg dan wel, dat er overal voldoende asbakken staan, om een peuk in weg te gooien.

 

Laat ieder in zijn waarde en kijk eerst eens wat je zelf kunt verbeteren aan je zelf .

 

Achja en wij zijn tenslotte ook allemaal groot geworden, terwijl onze ouders vaak rookte.

Er is zelfs een overschot aan oudere mensen, die allemaal ouder worden terwijl ze dat eigenlijk niet mogen, en die roken vaak ook nog.

Maar die krengen blijven maar leven, en daarom moeten wij nu langer blijven werken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...