Ga naar inhoud


Forse prijsverhoging BasisHD pakket


JazzySOB

Aanbevolen berichten

Kreeg vanmiddag de volgende mail van CanalDigitaal:

 

"Al met al biedt CanalDigitaal u ook in 2016 de slimste keuze in haarscherpe televisie. Met uw BasisHD-pakket ontvangt u meer zenders in HD-kwaliteit en heeft u toegang tot vele (inter)nationale publieke en commerciële zenders. U betaalt momenteel € 17,95 per maand voor uw BasisHD-pakket. Met ingang van 1 januari 2016 wijzigt dit tarief naar € 19,95 per maand."

 

Gaat lekker bij CanalDigitaal! :crazy:

 

Ik zit er hard over te denken het pakket er uit te flikkeren, ik kijk toch nauwelijs nog TV en vind het gewoon het geld niet meer waard. Het is alleen nog af en toe naar het nieuws en soms wat actualiteiten kijken en voor de rest kijk ik via mijn Synology NAS op mijn mediaplayer naar series en films zonder irritante reclameonderbrekingen. Ik zie echt geen meerwaarde voor een paar NL-zenders voor 20 euro in de maand.

 

Denk dat er een hoop gaan afhaken met deze verhoging.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Denk dat er een hoop gaan afhaken met deze verhoging.

 

Als iedereen die dreigt met opzeggen dit ook werkelijk gaat doen wordt het heel erg stil op dit forum.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjaaa, 20 Euro per maand vind ik ook (veels) te veel.

 

Het rare is dat er tegenwoordig te onderhandelen is over je abonnementsprijs. Als je opzegt komt het geregeld voor dat je een aanbieding krijgt van 10 Euro per maand voor het Basis-HD pakket. Je zit er dan wel twee jaar aan vast. 

 

Als je wat verder leest in dit CanalDigitaal-gedeelte van dit forum kan je vele recente voorbeelden teruglezen. 

 

Zelf betaal ik momenteel 9,95 per maand voor 14 HD-zenders. Dit doe ik sinds de NPO-zenders gecodeerd zijn. Als er in 2017 DVB-T2 komt, stap ik  misschien wel (weer) over naar FTA. Want de zenders 4 t/m 10 interesseren mij niet en daar betaal je nu wel voor.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het gewoon geen 20 euro waard. 10 euro vind ik heel redelijk en daar wil ik wel een tweejaars contract voor afsluiten.

Afijn, komende week bel ik ze wel even en ben benieuwd of Johan45 gelijk heeft, want ik vind het wel een groot verschil.

Ik denk persoonlijk dat het een aanbieding is die alleen geldt voor SetTopBox pakket houders maar ik hoop dat ik het mis heb :D.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij CanalDigitaal kijk bij BasisHD-pakket: http://www.canaldigitaal.nl/zenders/basishd-pakket/

zie ik dat daar behalve de oude abonnementsprijs van €17,95 onderaan staan:
Belangrijk
De meeste radio- en tv-zenders via CanalDigitaal ontvang je via de ASTRA 19,2-satellietpositie. Via ASTRA 23,5 en ASTRA 28,2 bekijk je nog veel meer zenders


Hoeveel jaar oud is deze informatie al? Een jaar of vijf?
Alle Nederlandse radiozenders zitten op de Astra 23,5 en de meeste tv-zenders ook al jaren op de Astra 23,5 .
CanalDigitaal schamen jullie je niet?
Wat een stelletje amateurs zijn hier aan het werk voor de website.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjaaa .....

 

Het rare is dat er tegenwoordig te onderhandelen is over je abonnementsprijs. Als je opzegt komt het geregeld voor dat je een aanbieding krijgt van 10 Euro per maand voor het Basis-HD pakket. Je zit er dan wel twee jaar aan vast. 

 

Als je wat verder leest in dit CanalDigitaal-gedeelte van dit forum kan je vele recente voorbeelden teruglezen. 

 

 

Inderdaad, je kunt als bestaande klant best onderhandelen.

Tot oktober 2015 had ik een HD Basispakket voor € 12,95.

Toen zij mij in oktober belden over verlenging (en o.a. over ON-Line) kwam ook eerst de prijsverhoging aan bod.

Na mijn aanhoudende dreiging van opzegging werd de Chef geraadpleegd en kon ik het lopende contract van € 12,95 weer voor 2 jaar verlengen.

Hierbij is wederom een retentiekorting van € 2,= p/m verleend.

In de factuur staat dat het om een Basispakket gaat zonder toevoeging HD maar beschik wel over alle HD kanalen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net het 2x gebeld naar: 0900 9323 (€ 1 per gesprek)

 

Nadat ik in het menu keuze 4 (opzeggen abonnement)heb gemaakt krijg ik de melding dat ik doorverbonden word.

Daarna wordt na een stilte van 30 seconden de verbinding verbroken.

Dus toch maar schriftelijk opzeggen?

CanalDigitaal 

t.a.v. Afdeling Klantenservice
Postbus 444
1200 JJ Hilversum
Nederland
aangepast door pms
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist heb ik gebeld en verteld dat ik wilde opzeggen i.v.m. de komende prijsverhoging en dat ik het niet meer de moeite waard vond.

 

Vrijwel meteen kreeg ik een aanbod voor het BasisHD Light pakket voor 13,95 per maand voor één of twee jaar. Het enige verschil met het "normale" BasisHD pakket zou zijn dat History Channel niet in HD zou zijn en nog een andere zender "in de achterste regionen". Gevraagd of NGC (waar ik nog wel eens naar kijk) dan nog wel in HD bleef en dat zou het geval zijn.

 

Ben er maar mee akkoord gegaan voor twee jaar :). Natuurlijk was 10 euro nog mooier geweest, maar dat zal wel niet meer aangeboden worden. Maar 13,95 vind ik een hele nette prijs en zit ik in ieder geval de komende twee jaar goed met m'n schoteltje. Kan geen Zuigo tregenop.. :D.

 

Prima deal als je het mij vraagt! ^_^.

aangepast door JazzySOB

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mogen ze voor die prijsverhoging onderhand wel eens de twee extra voetbalkanalen in HD gaan uitzenden !

Ziggo Sport Voetbal

Fox Sport 3

Echt niet meer van deze tijd dat deze beide kanalen via de schotel NIET in HD worden aangeboden.

En wat te denken van de andere drie Film1 kanalen, zoals Action, Comedy en Kids, en Sundance.

Een ware aanfluiting dat we dit in SD krijgen voor- geschoteld !!!

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwoa, naar die sport zenders kijk ik toch niet.

Kwalijker vind ik dat populaire programma's zoals DWDD nog steeds niet in HD worden opgenomen. Nog steeds zit je tegen een wazig beeld te kijken bij DWDD. Je zou toch denken dat als ze de presentator een paar ton salaris betalen ze ook wel geld hebben voor een paar HD camera's? :rolleyes:

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...