Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb eind oktober opgezegd na al het gezever over het eenzijdig stopzetten van het settopbox pakket. Drie keer gebeld door CD of ik (huilie huilie) niet wil blijven. Nee, dus. Na 15 jaar satelliet-tv is het kijkgedrag inmiddels veranderd, in ieder geval voor mij. Vroeger wilde ik zoveel mogelijk zenders, tegenwoordig wil ik iets kijken en wel op het moment dat ik dat wil. Internet is steeds belangrijker geworden en veel van dat soort diensten zitten op internet.

 

Dus CD opgezegd, schotel van het dak en overgestapt. Nu een instappakket tv en 80mb glasvezel internet voor een bedrag dat vergelijkbaar is met CD plus mijn oude ADSL internetabonnement.

 

Een goedkope android DVB-C ontvanger gekocht. Daarop kan ik TV kijken en heb ik de android apps filmontv, npo, kijk, RTLXL en Kodi geïnstalleerd.

 

Schotel is voor mij verleden tijd. Ik heb 15 jaar met plezier gekeken, maar wel genoeg moeten investeren in Seca2 ontvangers, Seca 3/HD ontvangers, smartcards (ja..... ik ben begonnen met een multichoice kaart!) af en toe een nieuwe LNB, motor etc. etc. Die absurde prijsverhogingen voor een, in mijn ogen, verouderd product was ik spuug en spuugzat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik even de cijfers erbij haalt, wordt januari voor dezelfde diensten minimum 25€ duurder voor mij. Wij betalen leuk mee, het gat die ze maakten met hun groene stroomcertificaten voor zonnepanelen (100€/jaar+ 100€ gedeeld door aantal bewoners voor teller algemene delen).
Canal digitaal blijft hier. Vooral omdat ik bij hen het meest baas ben over mijn tv (vroeger beeldbuis). Bij anderen betaal ik meer, en kan ik op één dag alle opnames kwijt zijn, door een defecte dichtgetimmerde setop box. Misschien hebben anderen een andere mening, maar ik vind, dat je voor "eigen" gebruik, het recht heeft, een opname mee te doen, waar je woont, net ten tijde van het VCR tijdperk. Bij canal digitaal kan dat nog voor onbekende tijd. Maar als ze meer die nano01 gaan uitbreiden, en er geen betere werking komt linux ism ci module's, dan kan het wel anders zijn. Bij de ip tv providers, kijken ze nu wel al voor verwisselbare schijven als decoder stuk gaat, maar tegen dat ik iptv kan krijgen, waar ik nu woon, dan denk ik dat mijn knoken al lang ergens liggen in een of ander grafzerk.
En, om bij CD af te sluiten, is bruut gerekend een kleine 35€ nog goedkoper, dan +/- 41€ (exclusief promotie, tariefverhoging,  persoonlijke kortingen, en onder voorbehoud van typ fouten)
Commentaren van je krijgt voor die 41€ meer zenders, vind ik flauw, het gaat om de zenders die je ziet in mijn geval, ook al is dit in sd kwaliteit, wat ik aanvaardbaar vind.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gaan klappen krijgen hoor cd

 

Dan moeten ze niet steeds de prijs verhogen, Linux ontvangers onbruikbaar proberen te maken en zeker geen getrouwde ontvangers aanbieden.

 

Als Maxima het zou zeggen:

 

Dat is een beetje dom van Canadigitaal. ;)

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij prijsverhoging gaat cd er hier uit....kwaliteit is perfect maar zenderaanbod is prut, alles wordt vervangen voor iets anders maar nieuwe zenders komen er niet.

 

Waar blijft 192TV ????

 

Daar heb ik 2 euro extra voor over !!!!!!!

Als 192TV zelf geen interesse heeft om op satelliet te gaan kan CD daar weinig aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een dubbele kop kopen.Wat al ten koste gaat van je regen reserve.Nou ja dat kan nog.Wil je niet zeikerig over doen.

De dubbele kop kan inmiddels weer de kliko in omdat het voor CD goedkoper is om alleen op 23.5 oost te gaan uitzenden.

Basis pakket is er al uitgegooid.Daarvoor ook al een duurder pakket met meer zenders moeten nemen.Zenders waar ik niet op zat te wachten.

Als ik nu zie dat ik van 12.95 begin dit jaar,naar 17,95 en nu in 2016 naar 19,95 toe ga vind ik de prijs van CD flink de spuigaten uitlopen.Sorry ik kan er een paar duppies naast zitten.Maar blijft een flinke verhoging.Daarom heb ik gisteren een aangetekende bedankbrief naar CD gestuurd.Ga wel op een andere manier kijken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bokt hier tegen CD, maar een paar zaken heeft cd moeten doen, door Europa, en omdat npo niet meer wilde betalen.

Wie heeft er gezorgd dat een aanbieder 30 zenders moet aanbieden etc etc. Val die ook eens aan!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar niet heus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...