Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Waarom wordt het Spaanse FTA aanbod altijd achterwege gelaten? Hier is de TDT(Spaanse Digitenne) voledig gratis te bekijken. En bevat dus alle basis zenders plus wat lokale extra en zelfs een sport zender.

 

Nederland is echt een buitenbeentje als het om TV kijken gaat.

Als we het hebben over DVB-T is dat inderdaad nóg erger. Ik geloof in heel de wereld is bijna alles FTA op DVB-T, behalve in Nederland.

In België nog gekker: Naast de publieke zenders een digitaal gecodeerd pakket waar niet op geabonneerd kan worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Duitsland hebben de commerciële zenders RTL, RTL-2 en VOX DVB-T al geruime tijd gelden verlaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Knippr moet zich conformeren aan de nieuwe mediawet... dat blijkt ook wel uit hun "faq"

 

 

 

Dat komt weer neer op de verzamelde NPO, RTL group, SBS groep, Fox groep in het basisaanbod (zonder die doen we geen zaken, dat mag immers niet door de wetgever!) en daarnaast optioneel wat je maar wilt. Reken dus maar alvast op 2 tientjes basis abonnement.

 

Ondanks dat die mediawet recent nog aangepast is mag er wat mij betreft een hele dikke streep doorheen.

 

Waar bemoeit Den Haag zich mee, ze schrijven toch ook niet voor dat de lokale patatboer minimaal 30 verschillende snacks in het assortiment moet hebben en als ik alleen de frikandel wil hebben dat ik dan ook die 29 anderen verplicht moet afnemen?

 

Het jaagt ons overduidelijk enkel op onnodige kosten!

 

Onder het mom van "gevarieerd" aanbod moeten aanbieden: niemand eet of kijkt iets wat hij/zij niet lust.

 

Of Knippr 20 euro gaat kosten weet ik niet..

Ik verwacht van niet, kijk maar naar PLAYvanKPN dat kost 11,99 het eerste jaar.

 

En niet live maar wel een mooie oplossing is NLZiet voor 8.85 per maand.

en dan netflix er bij voor de films.

 

Dus mijn mening is dat Knippr ook rond die prijs moet zitten.

 

Je heb wel een Chromecast nodig om relax tv tekijken.

Ander voordeel is eigen router mogenlijk en geen combi pakket met verplichtingen.

oja en per maand optezeggen.

 

mvgr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg zo'n donkerbruin vermoeden dat de nieuwe mediawet niet geldt voor dit soort "providers" aangezien het niet om een "televisie" provider gaat. Traditionele providers die DVB-C, DVB-T en DVB-S gebruiken en ook primair "televisie" aanbieden vallen wel onder de mediawet. Den Haag zal zich vroeg of laat realiseren van de huidige maas in de mediawet en de boel repareren.

 

Overigens play van KPN is volgens hun website alleen beschikbaar in SD resolutie, KPN verschuilt zich achter "rechten" regelen met contentproviders. Dat zal dan voor Knippr ook wel zo zijn. Waarmee beide producten ondermaats zijn voor handig misgebruik op een huiskamer waardig formaat televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mannen, deze draad ging over opzeggingen, en niet over alternatieven voor tv kijken via canal Digitaal. Aub on topic blijven...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb vandaag Canal Digitaal gebeld om het abonnement op te zeggen.

De medewerker vroeg de reden, en ik gaf aan dat ze het steeds verhogen, maar er in verhouding het aanbod achter blijft t.o.v. de prijs vergeleken met andere providers. Hij vroeg wat ik aan zenders miste en ik noemde een aantal zenders die andere providers wel aanbiedt met een vergelijkbare prijs. Hij kon het op zich wel begrijpen, omdat ik het entertainmentpakket heb. Hij zei nog wel dat ze het grootste aanbod hebben, waarop ik zei dat ik de rest ook wel zonder abonnement, fta, kan ontvangen.

Hij bood nog de oude prijs aan voor het entertainmentpakket, daarna het familiepakket en uiteindelijk het basispakket, maar ik heb voor alles bedankt.

Hij zou er voor zorgen dat het abonnement per 28-1-2016 wordt opgezegd en bedankte dat ik klant ben geweest van Canal Digitaal.

 

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vandaag precies hetzelfde gedaan, Na 15 jaar CDS opgezegd. Ook gezegd dat ze steeds zenders erbij doen  waar geen zak aan hebt. Nu weer Nick Jr. zonder NL audio. En als je hu belt krijg je een bandje met DE HD aanbieder van Nederland. Heb gezegd dat ze beter at bande kunnen wijzigen want daar klopt niks van.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou veel plezier ermee, maar over een paar maandje als mijn adsl verlopen is dan stap ik toch met de hele bende over en zoals het er nu uit ziet naar Ziggo

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

... als mijn adsl verlopen is dan stap ik toch met de hele bende over en zoals het er nu uit ziet naar Ziggo

 

Omdat dit mijn kosten zou verhogen (en de investering in satapparatuur te niet zou doen) doe ik dat juist niet. FTA en DVB-T blijft voor tv kijken de grootse vrijheid bieden tegen de laagste kosten.

Sneller internet zou welkom zijn, maar niet tegen de prijs incl. tv.

 

Heb begin 2013 en paar maanden Ziggo gehad maar ben snel bekomen van de onvrijheid in zenderkeuze.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat wel een beetje jammer is is dat canaldigitaal je blijft bellen om te vragen of je alsjeblieft weer klant wil worden. Ik heb inmiddels een iptv abonnement en ik peins er echt niet over om mijn opzegging ongedaan te maken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de opzegbrieven gekregen van beide smartcards met de tips om de smartcards te bewaren.

Het leek er trouwens op toen ik eergisteren naar CD belde, de medewerker een bepaalde ondertoon in zijn stem had, zo van, "hmm, weer een opzegging.....de zoveelste".

 

Wat ik trouwens laatst ontdekt heb, waarschijnlijk is het signaal van Ziggo (voorheen Casema) bij mij nog nooit uit geweest na opzegging van de vorige bewoners, zo'n 10 jaar geleden, want ik heb toen om te proberen kabel aangesloten op de DVB-C tuner op m'n VuDuo2 en blijkbaar kan ik gewoon "Kabel tv" van Ziggo ontvangen. NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD, alle lokale en regionale en het standaard aanbod in SD. Had ik dat maar eerder geweten ;) .

Toch heb ik "Play Start" besteld bij Ziggo. In combinatie met wat ik nog ontvang op de satelliet (fta) ben ik toch 12 euro goedkoper uit dan bij CD en heb ik, volgens mij, toch meer zenders in HD, zoals SBS 9, FOX en Discovery (op Showcase HD waren toch maar herhalingen).

 

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de opzegbrieven gekregen van beide smartcards met de tips om de smartcards te bewaren.

Het leek er trouwens op toen ik eergisteren naar CD belde, de medewerker een bepaalde ondertoon in zijn stem had, zo van, "hmm, weer een opzegging.....de zoveelste".

 

Wat ik trouwens laatst ontdekt heb, waarschijnlijk is het signaal van Ziggo (voorheen Casema) bij mij nog nooit uit geweest na opzegging van de vorige bewoners, zo'n 10 jaar geleden, want ik heb toen om te proberen kabel aangesloten op de DVB-C tuner op m'n VuDuo2 en blijkbaar kan ik gewoon "Kabel tv" van Ziggo ontvangen. NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD, alle lokale en regionale en het standaard aanbod in SD. Had ik dat maar eerder geweten ;) .

Toch heb ik "Play Start" besteld bij Ziggo. In combinatie met wat ik nog ontvang op de satelliet (fta) ben ik toch 12 euro goedkoper uit dan bij CD en heb ik, volgens mij, toch meer zenders in HD, zoals SBS 9, FOX en Discovery (op Showcase HD waren toch maar herhalingen).

:whistle:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de opzegbrieven gekregen van beide smartcards met de tips om de smartcards te bewaren.

En dan? Voor als je spijt krijgt?

 

In combinatie met wat ik nog ontvang op de satelliet (fta) ben ik toch 12 euro goedkoper uit dan bij CD

Play Start kost €24,95 per maand. BasisHD kost €19,95, dus hoe kan het dan €12 goedkoper zijn? Of is dat i.c.m. extra ontvanger(s)?

 

 

en heb ik, volgens mij, toch meer zenders in HD, zoals SBS 9, FOX en Discovery (op Showcase HD waren toch maar herhalingen).

Dat weet ik wel zeker:

Naast FOX en SBS9 ook Comedy Central, Nickelodeon, TLC, 13th Street, MTV en 24Kitchen.

 

Dan biedt Ziggo RTL-Z HD, Ziggo Sport HD, Xite, rtv7, Family7, DisneyXD, NPO Nieuws, Meiden van Holland Soft en alle regionale omroepen.

 

Canal Digitaal heeft dan weer in BasisHD Discovery HD Showcase, Hustler HD, Brava HD, MTV Rocks, MTV Dance, MTV Hits, MTV Music, TV Oranje, VH1, VH1 Classic en Retro Music Television die weer niet in Ziggo Play Start zitten...

Het is maar net wat je wilt.

 

En als je dan TV Royaal erbij neemt (€9,95 extra) dan heeft Canal Digitaal helemaal het nakijken...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...