Ga naar inhoud


Is CD Oscam en/of interne CS aan het pesten?


boaz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wiz schrijft: welke oude codering bedoel je sprietje?

 

Ik hoorde gisteren van een schotel installateur dat sinds gisteren de Seca2 / Mediaquard2 smartcards niet meer werken omdat ze gestopt zijn met die codering.

Mogelijk heeft het probleem daar iets mee te maken.

 

 

Dit kan ik afdoen als zijnde ONZIN, stemming makerij om omzet te creëren waarschijnlijk.

Seca 2 is nog steeds in gebruik en de kaarten zijn geactiveerd tot 31 januari.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval is op de activeringspagina van Canal Digitaal nog geen melding dat deze kaarten niet meer gebruikt kunnen worden. Zorgelijker is dat in de webshop geen Seca3 kaarten en/of witte CI's worden aangeboden... Ze maken dus turbo haast met de uitfasering van Seca3.. Vraag me af of je nu nog (snel) een Seca3 kaart kunt overnemen en activeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je geld teveel hebt kan je gokken dat de oude m7 decoders/oranje kaarten nog een lang leven beschoren zijn.

 

Maar nogmaals, de seca2 kaart werkt nog steeds en geeft bovendien beeld op de CanalDigitaal SD zender van 19.2

Dat kan ik hier met eigen ogen zien ...

De codering is nog steeds aanwezig en kan niet de reden zijn dat Oscam bovengenoemde problemen geeft.

Een broodje aap verhaal om nog snel van de oude M7 decoders geld te maken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Johan, ik kan er niet over oordelen. De schotel installateur is een goede bekende van me en die werd gisteren door diverse mensen met oude apparatuur / smartcards gebeld omdat ze geen ontvangst meer hadden.
Hij vertelde ook nog dat in januari de meeste SAB-ontvangers op zwart gaan vanwege wijziging in de codering.
Ik zie het wel wat er gaat gebeuren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de seca2 kaart in januari nog werkt zal de toekomst ons moeten leren.

Het abonnement van de seca2 kaart loopt tot 31 maart 2016 tot zolang zal er wel beeld blijven neem ik aan.

Wat ik me wel kan indenken is dat het abonnement verlopen is en niet meer verlengt wordt.

Nu weer een Set Top Box abonnement voor een jaar innen kunnen ze niet waarmaken als het abonnement volgend voorjaar ergens verdwijnt.

 

Terug maar weer naar de problemen met Oscam en of die nu wel of niet veroorzaakt worden door CanalDigitaal. ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zenders grijs probleem is een fout in de recente OpenPli builds. Tuner A blijkt na een update plots niet meer geconfigureerd. Dat heeft dus niets met OSCam te maken.

Heb hier een DM8000 met een Seca3 kaart en ervaar geen probleem dat na het zappen het beeld op zwart gaat. Mijn vrouw zapt zich een ongeluk (waarschijnlijk al kuipbochten in de electronica van slijtage). Alle zenders waarop ik geabonneerd ben blijven keurig werken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veroorzaak je niet door het vele zappen, dat je kaart in strafmode gaat? Als je in cccam en oscam geen sid limiet heeft ingesteld, kan door veelvuldig zappen (hier ergens gelezen) je kaart ongewild in strafmode gaan. In dit geval het kaartje een nacht op sbs6(hd) laten staan.

Ik gebruik hier een vu een xp1000 en een mini ariva. Als 2 programma's lopen,en ik zap veel met een derde ontvanger, dan zie ik met regelmaat in de livelog in webif  van ratelimieter en cooldown periode.

Hier met vti 9.X oscam en mini ariva 102 geen problemen als hierboven, het beeld zou wel eens durven stilstaan.

En die s3 pasjes zijn bij bepaalde verdelers nog vlot te krijgen, zowel als hoofdkaart oranje als de extra grijze kaartjes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...