Ga naar inhoud


Is CD Oscam en/of interne CS aan het pesten?


boaz

Aanbevolen berichten

Geen kaart aanwezig in oscam had ik laatst ook met pli en een formuler dat heb ik opgelost door de drivers van de cardreader handmatig in de formuler F1 te plaatsen ook in cccam was er toen geen kaart zichtbaar.

Geen idee of dit al verholpen is in open pli in nieuwere versies maar misschien heeft iemand er wat aan.

 

Gr Harold

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je beeld op zwart gaat, bij veel zappen, heb je dan zowel op server als client geen beeld?

Indien nee, dan zou ik denken dat de kaart in strafmode gaat, maar dat zou eigenlijk niet mogen leiden dat de kaarten cq readers en clienten niet zichtbaar zijn. Ik verdenk mogelijks dat de bin zelf misschien probleem geeft. Maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg, zonder de configuraties te zien van server en client.

Maar dat cd hier moedwillig iets aan doet, geloof ik niet, ikzelf nog degene die ik onderhoud hebben geen klachten.

Staat er een sid limiet in de reader waar de kaart in zit?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens r11179 als oscam versie (er waren mensen met problemen met tvvl ook en aangezien ik geen problemen heb met deze versie zou het kunnen dat dit voor jullie misschien ook werkt)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik gebruik deze oscam :OSCam: 1.20-unstable_svn Build: r11107 met deze pli :OpenPLi-4.0-beta-vuduo2-20151209_ in 2x1 vu+duo2

ik zie gewoon mijn 2 kaarten

..

ik share intern 2 kaarten via deze oscam tvvlaanderen en canaal digitaal  ik zap de knoppen van mijn afstand bediening rood gloeiend en heb nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik VTi met Oscam rev 10892.

 

Middels Oscam Butler  het zaakje op seca3 gezet.

 

Bij 3 gelijktijdige opnames van CD, krijg ook ik na verloop van tijd zwart beeld.

 

Oscam gelijk weer opnieuw starten helpt dan voor een tijdje.

 

Om dit te voorkomen, moet ik dan nog ergens een wijziging/toevoeging doen?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik VTi met Oscam rev 10892.

 

Middels Oscam Butler  het zaakje op seca3 gezet.

 

Bij 3 gelijktijdige opnames van CD, krijg ook ik na verloop van tijd zwart beeld.

 

Oscam gelijk weer opnieuw starten helpt dan voor een tijdje.

 

Om dit te voorkomen, moet ik dan nog ergens een wijziging/toevoeging doen?.

Je moet een sid beperking doen, om te voorkomen dat je kaart(en) in strafmode gaat.

jouw bericht lijkt er op, dat je kaart in strafmode gaat. ik heb hier gelezen, hoe meer ze in strafmode gaat, hoe langer het kan duren eer ze weer goed bruikbaar is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een sid beperking doen, om te voorkomen dat je kaart(en) in strafmode gaat.

jouw bericht lijkt er op, dat je kaart in strafmode gaat. ik heb hier gelezen, hoe meer ze in strafmode gaat, hoe langer het kan duren eer ze weer goed bruikbaar is.

 

 

Hoe je dat moet doen met de sid beperking, weet ik alleen met CCcam hoe dat moet, maar niet bij het "moeilijkere" Oscam.

 

Op de achtergrond staat de ontvanger nu 3 CD zenders op te nemen en kan kijken naar een 4e gecodeerde zender.

Dit nu al een uur lang.

Zal dit later nog eens zo testen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je dat moet doen met de sid beperking, weet ik alleen met CCcam hoe dat moet, maar niet bij het "moeilijkere" Oscam.

 

Op de achtergrond staat de ontvanger nu 3 CD zenders op te nemen en kan kijken naar een 4e gecodeerde zender.

Dit nu al een uur lang.

Zal dit later nog eens zo testen.

Bij mij staan deze bij de reader ingevuld. dit kan door een editor worden gedaan, of door webif. vergeet niet op te slaan, en oscam te herstarten.

de regels zijn:

ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
Maar ik weet dat er diverse oscam build zijn, en dit mogelijks kan afwijken, kijk even in de oscam sectie naar de voorbeelden.
Of naar de wiki oscam pagina.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik totaal geen probleem met Oscam op beide ontvangers.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mischien is het een goed idee om eens een ander image te nemen dan openpli, ik heb hier het power-sat image en via de blauwe knop zijn cams te downloaden en het image is niet al te groot zo`n 77 mb en het loopt goed hierzo.

 

Beter is het om af te stappen van openpli, ik vertrouw ze ook niet met elke dag updates en update flachers als proefkonijnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, volg aub het welgemeende advies op van "Phoenixx" en neem aub een ander image dan openpli dat is voor de meesten hier beter vertrouwd. Dat scheelt nl een hoop gezeur als er weer eens een nightly build niet lekker loopt.

 

Misschien doen ze er bij openpli verstandig aan om alleen nog maar source code te verspreiden en geen enkel gecompiled image dan weten ze zeker dat het niet door een of andere muppet gebruikt gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van openpli (ik heb jaren lang op gemini gezeten) maar ik gebruik 'm inmiddels wel omdat dit simpelweg de meeste populaire image is in Nederland. Ook zijn er diverse NL plugins die niet in andere images voorkomen  (kabelscan bijv)

 

Ze kunnen beter om de 2 maanden een release uitbrengen waarin alles geverifieerd werkt. En dan kun je de dagelijkse builds in een aparte BETA feed stoppen. En ben je er van verzekerd dat gewone gebruikers een goed werkende versie op hun box hebben staan of ze moeten er voor kiezen om "bleeding edge" te gaan maar dan is het hun eigen verantwoording.

 

Overigens geldt hetzelfde voor oscam natuurlijk, ook daar is behoefte aan een stabiele versie op reguliere basis. Nu is het ook een lot uit de loterij.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...