Ga naar inhoud


Is CD Oscam en/of interne CS aan het pesten?


boaz

Aanbevolen berichten

Vanochtend zwart beeld op CD, enkel omroep Gelderland en alle niet CD kanalen nog beeld op de slaapkamer VU duo, de kaart zit in de woonkamer VU Ultimo. Ook de Ultimo geen beeld. Omzetten vanOscam naar CCCam, geen beeld. Ook niet met kaart in Vu Duo.

Omdat de Ultimo toch wat kuren vertoonde (na een laatste update die misliep een back up teruggezet die slaagde met 1 niet kritieke fout na aanzetten na enige tijd een HDMI storing die zich na enige tijd nog éénmaal herhaalde) een schone flash gedaan.

Geen succes. Oscam niet CCCam niet, niet op Ultimo ook niet in Duo.

Uiteindelijk toch weer kaart in de duo en nog terwijl ik in de instellingen bladerde ineens beeld.

 

Kaart in de Ultimo en ook na enige tijd weer beeld.

 

Ik vind niets over storingen bij CD, maar het probleem moet duidelijk in de kaart gezeten hebben.

Kaart was geactiveerd tot 8 februari volgend jaar, dus geen heractivatie nodig geweest.

Recent wel een heractivatie moeten doen die uiteindelijk pas lukte in de duo met CCCam, dit terwijl ik al maanden Oscam gebruik op de server.

 

Daarom de vraag: is CD aan het experimenten?

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Begin deze week ook ineens geen beeld meer op interne share, kaart nog wel te bekijken. Ook hier al maanden met Oscam gedraaid zonder updates. Ik heb nog geen oorzaak kunnen achterhalen, terugzetten van een backup hielp ook niet. Terug naar CCcam wel. Binnenkort weer eens gaan testen.

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem dat ik met Oscam sinds een week heb is dat als ik zap het beeld op zwart gaat en ik oscam weer moet herstarten.

 

Dit probleem deed zich voor na een update van Openpli ergens vorige week.

 

Bv 4 zenders zappen is beeld op zwart.

 

Misschien dat het probleem wordt verholpen na een nieuwe flash.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht eerst dat het aan mijn SOLO2 zou liggen maar gisteren namiddag zonder enige reden alle CD kanalen op zwart nadat ik naar een andere zender switchte.

Ik gebruik VTI met de laatste update en de laatste versie Oscam uit de feed, geen interne Sharing.

Pas als ik de SOLO2 volledig opnieuw had opgestart had ik weer overal beeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dus Oscam.

 

Net nog even zitten zappen aangekomen bij de zender Disney channel gaat het mis wel beeld geen geluid zap ik 1 zender verder alles op zwart.

 

Nog een keer.

 

Zap ik in de CD lijst van NPO 1 HD naar steeds de volgende, gaat het mis bij zender 5 wel beeld geen geluid zap ik 1 verder alles op zwart.

 

Patroon is bij 5 keer zappen alles op zwart.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai nu met recentste OpenPli, en inderdaad na wat zappen weer alles op zwart (kon inderdaad een Disco station geweest zijn), gelukkig nu wel na een herstart weer beeld.

 

Nu eens kijken of ik in de slaapkamer nog beeld heb.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

welke versie oscam draai je Boaz? Ik heb hier soortgelijke verschijnselen dat geluid soms weg is en dat af en toe het beeld op zwart gaat. Ik zal de logging eens wat verhogen en eens kijken of daar wat in te zien is want met de default logging zie ik niets bijzonders...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met openpli een update gedaan die van vandaag, bij het opstarten krijg ik een melding van zender niet beschikbaar.

 

Alle zenders staan grijs in alle zenderlijsten.

 

Lekker bezig bij openpli.

 

Straks maar even opnieuw flashen.

 

Ook het opnieuw plaatsen van de zenderlijst met dreamboxedit geeft niet het gewenste resultaat. alles grijs.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu zenders zoeken automatisch of handmatig is geen info aanwezig geen menu alles is leeg zwart.

 

LOL.

 

Het is niet mogelijk om zenders te zoeken.

 

Einde CD en openpli in zicht ofzo????

 

Na de update van vandaag werkt er niets meer.

 

Ben nu bezig met een flash zit nu in de wizard het gaat mis bij stel tuner A in er worden niet alle satellieten gevonden ik mis er 1.

 

19.2 is spoorloos.

 

Ook na een schone flash geen beeld met het laatste openpli image.

 

Geen tv kijken vandaag dus.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...