Ga naar inhoud


Wat is de inhoud van HD-Light en HD-Basis?


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door satkijker,

Aanbevolen berichten


Ik denk dat ik door de war ben geraakt door de 2 verschillende HD-Light pakketten, want ik dacht door het lezen van de verschillende topics dat HD-Light net als HD-Basis was geworden. Dank normaals voor de uitleg en de overzichten.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het HD pakket niet meer bestaat dan zou Discovery HD Showcase, inderdaad deel uit moeten maken van de extra kaart van het familie pakket.

 

History HD en travel channel HD zijn door CD uit het HD pakket gehaald en in de pakketten gestopt en daarom zie je deze HD zenders op je 2de kaart.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat de regionale/provinciale omroep van Zeeland in het HD-Light pakket zit, wat ik mij dan afvraag is of CDS daar de meeste abonnementhouders heeft zitten, wat moet de rest van Nederland/Europa hiermee als niet elke regionale/provinciale omroep in dit pakket wordt uitgezonden?

 

Het valt mij op dat alleen deze regionale/provinciale omroep als enige in het HD-Light pakket aanwezig is, of is dat een foutje?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft te maken met de vergoeding en betaling van de transponder ruimte.

 

Door bezuinigingen wilde de regionale omroepen niet meer betalen voor de doorgifte, lees transponder huur.

Een aantal omroepen zijn daar na vragen van hun regionale kijkers in het buitengebied op terug gekomen en betalen de transponder huur. Omroep zeeland heeft voor een andere oplossing gekozen en heeft toegestemd hun programma achter de decoder te plaatsen.

De kosten komen nu uit het abonnementsgeld van alle CD kijkers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD pakketten update.

 

Mooi overzicht.

Bestaat ook zoiets voor TVV?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat zelf maakt met exel wel.

 

Nog niet dus. 

Lijkt meer echt iets voor een koude winteravond.

Of als het weer een deze dagen slechter wordt.

 

Wellicht is het dan een idee om het (beperkter) TVV aanbod in dezelfde sheet te zetten.

Wordt meteen duidelijk welk deel van de M7 groep het beste aanbod heeft.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wellicht is het dan een idee om het (beperkter) TVV aanbod in dezelfde sheet te zetten.

Wordt meteen duidelijk welk deel van de M7 groep het beste aanbod heeft.

 

Er is geen beste, het is ieders eigen mening wat de beste is, net als geluidsboxen zal iedereen zo een eigen smaak hebben.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen beste, het is ieders eigen mening wat de beste is, net als geluidsboxen zal iedereen zo een eigen smaak hebben.

Daar ben ik het helemaal mee eens...  je zou 1 pakket moeten kunnen samenstellen uit de gecodeerde zenders van diverse aanbieders...  zo zou volgens mij een pakket bestaande uit alle public service zenders van heel Europa een prachtig pakket zijn... en het zou helemaal passen in het straatje van de politici die zo tuk zijn op het hele EU gebeuren ;)  zo een pakket zou dan ook erg voordelig moeten zijn, het bevordert immers het begrip tussen de volkeren (om het zo netjes te zeggen).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen beste, het is ieders eigen mening wat de beste is, net als geluidsboxen zal iedereen zo een eigen smaak hebben.

Smaak heeft geen ruk met kwaliteit te maken, je vervuilt de discussie. Jouw argument geldt wellicht voor een dove, die kan gerust zeggen; je hebt geen goede en ook geen slechte boxen!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...