Ga naar inhoud


Man (29) gesignaleerd zonder telefoon


iemand

Aanbevolen berichten

@Tripleboy

 

Lezen blijft moeilijk. Bij de meeste bedrijven wordt het mac-address nu ook naar een hash omgezet. Dat dat niet overal gebeurt komt omdat niemand kon voorzien dat een mac-address een persoonsgegeven zou zijn.

 

En ik praat ook niet voor eigen beurs, ik werk voor een bedrijf dat te maken heeft met zeer grote bezoekersaantallen. Zoals je in je eigen aangehaalde berichten al hebt kunnen lezen is het volgen van bezoekersstromen belangrijk. Bijvoorbeeld als je iets aan wachttijden wilt doen. Of zoals bijvoorbeeld mega manifestaties als Sail waarbij door de bezoekersstromen te meten gevaarlijk drukke situaties kunt voorkomen. En ja, ook voor marketing is het handig.

 

Maar nog steeds gaat het niet om jou als individu. De grap in de hele techniek is namelijk dat als je een langzaam bewegende mensenmassa hebt je aan pakweg 5% van die mensen met wifi iets kunt zeggen over de drukte en wachttijden.

 

En zoals ceesv al zegt. De echt belangrijke informatie heb je zelf al op internet gezet. Je telefoon volgen is echt het minste probleem.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je bent duidelijk overtuigd van je eigen gelijk. Nou ja, de wereld gaat gewoon door. Dan maar zonder jou :cool:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel degelijk on topic hoor, waar jij mee aandraaft is dan weer te summier, gaan ze nu die misbruiken in al die zaken eens goed controleren en beboeten, want het begint aardig de spuitgaten uit lopen.

 

Nog even en dergelijke winkels gaan we mijden om nog binnen te stappen, liever dat dan uitgekleed te worden en nog eens te moeten afdokken ook, hun drog redenen kennen we onderhand al uit het hoofd , ongeloofwaardig dus.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volstrekt legaal wat hier gebeurt. Pas recent heeft een of andere privacy club het tot nu toe gebruikte unieke mac adres als "private" gegeven aangemerkt gekregen in een rechtzaak.

Waarop de trackers inmiddels het mac adres niet meer opslaan/verwerken en enkel een random hash ervan genereren waardoor verkregen informatie niet meer gelinked kan worden aan een specifiek persoon.

Ik verwacht zelfs dat ze daardoor niet meer hoeven te voldoen aan bv de maximale opslagtijd van privacy gevoelig materiaal en zelfs wat ze er allemaal extra bij opslaan. Het is niet eens meer een zaak voor de privacy clubjes.

 

Dus ga lekker prematuur zware boetes uitdelen. De ondernemers in kwestie spannen rechtzaken aan en vervolgens is de belastingbetaler voor de zoveelste keer de klos.

 

P.S.

 

Als je dergelijke trackersystemen perse wenst te frustreren schrijf dan een app ofzo die continue random mac adressen uitbraakt.

Hoe meer de bigdata oogst vervuilt is des te beter want dan is deze waardeloos en onbruikbaar.

Als je heel handig bent vraag je 1 euro voor de app. Als je dan een miljoen gelijkgestemde privacy voorvechters hebt die je app gebruiken ben jij tenminste miljonair geworden door juist de privacy te helpen voor de verandering ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En daarna allemaal mopperen dat er niet genoeg kassa's open zijn, of dat er te weinig parkeerplaatsen gepland zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee, de trend is al lang dat de fysieke winkels allemaal hun deuren gaan sluiten. Die gaan de kerkgebouwen achterna als je het mij vraagt.

Ze worden vervangen door online exemplaren. Daar zit je hooguit met de hosting capaciteit en goede afscherming van je database met privacy gevoelige informatie.

 

Anyway, het is wel interessant om te zien hoe de oprukkende digitalisering de gevestigde "orde" op de kop zet op tal van punten.

Ben benieuwd hoe het er over 30 jaar uitziet.... waarschijnlijk geen winkel meer over, mag je zelf niet eens meer een auto handmatig besturen. Televisie: alleen nog te bekijken in musea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Was daar bij die winkels niet iets met cookies? :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al blij dat ik dat niet meer hoef mee te maken, laatst gelezen in de krant dat we binnen 50 jaar nog bijna alleen seks zullen hebben met robots, worden leuke tijden.

en eigenlijk verwondert dat mij niet als je ziet hoe velen nu al in een virtuele wereld leven, jagen op iets (pokemon) die er niet is.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eens aan de voordelen, een vrouw die je uit kunt zetten :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...