Ga naar inhoud


Man (29) gesignaleerd zonder telefoon


iemand

Aanbevolen berichten

Amaai wereldnieuws, een jonge man 29 zonder gsm.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een ommezwaai:

Vroeger was je in deftige zaken vriendelijk gevraagd je gsm uit te zetten, om de rust van de andere klanten te respecteren.

Nu zouden ze de zaak verlaten als er geen wifi is.

En als je met bepaalden gaat eten, zijn ze meer bezig met hun smartphone dan met hun metgezellen aan tafel.

Straks robotten in eetgelegenheden, waar je via je smartphone je bestelling plaats, en met een qr code app, aan de robot de rekening betaald.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

......of hoe de massa toch maar overal intrapt.

 

Ondertussen is men flink bezig hun gegevens te jatten en te misbruiken, want daar is grof geld mee te verdienen, hoezo de domme massa.

 

En dat ze gevolgd worden door Wifi Tracking vergeten ze maar eventjes, eng.

 

Dit zijn wel je stokpaardjes hè? Zelfs een geinig berichtje weet jij te frustreren met je paranoia :mad:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn wel je stokpaardjes hè? Zelfs een geinig berichtje weet jij te frustreren met je paranoia :mad:

 

Of dit paranoia is betwijfel ik.

Van Google tot Facebook, al die sites en (a)sociale media slaan cookies op je PC en ongewenste reclame.

Het is met laatste dat ze hun geld verdienen.

Zij weten meer over jouw gedrag dan jij zelf.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Psychosammie, al je eens zou weten en beseffen wat er gebeurt  met je gegevens en privacy, dan zou je dergelijke kreten niet uitslaan hoor, u laat alles open staan en heeft ze vrij spel, goed bezig, daar smullen ze van. :eek:

 

We gaan dan weleens zien of je paranoia word, en de weg terug zal een lijdensweg zijn, veel genot.

 

En voor de gezelligheid hoef je het ook niet te doen: https://tweakers.net/reviews/3385/2/wifi-tracking-winkels-volgen-je-voetsporen-wat-is-wifi-tracking.html

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh, hou toch op. Het bedrijf waarvoor ik werk past deze technologie ook al jaren toe. Inclusief bluetooth wat volgens "de kenner" niet veel gebruikt wordt. Alleen je mac-adres wordt gebruikt. Deze gegevens zijn niet tot jouw naam, adres en geboortedatum te herleiden. Daar hebben we ook helemaal geen behoefte aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is pas uit als je de batterij eruit neemt, anders kunnen we je zeker opsporen, aldus de experts.

Is dit echt zo?  of is het alleen zo bij zgn. Smartphones?

 

In de meeste Krimi's hebben de politiediensten blijkbaar nog steeds problemen om iemand te vinden als zijn telefoon uit is... ze wachten vaak met smart tot iemand de telefoon weer aanzet... en dan zit de batterij er gewoon nog is...  jaja... film... goed, maar dan zou een of ander superagentje toch wel eens van die wetenschap gebruik maken denk ik.

 

Ikzelf gebruik geen smartphones omdat ik ook voorzichtig wil zijn ivm mijn gegevens, en bovendien zie ik het nut niet in van die dingen. Internetten en mails lezen doe je via de computer, bellen via de telefoon...  maar dat is mijn mening.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een telefoon is toch al lang geen telefoon meer? Het is al jaren een computer waar je ook mee kunt bellen. Het valt mij juist op dat ik steeds minder bel. Even een appie of een email gaat zoveel sneller.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi-tracking, het volgen van mensen via hun wifi-signaal, is niet nieuw. De gedachte dat bedrijven en de overheid burgers willen volgen om te kunnen zien wat ze doen, wanneer, met wie en in welke volgorde al helemaal niet. Dit sluit immers ook nauw aan bij de discussie rondom big data. Toch schuilt er in het gebruik van wifi-tracking een privacyrisico. Reden genoeg voor de toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), om aandacht te vragen voor dit onderwerp. En dat is volledig terecht.

Wat is wifi-tracking?
Ook als uw telefoon niet verbonden is met een wifi-netwerk, zendt het toch een wifi-signaal uit. Dit signaal kan worden opgepikt en gevolgd. Hierdoor is dus precies te achterhalen waar u zich bijvoorbeeld bevindt en welke route u van A naar B gebruikt. Wifi-tracking wordt toegepast door winkelcentra, die zo precies kunnen zien welke winkels in welke volgorde worden bezocht. Voor de gemeente is wifi-tracking interessant om in kaart te brengen hoe mensen zich bewegen om op die manier de infrastructuur van de stad te kunnen verbeteren.

Waarom kan wifi-tracking bezwaarlijk zijn?
Bescherming van de persoonlijke levenssfeer is een grondrecht in Nederland. Het volgen van mensen via hun wifi-signaal, maakt een grote inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Via het wifi-signaal worden persoonsgegevens verwerkt. Dat lijkt misschien vreemd, aangezien het niet gaat om NAW-gegevens. Voor de definitie van persoonsgegevens in de zin van de wet, hoeft dat niet. Het is voldoende als iemand in een groep met mensen (bijvoorbeeld in winkel A) te traceren is en vervolgens in een andere winkel B weer tussen een groep met mensen te traceren is. Op die manier kun je een individu, zonder NAW-gegevens te kennen, toch identificeren.

Wettelijke grondslag voor wifi-tracking
Voor het verwerken van persoonsgegevens is een wettelijke grondslag vereist. Voor gemeenten geldt dat zij een publieke taak moeten uitoefenen en zij mogen in dat kader persoonsgegevens verwerken. Een andere grondslag is de toestemming. Wifi-tracking mag, mits mensen voordat de tracking plaatsvindt, toestemming geven. De AP noemt dit ook als mogelijke grondslag. Ik ben hier echter kritisch op. Bedrijven en overheid moeten zeer terughoudend zijn met het verwerken van gegevens op basis van toestemming. De toestemming moet namelijk vooraf en goed geïnformeerd worden gegeven. Eerder alwaarschuwde de AP dat wifi-tracking zonder dat mensen hierover zijn geïnformeerd in strijd is met de wet. Bovendien bent u niet verplicht om toestemming te geven en kunt u toestemming intrekken. Dat levert praktische uitdagingen op in bijvoorbeeld het winkelcentrum want als iemand de toestemming intrekt, dient het winkelcentrum de gegevens te verwijderen. Daar zullen zij dus een procedure voor moeten inrichten.

Tot slot
Aan de ene kant zie ik een beweging waarin mensen steeds kritischer worden ten aanzien van de bescherming van hun persoonsgegevens, bijvoorbeeld als het gaat om online of offline tracking. Aan de andere kant merk ik ook dat mensen bereid zijn om een stuk privacy in te leveren als daar iets tegenover staat. Denk dan aan gratis toegang tot een wifi netwerk, een gratis app of korting op de zorgverzekering.

 

Bron: Kessels Advocatuur

 

Hoe kunt u wifi tracking voorkomen?

U kunt wifi tracking voorkomen door uw WiFi signaal uit te zetten. U zet hem dan alleen aan bij de locaties waar u gebruik maakt van een Wifi signaal. Dit is natuurlijk lastig om telkens uw signaal uit en aan te zetten. Gelukkig is er een APP die hierbij helpt. Hij zet het signaal alleen aan bij bekende WiFi punten. Het extra voordeel voor u is dat de batterij ook nog langer mee gaat. Voor android toestellen kunt u hem vinden in de Google Play store. Hij heet: Wifi Hotspot On/Off Manager en wordt geproduceerd door AVG.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh, hou toch op. Het bedrijf waarvoor ik werk past deze technologie ook al jaren toe. Inclusief bluetooth wat volgens "de kenner" niet veel gebruikt wordt. Alleen je mac-adres wordt gebruikt. Deze gegevens zijn niet tot jouw naam, adres en geboortedatum te herleiden. Daar hebben we ook helemaal geen behoefte aan.

 

Bovenstaande tekst kun even meenemen naar je bedrijf, en een goede raad laat je daar niet Brainwashen .

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn auto heeft van de fabriek voor zichzelf een telefoon gekregen, daarmee belt die zelf naar de garage wanneer die zelf een defect vermoedt, of belt zelf de alarm centrale wanneer de wagen in een crash verzeilt raakt.

 

Ik heb als gebruiker een app, waarmee ik wanneer de wagen uit staat, hem wakker kan maken, en op afstand kan navragen waar de wagen staat, de airco kan opstarten of de claxon of het licht kan bedienen.

Je kan een wagen, ofwel de telefoon dus vanuit standby op afstand wekken.

 

Een smartfone, staat ook nooit helemaal uit, ook die kan je dus op afstand wekken en vragen waar die zich bevindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...