Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten


... De M7 CI doet het vooralsnog in alle CI ontvangers totdat ze de '+' functie aanzetten. Dan moet je ontvanger ook nog eens CI+ compatibel zijn..

Dan weten we dus wat we in huis moeten halen. Zoals die ontvanger al liet zien, een CI+ slot is al niet meer zo bijzonder. Alleen even opletten dat zo'n ontvanger de 29900 symbolratio aankan. En zoals in mijn geval voldoende gevoelig voor UK TV ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jwfw

Kaarten omruilen is nu juist het hete hangijzer! Er komt geen nieuwe kaart en sec! De volgende stap na uitschakelen van Seca3 is de verplichte M7 CI met ingebouwde kaart. Dus je keuzevrijheid en mogelijkheden worden de nek omgedraaid. De M7 CI doet het vooralsnog in alle CI ontvangers totdat ze de '+' functie aanzetten. Dan moet je ontvanger ook nog eens CI+ compatibel zijn..

 

Welke keuze vrijheid en mogelijkheden bedoel je nu?

Mochten ze ons allemaal naar de ci module dwingen zou het ze sieren dit voor een schappelijke prijs te doen.

Verder moeten we gewoon afwachten een abo bij M7 geeft hun verplichtingen naar ons toe maar maakt ons ook afhankelijker van hun.

Het zal me verder een vreugde wezen zolang ik maar tv kan kijken.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI+ biedt een aantal vervelende mogelijkheden om het gebruikersgenot flink in te dammen. Het zijn juist die vrijheden die Linux ontvangers zo populair gemaakt hebben..

 

CI+ kan (zodra de content aanbieder dit eist)

 

Opname mogelijkheid blokkeren (denk aan premium sport evenementen, premium film kanalen)

Opname geldigheid beperken (na een x-periode kun je de opname niet meer terugkijken)

Overslaan van reclame onmogelijk maken

Een CI kan vanwege de hardware maar 1 stream decoderen (nieuwere CI's soms 2 tot 4 maar alleen als de opgenomen kanalen in hetzelfde uitzendquadrant zitten)....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dit KAN.

Op de Duitse commerciele zenders in HD wordt het onmogelijk gemaakt reclame over te slaan. RTL-Duitsland gebruikt deze optie al lang.

Maar verdergaan kost abonnees. Ik constateer tot nu toe een hoop bangmakerij. Hoewel de opties er inderdaad zijn, kon de wal het schip wel eens keren.

Hoe meer CI+ opties worden ingeschakeld, hoe minder abonnees.

 

De uitwijkroute die voor de provider nu aan het inslaan is (de techniek staat immers niet stil), is eigen ontvangers met beperkingen, maar daarnaast met toegevoegde opties.

Ziggo, TNT, Sky-Deutschland, Sky Italia en Tivusat, bijvoorbeeld, lijken deze richting in te slaan. 

CI+ met wellicht lichte beperkingen, maar ook met extra opties, zoals interactiviteit en (geclausuleerde)  toegang tot herbekijken.

 

Ook  CI+ kan door snelle ontwikkelingen worden ingehaald.

Het zou niet de eerste keer zijn dat wat technisch kan, achteraf maar beter niet gebeurt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoe meer HD+ opties worden ingeschakeld, hoe minder abonnees.

CI+ opties bedoel je natuurlijk, die de HD+ zendergroep KAN toepassen als ze zouden willen.

die CI+ standaard is als "wank yourself" optie ontwikkeld door de duitse Sat Industrie en SES-Astra met de Commerciele Providers in sleeptouw.

 

maar die CI+ blijkt gewoon veel te duur

om te kopen

om te managen op afstand

om via SES-Astra telkens nieuwe regels te sturen

o ja en niet compatibel genoeg met hardware

 

goedkoop is alles wat per LAN - WLan via WAN aansluiting beheerd kan worden

 

(daarom schreef ik elders al comfortabel kunnen sharen binnenshuis hetgeen = herkent als comfortabel beheren door de providers, middels software)

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TonskiDutch, klopt helemaal. Heb inmiddels de aanduiding gecorrigeerd. Dank!

 

Ja, de gevolgen van de praktische (=financiele) bottleneck van CI+ voor providers hoeft inderdaad niet positief uit te pakken.

De Horizonbox -bijv. - is voor mij dan ook een BigBrotherBox.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

die box werkt wel feilloos met 8 opnames tegelijk en een prachtige menu OSD sturing

but that is off topic

 

Eigenlijk ook weer niet, want je geeft aan dat de CI+ beperkingen nu op een veel gerichtere manier worden "aangeboden".

En daarmee bevestig je nogmaals, dat CI+ alweer door voortschrijdende ontwikkelingen en inzichten wordt ingehaald.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat de Sky en / of Ziggo Horizon box met embedded CAM (als men dat zo nog mag noemen) te maken heeft met een CI+ module kan ik niet helemaal doorgronden

 

het CI+ was een eenweg systeem

de Horizonbox is een tweeweg systeem

 

behalve als je bedoeld, men stuurt ook met die Horizon box van buitenaf de toegang tot een beeld op de zender.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat de Sky en / of Ziggo Horizon box met embedded CAM (als men dat zo nog mag noemen) te maken heeft met een CI+ module kan ik niet helemaal doorgronden

 

Veel beperkingen die CI+ bied zijn ook in de Horizonbox doorgevoerd.

Maar het systeem is wel flexibel, b.v: de publieke omroepen kunnen wel worden vooruit gespoeld bij "uitzending gemist" bij de RTL zenders kan dat weer niet.

 

Een bijzonder krachtige functie van dit platform is wel dat je ALLE zenders uit je EPG tot 2 weken kunt terug kijken, je kunt in de EPG gewoon "terug in de tijd" bladeren.

Opnemen is dus niet het meer nodig.

 

Voor dat comfort moet je de beperkingen wel erbij nemen  :mellow:

aangepast door Max8
  • Like 1

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld dit alleen voor satellietkijkers die een CD gecertificeerde ontvanger hebben?

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft het zin om de update tegen te houden?

Want ik vermoed dat eens de updates verstuurd zijn, er geen SECA3 meer zal verstuurd worden, enkel nog zuivere nagra?

Dus ja, of je dan de update gehad hebt of niet, je zult geen SECA3 meer kunnen decoderen.

Of begrijp ik het verkeerd?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...