Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat er wel een onderverdeling te maken is.

 

1. Welke decoder heeft een licentie en houd zich aan het CI+ protocol.

2. Weke decoder heeft een licentie en houd zich niet aan het CI+ protocol.

3. Welke decoder heeft geen licentie en houd zich aan het CI+ protocol.

4. Welke decoder heeft geen licentie en omzeild het CI+ protocol.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Precies.

Een decoder die een licentie heeft en zich aan de licentie houdt, lijkt mij iets meer beeldgarantie te bieden dan een die geen licentie heeft en het CI+ protocol omzeilt.

Anderzijds zal die laatste zo lang het blijft werken, ongetwijfeld meer mogelijkheden hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn geen garanties in het leven, behalve die ene...

Zelfs de gecertificeerde (Canaldigitaal) ontvangers zijn over nacht plotseling niet meer gecertificeerd.

 

Ik heb een tip, koop een ontvanger met een CI slot en voldoende ondersteuning van software bouwers.

 

En wanneer dat niet meer werkt is er altijd nog plan B.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45 schreef op 29 Aug 2016 - 14:14: Johan45 schreef op 29 Aug 2016 - 14:14:

Ik vermoed dat er wel een onderverdeling te maken is.

 

1. Welke decoder heeft een licentie en houd zich aan het CI+ protocol.

2. Weke decoder heeft een licentie en houd zich niet aan het CI+ protocol.

3. Welke decoder heeft geen licentie en houd zich aan het CI+ protocol.

4. Welke decoder heeft geen licentie en omzeild het CI+ protocol.

 

Ik denk dat je die laatste 2 helemaal kunt schrappen.. want als men geen licentie heeft houd men zich zeker niet aan het CI+ protocol en ik betwijfel of gigablue zich überhaupt wel aan het protocol houd want dan moet de hele enigma 2 software op de schop.  

 

Laten we gewoon concluderen.. het systeem ligt op straat.  Garantie heb je bij dit soort technologie nooit want volgend jaar verzinnen ze ineens CI++ protocol V10  :D  en die niet compatibel is met vorige versies.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even hetvolgende:

1. De kaart is nagra merlin, en draait puur nagra op o,a witte module en recente boxen.

2. De oudere decoders en softcam gebruiken een soort tunneled seca3 nagra om te decoderen?

3. M7 wil die oudere decoders upgraden, om die ook in nagra te laten werken zoals hardware geschreven in punt 1.

4. Eens alles voor elkaar, zal de seca tunneled uitgeschakeld worden, en kan de kaart enkel nog via nagra draaiend gehouden worden, en wordt een nagra kaart?

5. Punt 4 zal zorgen dat oudere modules en mogelijks softcams ( tijdelijk?) niet meer werkt? Ook zou clone+ en smartwi niet meer werken omdat dit ook gebasseerd is op seca en geen nagra?

 

Maar is er altijd een unieke box en rsa key gebruikt? De nagra kaarten van tivisat hebben dezelfde en werken ook in oscam, en zijn ook niet gekoppeld?

Vrees uiteraard, dat de grote cs'ers oscam draaiend zal krijgen, maar wij als kleine gebruikers oscam mogelijks niet meer kan gebruiken?

Ik heb wel zo'n witte module, maar dat draait niet lekker, en men kan niet kijken en opnemen diverse transponder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn geen garanties in het leven, behalve die ene...

Zelfs de gecertificeerde (Canaldigitaal) ontvangers zijn over nacht plotseling niet meer gecertificeerd.

 

Ik heb een tip, koop een ontvanger met een CI slot en voldoende ondersteuning van software bouwers.

 

En wanneer dat niet meer werkt is er altijd nog plan B.

Je hebt meer kans dat het blijft werken als de fabrikant de CI+ norm echt ondersteunt.

Tegelijk heb je dan minder mogelijkheden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Barry

Op het forum van CanalDigitaal staat het vol met klachten die na de software update optraden. De reactie van CanalDigitaal is dat ze niet geloven dat de problemen door de software update komen. Ik heb dan ook de indruk dat ze klachten niet erg serieus nemen. Ze zijn zelfs niet bereidt om ontvangers in bruikleen om te ruilen voor goedwerkende ontvangers.

Ik zou je klacht minimaal melden bij de helpdesk van CanalDigitaal.
Hoe meer klachten, des te meer kans dat ze er iets aan doen.
 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even hetvolgende:

1. De kaart is nagra merlin, en draait puur nagra op o,a witte module en recente boxen.

2. De oudere decoders en softcam gebruiken een soort tunneled seca3 nagra om te decoderen?

3. M7 wil die oudere decoders upgraden, om die ook in nagra te laten werken zoals hardware geschreven in punt 1.

4. Eens alles voor elkaar, zal de seca tunneled uitgeschakeld worden, en kan de kaart enkel nog via nagra draaiend gehouden worden, en wordt een nagra kaart?

5. Punt 4 zal zorgen dat oudere modules en mogelijks softcams ( tijdelijk?) niet meer werkt? Ook zou clone+ en smartwi niet meer werken omdat dit ook gebasseerd is op seca en geen nagra?

 

Maar is er altijd een unieke box en rsa key gebruikt? De nagra kaarten van tivisat hebben dezelfde en werken ook in oscam, en zijn ook niet gekoppeld?

Vrees uiteraard, dat de grote cs'ers oscam draaiend zal krijgen, maar wij als kleine gebruikers oscam mogelijks niet meer kan gebruiken?

Ik heb wel zo'n witte module, maar dat draait niet lekker, en men kan niet kijken en opnemen diverse transponder.

Nou ik zou dan graag van de loggers willen horen (zoals daar zijn Zilverster en/of Codx) of jou helder moment hierboven in de samenvatting klopt.

En dan specifiek punt 2

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot expert!!! maar de vraag is waarin HIHI.

 

Er zijn mensen expert in de weetnietkunde. :D:lol:

 

Laat CD toch lekker aan de codering sleutelen als cd de linux boxen maar een module geeft.

 

zo dat is opgelost. hehe

Beetje kort door de bocht, er zijn vermoedelijk honderden mensen die een enigma2 kastje hebben zonder ci gleuf, en wat dacht je van die mensen met een Sab of Amiko tunertje zonder CI? 

Als CD zelf fatsoenlijke decoders had geleverd in het verleden, waren zeker die Sab en Amiko boxjes niet zoveel gekocht.

Zou beetje jammer zijn als die allemaal een nieuwe tuner moeten gaan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Barry

Op het forum van CanalDigitaal staat het vol met klachten die na de software update optraden. De reactie van CanalDigitaal is dat ze niet geloven dat de problemen door de software update komen. Ik heb dan ook de indruk dat ze klachten niet erg serieus nemen. Ze zijn zelfs niet bereidt om ontvangers in bruikleen om te ruilen voor goedwerkende ontvangers.

Ik zou je klacht minimaal melden bij de helpdesk van CanalDigitaal.

Hoe meer klachten, des te meer kans dat ze er iets aan doen.

 

Gaan we zeker doen. Bedankt voor je reply

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nagra/Merlin is niet 'zomaar' te loggen omdat de kaartcommunicatie dan volledig versleuteld is! De waarde in het loggen gaat liggen in de transitie periode! Dus het moment dat ze van tunneled naar native overgaan. Dan worden de RSA sleutels van de kaarten geactiveerd.. Zelfs een dikke kans dat deze al in de Nagra layer van de kasrt aanwezig zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoelde de oudere kaart en een soort softcam

dat je nu geen scarcasme begrijpt is tot daar aan toe maar er werd een duidelijke hint gegeven

Moet zeggen dat ik deze ook niet begrip... Geen emoticon of niks... Blijft dus maar gissen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...