Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Ondertussen werkt het ook met Oscam ondersteuning in OPENATV, kwestie van al die "miserie" even opzij te zetten, het werk gaat gestaag verder, ook OPENXTA is aan de slag, dus niet al teveel gaan af leiden.

Zoals weleens vaker gebeurt heb je een veronderstelling gemaakt die niet representatief is.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat de beperkingen nog van kracht zijn, de video en audio streams zijn immers door de box te verwerken dus kunnen die ook zonder problemen weggeschreven worden. Alleen het decryptie gedeelte wordt nu door de CI(+) module afgehandeld en dus zien de ecm's en cw's nooit het daglicht.

Daar geloof ik niets van, de stem zegt duidelijk dat de bekende opnamemogelijkheden vanwege de certifiëring geïmplementeerd zijn, dat kun je zelf horen.

Bij de receivers die "werken met CI+", maar niet gecertifieerd zijn, zal het een ander verhaal zijn.

Maar dan heb je ook geen zekerheid dat het blijft draaien.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geloof ik niets van, de stem zegt duidelijk dat de bekende opnamemogelijkheden vanwege de certifiëring geïmplementeerd zijn, dat kun je zelf horen.

Bij de receivers die "werken met CI+", maar niet gecertifieerd zijn, zal het een ander verhaal zijn.

Maar dan heb je ook geen zekerheid dat het blijft draaien.

 

Ja nou en, en die gast heeft er verstand van?   Nogmaals,  als video en audio streams op een bepaald moment ongecodeerd zijn in het signaal keten in de box dan kun je het wegschrijven.  Het verschil met gecertificeerde apparatuur is dat die het signaalketen constant versleuteld houden en de opdrachten die de CI+ module geeft uitvoeren.. zelfs naar je TV toe is het versleuteld.,  maar dat doet een Linux box niet.  Er zit toch niet eens spontaan HDCP op?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte forum genoten, heel veel weet ik niet van al de techniek achter de codering en het weer decoderen maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik met mijn ontvanger tv kan kijken waar ik me ook binnen de footprint van de astra's bevind. Dat is voor mij de reden dat ik bij Canal digitaal ben. Aangezien ik met een gezin met meerdere personen in één huis woon zijn er ook verschillende interesses betreffende tv kijken of radio luisteren, wat dat betreft zijn er voor mij ook mogelijkheden om een dienst af te nemen van bijvoorbeeld KPN iptv, Digitenne of kabel tv. Ik verblijf ook nog wel eens in het buitenland en dan is het natuurlijk leuk dat je via satelliet gewoon hetzelfde kan bekijken alsof je thuis bent. Indien ik zou kiezen voor KPN iptv kan ik 2 kastjes voor digitale ontvangst gebruiken een tablet, pc of laptop en eventueel maximaal 3 Digitenne ontvangers op één abonnement. Bij Kabel tv ook meerdere ontvangers en via bijvoorbeeld iPad etc. Ook voor slechts één abonnement. Nadeel van beide is dat ik niet in het buitenland kan kijken naar mijn zenderpakket. Nu heb ik dus voor thuis 1 oranje kaart en een tweede grijze kaart waar ik dus al extra abonnement voor moet betalen zonder dat dit alles weergeeft van je oranjekaart " hoofd abonnement" zelfs de extra kastjes allemaal zelf betaald alsook de extra kaart.

Vandaar dat ik had besloten om voor eigen gebruik Clone+ te nemen zodat de huisgenoten op hun eigen apparaten die ene kaart konden delen en ik als ik in het buitenland ben ook nog Nederlandse tv kan kijken. Nu na de update werkt Clone+ dus niet meer en zou ik dus gedwongen worden om nog meer hoofdabonnementen te nemen om zo in mijn eigen huis op meerdere apparaten te kunnen " genieten" van het Canal digitaal aanbod. WAT DENKEN JULLIE DAT ER GAAT GEBEUREN ALS ER GEEN KAARTDELING IN MIJN EIGEN HUIS MEER MOGELIJK IS? Precies geen tv meer in het buitenland en een veel goedkoper alternatief middels KPN compleet krijg je zelfs het Nederlandse fox eredivisie er gratis bij

  • Like 1

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen werkt het ook met Oscam ondersteuning in OPENATV, kwestie van al die "miserie" even opzij te zetten, het werk gaat gestaag verder, ook OPENXTA is aan de slag, dus niet al teveel gaan af leiden.

Zoals weleens vaker gebeurt heb je een veronderstelling gemaakt die niet representatief is.

Het is het filmpje dat je hier zelf vermeldt, en het filmpje is van Gigablue zelf afkomstig.

Dus ik maak helemaal geen veronderstellingen.

 

Wat jij verwart is de officieel gecertifieerde firmware en allerlei andere schemerzone alternatieven.

Je gaat geen officiële certifiëring krijgen als je de beperkingen van CI+ niet respecteert.

Zoals gezegd, dat wordt duidelijk, omdat men in het filmpje klaar en duidelijk zegt dat de gekende opnamebeperkingen vanwege de CI+ certifiëring aanwezig zijn.

Dat OpenATV en dergelijke ook CI+ aan de praat krijgen, is goed mogelijk, maar daar is niets gecertifieerds aan.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nou en, en die gast heeft er verstand van?   Nogmaals,  als video en audio streams op een bepaald moment ongecodeerd zijn in het signaal keten in de box dan kun je het wegschrijven.  Het verschil met gecertificeerde apparatuur is dat die het signaalketen constant versleuteld houden en de opdrachten die de CI+ module geeft uitvoeren.. zelfs naar je TV toe is het versleuteld.,  maar dat doet een Linux box niet.  Er zit toch niet eens spontaan HDCP op?

Het filmpje komt van Gigablue zelf, dat de man die het voorleest weet waarover hij spreekt, doet niet veel terzake.

Hij krijgt die tekst van Gigablue.

Het is simpel, ze krijgen die certifiëring omdat ze zich netjes aan alle beperkingen van CI+ krijgen.

Doen ze dat niet, dan krijgen ze de certifiëring niet.

Dat belet niet, dat er anderen zijn die CI+ aan de praat krijgen zonder certifiëring, maar dan weet je natuurlijk niet hoe lang de pret blijft duren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En u was de Expert hier die een tijdje geleden vertelde dat dit allemaal niet ging werken op een Linux receiver en dat we deze niet meer in de toekomst konden gebruiken.

Dat was natuurlijk zonder enige onderbouwing zoals we wel meer van u vernemen, nu het tegendeel is bewezen, slaat u per direct een andere richting in.

En het filmpje komt niet van Gigablue zelf, ook daar zit je mis, het eerste filmpje is van een particulier, het tweede van TECHTIME, een onafhankelijke tv zender.

En nu mag je eens gaan uitleggen hoe je aan een CI+ certificering komt, en welke condities daaraan zijn verbonden, want bovenstaande redeneringen van je kan niet echt overtuigen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En u was de Expert hier die een tijdje geleden vertelde dat dit allemaal niet ging werken op een Linux receiver en dat we deze niet meer in de toekomst konden gebruiken.

Dat was natuurlijk zonder enige onderbouwing zoals we wel meer van u vernemen, nu het tegendeel is bewezen, slaat u per direct een andere richting in.

En het filmpje komt niet van Gigablue zelf, ook daar zit je mis.

En nu mag je eens gaan uitleggen hoe je aan een CI+ certificering komt, en welke condities daaraan zijn verbonden, want bovenstaande redenering kan niet echt overtuigen.

Neen, ik sla geen andere weg in.

Ik stelde volgende vraag :

 

 

Nog een vraagje dat ik had, iemand toonde mij de specs van een toestel van Gigablue, dat volgens hem CI+ gecertifieerd is.

Kan dat, een Linux ontvanger die CI+ gecertifieerd is?

En gaat hij dan ook je opnames encrypteren, en de CI+ vlagjes braaf gehoorzamen, als die gebruikt worden?

 

Daarna begin je enerzijds met filmpjes van Gigablue te posten, en bewijs je dat je niet genoeg Duits begrijpt om te verstaan wat er gezegd wordt, want wat er gezegd wordt, bevestigt precies wat ik zei.

Daarna begin je te verwarren met het andere verhaal, dat van de officieuze - en dus onzekere - CI+ implementaties, die niet gecertifieerd zijn.

Dus ik sla geen andere weg in, dat doe jij voor de zoveelste keer.

Altijd naast de kwestie.

Ik stel een vraag over gecertifieerde ontvangers en dan begin jij weer over niet gecertifieerde, alsof dat een antwoord was op mijn vraag.

 

Je zegt dat het filmpje niet van Gigablue is, het heet nochtans Gigablue Academy.

Ten tweede, wat wil je daar dan mee zeggen?

Dat het niet correct is wat ze zeggen?

Waarom kom jij dan precies met dat filmpje op de proppen, als je het niet eens bent met wat ze erin zeggen?

In dat filmpje zeggen ze dat de gekende opnamebeperkingen van CI+ gelden.

Als je het daar niet mee eens bent, moet je dat filmpje hier niet posten, tenzij je verkeerde informatie wilt verspreiden.

 

En wat die normering betreft, ik ben je slaafje niet.

Je mag het gerust eens zelf opzoeken.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk is dat je enkel met veronderstellingen komt, die ofwel al achterhaald zijn, ofwel niet meer ter zake doen, wat wel duidelijk is dat je hier geplaatste beweringen uit een kort verleden nu van tafel geveegd zijn, vragen we om iets te onderbouwen dan geef je niet thuis.

En het zijn helemaal geen onzekere implementaties, want dat kan u niet weten, niet voorspellen, en vermits je enkel FTA kijkt zoals je lang beweert heb je geen enkele expertise op dit vlak, er word dagelijks aan ontwikkeld zoals dit ook kennen van andere Enigma toepassingen.

Een anders forumlid heeft je al op gewezen dat je wat betreft encryptie van opnames verkeerd zit, men kan zit zelfs naar eigen inzicht instellen, maar dat kan u niet weten als u enkel met FTA bezig bent.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk is dat je enkel met veronderstellingen komt, die ofwel al achterhaald zijn, ofwel niet meer ter zake doen, wat wel duidelijk is dat je hier geplaatste beweringen uit een kort verleden nu van tafel geveegd zijn, vragen we om iets te onderbouwen dan geef je niet thuis.

Ik stel een vraag, en u antwoordt met een filmpje.

Dan mag men ervan uitgaan, dat u akkoord gaat met wat in dat filmpje, dat door de fabrikant zelf gemaakt is (zo'n gesponsorde uitzending op Tectime), ook correct is.

Als dat niet zo is, waarom post u het dan?

Het filmpje van de fabrikant zelf zegt letterlijk : "dat de gekende opnamebeperkingen van CI+ ook gelden."

 

Dat is dus niet gebaseerd op veronderstellingen, maar op uw eigen materiaal, en u beweert van uzelf dat u zo'n groot expert bent.

 

Daarna begin je weer over niet-gecertifieerde implementaties, dat doet niets terzake, ik vroeg naar gecertifieerde ontvangers.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel een vraag, en u antwoordt met een filmpje.

Dan mag men ervan uitgaan, dat u akkoord gaat met wat in dat filmpje, dat door de fabrikant zelf gemaakt is (zo'n gesponsorde uitzending op Tectime), ook correct is.

Als dat niet zo is, waarom post u het dan?

Het filmpje van de fabrikant zelf zegt letterlijk : "dat de gekende opnamebeperkingen van CI+ ook gelden."

 

Dat is dus niet gebaseerd op veronderstellingen, maar op uw eigen materiaal, en u beweert van uzelf dat u zo'n groot expert bent.

 

Daarna begin je weer over niet-gecertifieerde implementaties, dat doet niets terzake, ik vroeg naar gecertifieerde ontvangers.

Het filmpje is er niet gekomen op een vraag die u niet aan mij heeft gesteld, bij de les blijven graag.

Het filmpje is niet van de fabrikant afkomstig, dat is iets wat u beweert.

Het filmpje is niet mijn eigen materiaal, hoe kom je daar nu weer bij.

Dat Gigablue een CI+ certificatie heeft beweert u, tenzij je met een bedrijfs-document afkomt dat zoiets zou bewijzen is het nog niet voorgekomen dat men zoiets toekent aan een open source Linux ontvanger, zelfs Dreambox heeft dit moeten ondervinden.

De CI+ implementatie in enigma 2 is een voortzetting van het Ciplus project dat enkele jaren geleden is begonnen, en is door meerdere image bouwers overgenomen, de ontwikkeling ervan heeft zo een sterke boost meegekregen.

Ik beweer nergens een groot expert te zijn, enkel enige ervaring er reeds mee gehad, dit is iets wat u verzint, daarentegen bent u een leek (FTA kijker), die het wel eventjes denk te weten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel rondes komen er nog??? het lijkt wel een boks wedstrijd. :crazy:

 

De titel moet nu echt aangepast worden.

Ik kan er ook niet aan doen dat Tripleboy op elke reactie die ik schrijf als een dolle stier tekeer gaat.

Weer een poging om het forum te doen sluiten?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...