Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Maar heeft het zin om de update tegen te houden?

Want ik vermoed dat eens de updates verstuurd zijn, er geen SECA3 meer zal verstuurd worden, enkel nog zuivere nagra?

 

Een codering wordt niet in die zin "verstuurd". Een codering is er, of is er niet. Of begrijp ik je verkeerd?

 

En updates op M7 ontvangers "tegenhouden"?  Updates kunnen alleen worden tegengehouden als er een optie "Installeren JA/NEE" is. Maar de M7 ontvangers hebben die optie niet. Bij opstarten gaat de update gelijk los.

 

Als bij ontvangers updates via internet lopen: geen internetverbinding (of geen handmatig updaten via usb-stick) --> geen update.    

Ik weet niet op je zonder internetverbinding te maken bij de M7 ontvanger updates kunt ontwijken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een codering wordt niet in die zin "verstuurd". Een codering is er, of is er niet. Of begrijp ik je verkeerd?

 

En updates op M7 ontvangers "tegenhouden"?  Updates kunnen alleen worden tegengehouden als er een optie "Installeren JA/NEE" is. Maar de M7 ontvangers hebben die optie niet. Bij opstarten gaat de update gelijk los.

 

Als bij ontvangers updates via internet lopen: geen internetverbinding (of geen handmatig updaten via usb-stick) --> geen update.    

Ik weet niet op je zonder internetverbinding te maken bij de M7 ontvanger updates kunt ontwijken.

Als ik zeg verstuurd, bedoel ik dat er geen ECM's meer in de stream gezet worden.

Beetje flauw om er een semantische discussie van te maken.

Als de ECM's enkel nog van het type Nagra zijn en niet meer van het type SECA zal een ontvanger die de update ontweken heeft, ook niet meer kunnen decoderen.

En ja, ik zie dat als een vorm van versturen.

CD moet de ECM tot bij de ontvanger krijgen, of die heeft geen beeld.

De ontvanger zal weliswaar zelf de ECM in de stream gaan zoeken, maar het lijkt mij nog altijd een vorm om iets van A naar B te krijgen (in dit geval heel veel B's tegelijk), of je dat dan versturen wilt noemen of ophalen, maakt mij niet veel uit, het is een semantische discussie.

 

En andere ontvangers kunnen wel updates tegenhouden.

In CCCAM bijv. kun je toch zeggen dat je bepaalde types EMM's niet wenst?

Dan worden die niet naar de smartcard gestuurd.

Maar mijn vraag was : heeft dat zin?

Ik denk het niet, want zoals ik zei : op een bepaald moment zal CD dan gewoon geen SECA compatible ECM's in de stream meer doorsturen, dus wat heb je dan gewonnen met het te blokkeren?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde nu wel eens zien wat er gebeurd bij het aansluiten van mijn 7141.

Dus uit de kast gehaald en aangesloten, en jawel ondanks dat ik de instellingen op nee had staan

voor wat betreft updaten, toch de melding ""er is een update beschikbaar", installeren ja/ok.

De nee-optie was niet aanwezig. Maar in het menu stonden de instellingen v.w.b. software/zenderlijsten

updaten nog  steeds op nee.

Dus alles bijgewerkt en even wezen zappen, geen beeld op de CD-Kanalen, klopt want ik heb al bijna

een jaar geleden abo opgezegd. Maar...........................Mezzo HD ging wel open, toen nog de eerste

honderd zenders doorgezapt en CI ging ook open.

 

Wel een gemiste kans van CD om ook voortaan via de astra 23.5 de zenderlijst te kunnen downloaden,

is mij in ieder geval niet gelukt. Ook de EPG-Bug zit er nog steeds in geen 7 dagen EPG op de buiten-

landse zenders, behalve Arte HD, heb dit jaren terug aangekaart op het bekende andere forum.

 

post-52943-0-87362800-1474289106_thumb.jpg

post-52943-0-68045200-1474289118_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cees,

 

Je vergelijkt appels met peren.

 

Sw op pc koop je idd gebruikersrecht. Dit wordt ook als zodanig bij de koop vermeld. Dit is iets anders mbt de sw op satontvanger. Beiden heten sw echter zijn 2 totaal andere zaken. M7 of welke andere marktpartij verkoopt jou geen ontvanger met daarop voorgeinstalleerde sw waarvoor je het gebruikersrecht betaald of dit als zodanig bij verkoop wordt vermeld.

 

De kern is dat M7 aangeeft dat als gevolg van een door hun aangebrachte wijziging op jouw eigendom dat eigendom andere (lees beperktere mogelijkheden) eigenschappen krijgt, dan deze had toen je het aanschafte. Dit is aantasting van jouw eigendom. Het eigendomsrecht vastgelegd in het Burgelijkwetboek wordt hiermee geschonden.

 

Het zou hetzelfde zijn als bijv HP ineens sw wijzigt waardoor je geen vrije keuze meer zou hebben bij inktaankoop. Maar ook als bijv Peugeot sw aanbrengt waarmee bv oliefilters herkent zouden worden en je alleen nog hun oliefilter kon gebruiken. Bij beiden vb wordt sw gewijzigd maar geloof maar niet dat fabrikant er mee wegkomt door jouw argumentatie te gebruiken. Leuk argument maar die vlieger gaat niet op.

 

Het eigendomsrecht oa vastgelegd in nationale- en europesche wetgeving is een soort heiligheid die alleen geschonden mag worden in vastgelegde situaties. Waarbij de onderhavige situatie zeker niet is genoemd.

 

Beste Joop, 

 

aardige verwijzing naar HP  ....en dit is precies wat HP recentelijk gedaan heeft om te belemmeren dat je goedkope cartridges gebruikt in hun 'superieure' printers.

 

overigens een domme actie van HP want je koopt gewoon een nieuwe printer van ander merk (is soms nog goedkoper dan nieuwe cartridge ?)

 

deze keuze heb je lijkt niet bij CD gezien hun monopolie positie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En HP heeft de software niet eens veranderd, de "tijdbom" zat al in de software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zou je willen vragen als lezer van de diverse reacties in dit Topic ?

misschien een paar overwegingen

 

is het de codering of is het de firware?

is het nodig dat ik problemen ondervind?

ga ik binnenkort problemen ondervinden?

waarom?

 

is niet het hele operatieve systeem van CDS en/of TVV erop uitgericht om haar klanten geen problemen maar oplossingen te bieden?

 

ja een gemene vragenreeks van mij

maar wees eerlijk dat mag je toch enigszins verwachten dat je ook met aanpassingen je abo kunt kijken

of moet dat meer dan een uurtje duren, meer dan een halve dag, meer dan een dag, meer dan een week

van de pot gerukt

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zou je willen vragen als lezer van de diverse reacties in dit Topic ?

misschien een paar overwegingen

 

is het de codering of is het de firware?

is het nodig dat ik problemen ondervind?

ga ik binnenkort problemen ondervinden?

waarom?

Is het de codering of de firmware?

Ik denk beiden, in die zin, dat om de codering te kunnen aanpassen, ze eerst hun ontvangers moesten klaarstomen daarvoor, en daarvoor was dan de nieuwe firmware nodig.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

He ik dacht dat het hier ging over de cartridges van HP hihihihi :) :) :):D

 

Wat kan ons CD nou schelen met hun rommel bakjes.

 

Bedrijven die je rommel aansmeren zijn vaak niet de beste bedrijven.

 

Gewoon alles opzeggen.

 

is het nodig dat ik problemen ondervind? dat is ja want je zit niet voor niks bij deze club hihi.

 

ga ik binnenkort problemen ondervinden? wanneer niet

waarom? omdat het een rommel club is.

 

nog meer vragen???

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...