Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Eduard07

Als jij denkt dat mijn info alleen bij een initiatief nemer weg kan komen, is dat een aanname. Een heel verkeerde overigens. Stel dan tenminste dat je het aanneemt en stel dan niet dat ik dat heb gezegd. Gezien je gedrag naar mij door mij bij herhaling feitelijkheden toe te dichten die niet kloppen om mij zo weg te kunnen zetten, maakt dat ik je een loser noem. Vanaf heden reageer ik niet meer op je tot dat je hebt aangetoond normaal te kunnen reageren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jij je bron aangeeft, kan ik toegeven dat mijn veronderstelling onjuist is. Maar dan is de discussie tenminste zakelijk, en gaan we elkaar niet persoonlijk kwalificeren. zoals jij bij herhaling doet, en ik niet. 

 

Maar hier wreekt zich natuurlijk, dat Joyne haar site niet gebruikt. Had ze dat wel gedaan, dat hadden we deze discussie niet. En jij niet de rol van boodschapper. 

 

En dat jij vervolgens meer weet dan de rest, of als eerste:ja, dan moet je wel dicht bij het vuur zitten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was mijn verhaal nog aan het aanvullen, dat ging even mis, maar het staat er nu volledig. ;)

 

Als je het over kijkcijfers hebt, neem dan ook de beoordelingen mee. Ik ben lid van Intomart en die laat van duizenden mensen hun meningen zien naar wat ze gekeken hebben en wat voor cijfer het gekregen heeft.

 

Intomart doet dat via een vragenlijst met diverse vragen, dus niet alleen wat heb je gekeken en wat voor cijfer geef je daarvoor, maar stelt meer vragen waardoor een cijfer ontstaat over het programma en hoeveel mensen er naar gekeken hebben.

 

Het is vaak droevig gesteld met de top 10 waarnaar gekeken wordt, de cijfers liegen er niet om, maar het geeft wel een eerlijk beeld. Heel Nederland mag aan die onderzoeken meedoen, dus niet een selectief groepje. Voor de attentie die je er voor krijgt hoef je het niet te doen, de tijd die er in zit is groter dan het oplevert, maar zo blijft het wel neutraal.

 

Ik ben weliswaar een leek op dit gebied maar denk wel dat als je de zaken van een puur commercieel standpunt bekijkt er een enorme kloof ligt tussen de aantallen kijkers en de waardering die ze geven. Gewoon maar uit de losse pols dus misschien vergis ik me, maar ik zou verwachten dat de programma's van de VPRO en wellicht ook van de EO om maar twee uitersten te noemen qua kijkcijfer aantal (dus het aantal mensen dat erop afstemt) niet zo enorm hoog zullen scoren maar dat zij die er bewust naar kijken er doorgaans een relatief hoog waarderings cijfer aan zullen geven.

 

Toch denk ik dat als ik commercieel bezig zou gaan worden op een shoestring-budget, dat ik stomweg de vraag zou stellen "waar wordt het allermeest naar gekeken?" zonder een waardeoordeel erop te stempelen. Want ik zou in elk geval die zenders willen weergeven waar het gros van Nederland op af stemt. Heel simpel gezegd, ik zou het niet eens proberen om een pakket zonder Nederland 1-2-3 in omloop te willen brengen tenzij dat voor Nederland alleen bedoeld is en ik ervan uit kon gaan dat mijn abonnees die drie zenders er wel via de overal ontvangbare FTA dvb-t aan toe zouden kunnen voegen. (overigens lang zo'n gek idee niet vind ikzelf, maar dat ter zijde).

 

Bovendien zie ik dat heel veel zenders pure nep zijn, ze zenden formeel de hele dag uit maar dan uit sluitend met reclame zonder programma's zoals dat Tommy's Teleshopping. Kun je missen als kiespijn. Ik weet niet hoe het nu is maar in de tijd dat ik in de VS woonde zou zoiets volslagen ondenkbaar zijn geweest, je mocht van de FCC slechts een bepaald aantal minuten per uur aan reclame besteden anders kon je je broadcast licentie inleveren.

 

Er zijn overigens ook veel creatievere manieren van uitzenden denkbaar. Zo heb je de Tsjechische TV die een zender "regionaalprogramma's" via satelliet uitzendt. We hebben 12 provincies, 24 uur zendtijd in een etmaal, zend gewoon 2 uur per provincie uit en je hebt toch voor iedereen ongeacht waar hij of zij vandaan komt een stukje regionale informatie gegeven. Het is maar een voorbeeld. Als je alle troep van RTL en SBS wegveegt en je kijkt naar hun pure programma content zou je ook maar een heel klein beetje van de transponderhoeveelheid die nu ingezet wordt overhouden. We verkwisten ongelofelijke hoeveelheden "resources" en tegelijkertijd doen we alsof wat we doen allemaal en op die manier noodzakelijk zou zijn.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit best een redelijk forum lees veel hier haal er goede leuke tips weg, als ik een paar jaar terug lees dan roept iedereen dat het eens tijd wordt dat er in Nederland een provider bij komt nu komt er 1 bij en tot mijn verbazing lees ik hier een discussie die kant nog wal raakt de nieuwe provider wordt al afgebrand voor dat hij goed en wel gestart is denk dat hier veel werknemers van CD zitten ik hoop dat de nieuwe provider zich anders op gaat stellen als de huidige hier in Nederland. Kosten nieuwe provider alles kost geld ook bij hun als inderdaad de abonnementen op maand basis kunnen worden afgesloten lijkt me dat prima. Ik wens ze een goede start toe en nee ik werk niet bij ze.

 

Afgebrand worden is toch echt wel iets anders dan dat je je kritisch afvraagt of je er het geld voor over hebt om er abonnee van te worden. Ik denk eerlijk gezegd zelf dat een initiatiefnemer alleen maar gebaat is bij zoveel mogelijk publieksreacties en niet alleen maar charmante "o wat leuk dat jullie dat doen" commentaren.

 

Concurrentie is optimale concurrentie als een nieuwe aanbieder mogelijkheden opent die voorheen niet bestonden. Naast de mogelijkheid om een maandje abonnee te worden heb ik daar echter nog niet zo gek veel van gezien bij Joyne. Zelf zou ik gezocht hebben naar een frisse nieuwe start qua content, of een nieuwe start qua satellietpositie (ofte wel of er op dezelfde satelliet ook nog andere van groot belang zijnde FTA zenders zitten). Voor mij is van 23,5 naar 9 E gaan van de regen in de drup terecht komen, beide zijn posities waar je als normaal mens zelden of nooit zou komen als er geen Nederlands pakket op zat. We zijn ondanks enorme achteruignagn in het onderwijs formeel nog steeds een landje dat zijn drie buitenlandse talen toch nog in redelijke mate beheerst al geldt dat niet voor iedereen. Dan zit je er niet meteen op te wachten om op één hoop met Tsjechen en Slowaken, Hongaren of Roemenen te worden gegooid. De reden is duidelijk: het zijn stuk voor stuk veel armere landen dan wij die dan ook veel minder hoeven betalen voor dezelfde satelliet coverage dan we op Astra 1 of Hotbird zouden moeten doen. Maar als ik zie wat een Roemeens abonnement kost en wat je daar allemaal aan zenders en andere voordelen voor krijgt (inclusief gratis ontvanger, kaart, schotel en aanleg bij de verplichting slechts 1 jaar lid te blijven) dan voel ik me grof gezegd zwaar genaaid door CD.

 

Dat is dan ook meteen het enige voordeel dat Joyne biedt, ze lijken de voordelen van het gebruik van tamelijk incourante satelliet aan hun kijkers door te geven en daarvoor hulde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je redenatie over de drietaligheid wel volgen, maar dan zie ik vervolgens, dat op Astra 1 voornamelijk Duits zit, een weinig Frans, en een weinig Engels.

Engels en Frans zitten op andere, deels eigen satellietposities.

 

En vervolgens stel ik in de praktijk vast, dat Nederlanders tegenwoordig veel minder geïnteresseerd -dus vaardig - in het Duits (of Frans) zijn dan een - pak weg - 20 jaar terug.

Dat zie je ook terug in het slechts beperkte Duitstalige en Franstalige aanbod op kabel en Digitenne.

 

De Nederlandse jeugd langs de oostgrens lijkt ook niet bepaald geïnteresseerd in het Duits. Alles moet (helaas) Engels zijn.

 

De grote Europese talen op Astra 1 zijn waarschijnlijk alleen interessant voor een kleine groep Nederlanders, voornamelijk de oudere generatie. En hoeveel wordt er vervolgens naar gekeken?  

 

Nogmaals: de kabelmaatschappijen weerspiegelen de belangstelling pijnlijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je redenatie over de drietaligheid wel volgen, maar dan zie ik vervolgens, dat op Astra 1 voornamelijk Duits zit, een weinig Frans, en een weinig Engels.

Engels en Frans zitten op andere, deels eigen satellietposities.

 

Nederlanders en de Franse taal? LOL, ik lach er me bijna dagelijks een ongeluk mee. En dan zeggen dat  sommige van die Nederlanders al jaren naar Franse klanten rijden met hun vrachtwagen. En zolang er voor mensen(wie dan ook of welke nationaliteit ze ook hebben) Jus doransj (opzettelijk geprobeerd te schrijven zoals menig Nederlanders het dan uitspreekt) van appel of wat dan ook blijft bestaan (en niet enkel van sinaasappels wan Jus d' orange is letterlijk sinaasappelsap) zal het fout blijven gaan tussen Nederlanders en de Franse taal. ROTFLOL

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@t90. In het analoog tijdperk konden ze een analoge geluidspoor coderen. Herrinneren jullie nog eurosport en het nederlands geluidspoor?

Digitaal staat zoveer verder, dat ik ervan overtuigd ben, dat dit digitaal ook kan.

Geen probleem, stem maar eens af op één van de Hongaarse zenders M1, M2, M4 Sport, M5 of Duna (zonder de toevoeging 'Europe') op de Eutelsat 9B en kies het geluidsspoor met origineel audio maar eens.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet, het is software in hardware, eenmaal in gebruik genomen kan het volgens mij niet meer terug, als het verzegeld is weet ik het niet.

 

Mijn lijkt dat jij je vergist.

In veel hardware zit software. Dat is geen reden om de bedenktijd te verkorten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zou je het CI module niet moeten activeren bij ontvangst?

Er zit tenslotte een virtuele kaart in.

 

Dat zal daarna afhankelijk van de leveringsvoorwaarden een abonnement voor bepaalde tijd worden aangegaan.

Of je na die activering nog een bedenktijd hebt, is de vraag.

Volgens wat tot nu toe bekend is van Joyne dien je het abonnement vooruit te betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit wat ingewikkeld in elkaar.
Lees o.a. hier voor het abonnementsgedeelte: https://www.webwinkelkeur.nl/bedenktijd-bij-diensten-herroepingsrecht/

 

Daarnaast is de CI module zelf natuurlijk geen dienst (al zit er software in) maar een goed. Bovendien kun je die software denk ik niet kwalificeren als computerprogrammatuur. Dat er wellicht een verzegeling is doet niet ter zake.

Activatie lijkt me evenmin relevant, dat is de dienst waarvoor in principe bedenktijd geldt. Tenzij Joyne je heeft laten aanvinken afstand te doen van het herroepingsrecht.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weliswaar een leek op dit gebied maar denk wel dat als je de zaken van een puur commercieel standpunt bekijkt er een enorme kloof ligt tussen de aantallen kijkers en de waardering die ze geven. Gewoon maar uit de losse pols dus misschien vergis ik me, maar ik zou verwachten dat de programma's van de VPRO en wellicht ook van de EO om maar twee uitersten te noemen qua kijkcijfer aantal (dus het aantal mensen dat erop afstemt) niet zo enorm hoog zullen scoren maar dat zij die er bewust naar kijken er doorgaans een relatief hoog waarderings cijfer aan zullen geven.

 

Toch denk ik dat als ik commercieel bezig zou gaan worden op een shoestring-budget, dat ik stomweg de vraag zou stellen "waar wordt het allermeest naar gekeken?" zonder een waardeoordeel erop te stempelen. Want ik zou in elk geval die zenders willen weergeven waar het gros van Nederland op af stemt. Heel simpel gezegd, ik zou het niet eens proberen om een pakket zonder Nederland 1-2-3 in omloop te willen brengen tenzij dat voor Nederland alleen bedoeld is en ik ervan uit kon gaan dat mijn abonnees die drie zenders er wel via de overal ontvangbare FTA dvb-t aan toe zouden kunnen voegen. (overigens lang zo'n gek idee niet vind ikzelf, maar dat ter zijde).

 

Bovendien zie ik dat heel veel zenders pure nep zijn, ze zenden formeel de hele dag uit maar dan uit sluitend met reclame zonder programma's zoals dat Tommy's Teleshopping. Kun je missen als kiespijn. Ik weet niet hoe het nu is maar in de tijd dat ik in de VS woonde zou zoiets volslagen ondenkbaar zijn geweest, je mocht van de FCC slechts een bepaald aantal minuten per uur aan reclame besteden anders kon je je broadcast licentie inleveren.

 

Er zijn overigens ook veel creatievere manieren van uitzenden denkbaar. Zo heb je de Tsjechische TV die een zender "regionaalprogramma's" via satelliet uitzendt. We hebben 12 provincies, 24 uur zendtijd in een etmaal, zend gewoon 2 uur per provincie uit en je hebt toch voor iedereen ongeacht waar hij of zij vandaan komt een stukje regionale informatie gegeven. Het is maar een voorbeeld. Als je alle troep van RTL en SBS wegveegt en je kijkt naar hun pure programma content zou je ook maar een heel klein beetje van de transponderhoeveelheid die nu ingezet wordt overhouden. We verkwisten ongelofelijke hoeveelheden "resources" en tegelijkertijd doen we alsof wat we doen allemaal en op die manier noodzakelijk zou zijn.

 

Ik hoopte de lijsten goed te kunnen plaatsen, helaas is het zo opgesteld dat het hier op dit forum een rommelige uitslag naar voren komt. Sorry, maar het is mij even te veel werkt om het letter voor letter en cijfer voor cijfer hier te plaatsen, daarvoor verwijs ik je naar de website van Intomart.

 

Het betreft hier de meest bekeken zenders, dus naast de NPO worden ook de populaire commerciële zenders er in meegenomen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Week van de waarheid nu. Ben echt nieuwsgierig naar de kwaliteit van zenders. En natuurlijk kan Joyne nog geen definitieve abonnementsprijzen geven - ze zijn nog steeds in onderhandeling met bv. sport ziggo. Veel succes gewenst daarmee !

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet dat de mods niet ingrijpen in dit volledig gaande top offic???

Of genieten ze van een welverdiende vakantie????

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allen. Ben benieuwd of men de boel aan de gang gaat krijgen en we Joyne gaan zien als nieuwe speler op de nog immer mooiste vorm van televisie kijken: via de satelliet (vooringenomen ervaring, dat dan weer wel).

 

Wat betreft de discussie en modder gooien, laat het modder opdrogen, wordt het weer zand van en dan: ZAND EROVER. Ik groet u.

Volgens een dealer website is sinds 12 juli 2017 Joyne al ongecodeerd aktief, en gaan op 20 juli de boel versleutelen. Zo zie je maar wat voor soort informatie er momenteel rond gaat. Als mensen dat soort dingen lezen krijg je vanzelf verwarring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is nu echt direct afgelopen met die onzin. Leden, wie dan ook, die hier onder twee namen posten zetten we buiten en leden die anderen ten onrechte beschuldigen of steeds de sfeer verzieken ook. De eerste de beste die in dit topic nu nog het randje opzoekt staat direct minimaal een maand buiten. Iedereen blijft nu ook strikt on-topic. Er wordt niet meer gewaarschuwd maar direct opgetreden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...