Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Joyne kan het niet iedereen naar de zin maken (maar denk ik wel veel verbeteren).
Ook als je steeds maar twee weken weg gaat zit je vast aan betaling per maand (ik neem aan een periode van 30 dagen en geen kalendermaand).

 

Verkoop via de dealer en niet via hun site? Terwijl je daar wel een klantenportaal krijgt waar je kunt verlengen? wat is dan het verdienmodel voor de dealer, vooral hardware?
Komt er op de site een dealerzoeker?

 

Joyne zal toch iets meer moeten doen om potentiële klanten te trekken vrees ik.
In ieder geval beter communiceren.
Daarnaast lijkt me alles FTA tot einde zomer en basic light FTV (dus na aankoop van de module en registratie als klant) tot het einde van het jaar een geschikte weg klanten (over de streep) te trekken. Wie weet ontstaat er zo rond de jaarwisseling een stevige handel in tweedehands Joyne modules of komen er juist veel abonnementen onder de kerstboom, wie zal het zeggen.

 

Maar ja, ik heb hun business plan niet geschreven dus wie weet wat voor verrassingen er nog komen.
Volgens mij kan Joyne uit dit topic wel de nodige ideeën weghalen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees hier 15 euro per maand, maar het is volgens mij 13 euro per maand, als je 12 maanden afneemt...  maar op zich vind ik dat te veel voor wat ik wil zien.  Ik kreeg ooit een voorstel van CD om naar een 10 euro abo te gaan, maar dat is al 120 per jaar, voor iets waar ik maar zelden naar kijk.  Dus dat hoefde ik niet...  

Nu weet ik dat ik niet de "doelgroep" ben...  ik kijk voornamelijk Duitse tv, waar ik meer dan tevreden over ben, en daarnaast heb ik een basisabo op de Zweedse tv. Om dan nog eens voor NL televisie te betalen vind ik overdreven.

Het is jammer dat ze niet een echt basispakket introduceren zoals je dat in veel landen wel hebt... ik vergelijk het maar even met de ORF kaart, die door iedereen waarschijnlijk wel bekend is...  je betaalt alleen de kosten van de smartcard... de rest is betaald omdat je kijk en luistergeld betaalt.  Jammer dat dit niet kan, of dat men dit niet wil...  

De module, waar hier zo negatief over gedaan wordt, stoort mij niet...  ik gebruik ook een module voor ORF, en dat werkt gewoon goed in mijn Technisat receiver...  ik ga er dus vanuit dat deze module met chip oop wel goed zal werken... Maar het abo is te uitgebreid, en de kosten zijn daardoor gewoon te hoog voor wat ik dan wil kijken (voornamelijk eens een journaal op NL1)... voor het overige boeit de nederlandse tv me niet echt...

De belgische tv interesseert me helemaal niet... heb ik nooit gehad, en als je eens kijket in een online gids wat er uitgezonden wordt, is het niets anders dan wat je toch al elders hebt...  dus dat is prima dat dit niet in het kleinste pakket zit.

 

Uitspraken dat sommigen, waaronder ik, "alles maar gratis" willen, vind ik een beetje onzin. Ten eerste denk ik dat veel mensen dingen niet duurder willen hebben dan nodig...  en aan het een geef je nu eenmaal makkelijker meer geld uit dan aan het ander. TV mag in mijn ogen niet veel geld kosten. De public service is betaald door je bijdrage aan kijk en luistergeld (maakt niet uit hoe het geind wordt). Commerciele tv wordt door reklame betaald...  dus lijkt het mij logisch dat je dan als klant niet echt diep in de buidel moet tasten voor deze zenders...  als je filmkanalen wil, zit je bij pay tv, en dat is dan een keuze of je die wil of niet... voor mij hoeft dat niet, dus neem ik ze niet.  Aan een receiver geef ik behoorlijk wat uit... ik heb altijd een goede receiver willen hebben, en heb er ook altijd zo een gekocht...  Begonnen met Echostar (al stak de Chapparal Monterrey mijn ogen uit, maar was echt gewoon te duur), daarna weer een echostar, die hier nog steeds staat, analoog/digitaal, en nu een Technisat.  In mijn ogen bij de top horende receivers, die ook 400-500 euro kosten... geen chinese troep dus. Goede Duitse schotels heb ik ook...  maar doodnormale content, mag niet veel kosten, wegens redenen die ik al aangehaald heb... en laat ons wel wezen, Duitse en Engelse TV is kwalitatief uitstekend, en is FTA te bekijken....  dus de noodzaak om veel geld uit te geven, is totaal niet aanwezig.

Hier wordt steeds zo gedaan alsof je een echte held bent als je lekker veel geld over de balk gooit... Dat gevoel krijg ik vaak... maar misschien komt het door de manier van schrijven, dat ik dat gevoel krijg... Mij stoort dat... wie graag veel geld uitgeeft moet dat vooral doen, maar je bent niet minderwaardig als je de hand op de knip wil houden.  TV is geen primaire levensbehoefte, het is uiteindelijk gewoon luxe...  niet iedereen koopt ook een Volvo of een Mercedes als auto... al vinden veel mensen het stoer of een dure auto voor de deur te hebben, en binnen eten ze een droge korst brood, omdat al het geld in de auto zit... 

Ieder moet zijn prioriteiten kunnen zetten, zonder dat een ander daar minachtend over doet.  dus als je het onzinnig vindt om veel geld te betalen voor tv, mag je die mening ook verkondigen, en doe je het gewoon niet.

 

Mijn conclusie... jammer dat Joyne niet met een echt voordelig uitgekleed pakketje komt, wat voor een laag (50-80 euro per jaar) bedrag te abonneren is... volgens mij is daar echt een markt voor!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geld zal uit de hoek van investeerder moeten komen die er op lange termijn brood in zien.

Lijkt me bij Joyne het geval, tenslotte loopt het project te te lezen al een tijdje.

 

Bedenk dat er nog wel wat voor nodig is de sat kijker aan Joyne te laten wennen. Bovendien zit menigeen nog vast aan een abonnement elders en heeft daar een opzegtermijn.

Wennen kan daarom het beste in etappes worden gedaan.
1. schotel in de goede richting en instellen ontvanger

2. lukt dat en bevalt het dan pas de module aanschaffen.

3. vervolgens kijkgeld betalen (pre paid of abo).

 

Zenders zullen denk ik wel willen meewerken, veel abonnees is ook in hun belang.
Al ken ik uiteraard de contracten niet.

 

De vraag om een absoluut basis abonnement (zoals ik al eerder schreef) ondersteun ik van harte.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer Joyne de HD zenders gaat leveren met een bitrate van minimaal 12mbps of hoger hebben zij bij mij al een streepje voor. Alleen de omvang van het pakket, zoals hij nu is, bevalt mij nog niet. Ik mis onder andere nog Ziggo sport.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan moet je dus een jaar van te voren weten hoe veel vakantie je binnen het ontvangstgebied van Eutelsat9 gaat doorbrengen. Dat weet lang niet iedereen, vandaar juist de vraag om flexibilisering.

Toch biedt dit uitkomst voor bijvoorbeeld in een bij mij bekend appartementencomplex in Oostenrijk met een GSO. Doorgaans worden hier tussen december en april alle 55 appartementen verhuurd waarvan zeker 90% aan Nederlanders. Zomers is het er angstaanjagend stil, maar het abonnement loopt door.

 

Joyne biedt ook nog eens vier kaarten per abonnement aan en CD maar drie. Veelal sluit één persoon een abo af en plaatst hier twee kaarten bij op en delen zo met drie appartement eigenaren het abonnement. Dit zal vast en zeker vaker voorkomen.

 

Nu denk ik niet dat dit in afzienbare tijd zal worden veranderd in het gebouw vanwege kosten en lopende abonnement maar toch is in deze situatie Joyne heel aantrekkelijk.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de vakantieganger weet toch niet een jaar van tevoren hoe vaak en hoe lang die op vakantie gaat?

Je gaat twee weken met vakantie en betaalt €30,-. Een half jaar later ga je weer twee weken, betaal je dan een tientje voor die tweede maand en € 5,- als je drie maanden later nog een keer een maand afneemt?

Je koopt op de website in je eigen portaal een pre paid voor zeg 3 maanden voor 2018.

Je betaald 3x20€ abbonnement welke je dan in dat jaar op mag maken.

Wanneer moet je zelf weten , na activatie van de cam gaat deze 5 dagen open , en daarna gaat de cam tellen welke tijd je hebt gekozen.

Dat kan alleen maar per maand, niet voor 2 weken. na 31 december is het over en moet je een nieuwe keuze gaan maken, en dat kan je ook als last minute doen.

Je kan dus voor 3 weken een pre paid nemen, maar je betaald voor 1 maand: 30€.

Je kan 2 maanden nemen voor 60 €,

Maar je kan dus ook 3 maanden nemen voor 60€ omdat je dan korting krijgt.

Dat doe je dan toch altijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat dit direct met ideal betaald kan worden

Ik vrees dat dit niet gaat voor belgen.

Optie 1: betalen met sofort banking.

Optie 2: met een kredietkaart die in belgie is uitgegeven.

Optie 3 als 2 niet gaat, via paypal, maar liever niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kan dus ook 3 maanden nemen voor 60€ omdat je dan korting krijgt.

Dat doe je dan toch altijd?

Ok, dan is het kopen van twee maanden nutteloos.

Je kunt dus voor €90,- (€60+€30 vaste kosten) drie willekeurige maanden per kalenderjaar kijken. Zijn dat dan ook kalendermaanden? Dus als ik bv twee weken wil kijken die verdeeld zijn over twee kalendermaanden, moet ik dan twee maanden afnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan is het kopen van twee maanden nutteloos.

Je kunt dus voor €90,- (€60+€30 vaste kosten) drie willekeurige maanden per kalenderjaar kijken. Zijn dat dan ook kalendermaanden? Dus als ik bv twee weken wil kijken die verdeeld zijn over twee kalendermaanden, moet ik dan twee maanden afnemen?

Je neemt 4 weken abonnement. Als je die start op de derde week van de maand, loopt die tot de derde week van de maand daarop.

 

In jouw geval dus slechts een maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel logisch natuurlijk.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit de reden zijn waarom CanalDigitaal tot nu toe geen flexibel vakantieabonnement heeft aangeboden.

Het is blijkbaar allemaal heel moeilijk te begrijpen.

Maar onbegrip komt meestal van twee kanten. Of het wordt niet goed uitgelegd of iemand begrijpt het niet.

post-60869-0-68053600-1498670654.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik pas een vreemde reactie. Door dit soort reacties eigen jezelf wel heel veel toe, in mijn optiek overigens heel onterecht. En in mijn beleving een erg enge karaktereigenschap.

 

Mensen die nu niet tot de doelgroep horen door aanbod, prijsstelling, voorwaarden etc. Kunnen bij wijziging wel tot de doelgroep gaan behoren. Dus lijkt mij hun commentaar wel degelijk van belang. Iedere vorm van kritiek/commentaar/reactie kan voor de exploitant informatie opleveren welk van nut kan zijn bij het bepalen van zijn/haar strategie. Dat is aan degene om daar over te beslissen. Ook voor derden kan die informatie van belang zijn. Met zo'n uitlating doe je niet alleen de geadresseerde tekort maar meer personen.

Tja, zodra een argument je niet uitkomt, kies je voor een persoonlijke aanval? Ook erg eng.

 

Joyne heeft zelf een bepaalde doelgroep voor ogen. Daar duidde ik op.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...