Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik heb gewoon een e-mail gestuurd naar een van de aanbieders van Joyne, en het antwoord heb ik in bovenstaande posting vermeld.

 

Ik ga de naam van dat bedrijf niet noemen ivm reclame.

 

Nou Jongens,

dit zijn dus de officiële gegevens, ik heb die txp's al in mijn NanoXX 9800HD gezet, en zal iedere dag scannen, wanneer ik beeld heb zal ik dit uiteraard meteen rapporteren aan jullie.

 

Groeten,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd dat ze 11746H en 12072V opgeven, de transponders die vrij zijn hebben volgens Kingofsat de frequenties 11747H en 12073V, beide 1 MHz hoger dus. Niet dat dat veel uit maak maar toch vreemd.

Verder hoop ik dat er geen nadeel ondervonden gaat worden van de transponders onder bepaalde weersomstandigheden met een kleine schotel  want op de Hotbird 13e worden precies dezelfde frequenties gebruikt en die staat maar op 4 graden afstand.

Frequentie 11747H heeft ook een SR van 27.500 maar wel met DVB-S en fec 3/4. Die is dus veel gemakkelijker te ontvangen.
Op die transponder zit o.a. Abu Dhabi Sports.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee met de grote schotels die jij gebruikt niet maar Joyne had het er toch over dat hun zenders zelfs nog met een schotel van 40cm te ontvangen zou zijn.
Bij een schotel van 40cm is het signaal 9dB zwakker op een halve beambreedte van 4,1 graden.

Het verschil in s/n tussen DVB-S, QPSK, 3/4 en DVB-S2, 8PSK, 5/6 is 4dB. Dat maakt het verschil dan nog maar 5dB.
In grote delen van Europa is de veldsterkte van de Hotbird 13e 53dBw, die van de 9e maar 51dBw, ook al weer een verschil van 2dB. Dan houden we nog maar 3dB verschil over. Ik schreef ook onder bepaalde weersomstandigheden dus bijv. als er een regenwolk voor de 9e zit en niet bij de 13e. Het kan dus wel degelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar denken schuldhulpverleners anders over.

Uit iemands weekbudget hoeft geen TV abonnement te worden betaald, de kosten voor Ziggo worden al voldaan door de budgetbeheerder. Mensen in een dergelijke situatie zijn vaak ook minder geïnteresseerd in overstappen naar een goedkopere aanbieder.

 

Klopt, in de regel valt 60 euro per maand aan communicatie onder vrijwillig bewindvoering, TV, internet en (mobiele)telefonie.

 

Sterker nog, iemand die in de bijstand zit, mag een televisie kopen en krijgt daar zo'n  € 200,- voor, wat overigens wel gecontroleerd wordt, een radio valt daar echter niet onder, vandaar dat ik schreef dat televisie onder primaire levensbehoefte valt, anders doet men dat niet.

 

Let wel, iemand vrijwillig in de bewindvoering met schulden, heeft € 60,- per week leefgeld, dus eten, drinken en kleding, iemand die gebruik mag maken van de voedselbank, die krijgt € 35,- per maand voor eten, drinken en kleding.

 

Het betreft hier 1 persoon, een gezin wordt anders ingedeeld, ik weet het van 1 persoon en stond daar ook best van te kijken, zelfs vakantiegeld hoeft niet ingeleverd te worden, maar de schulden waren in het begin +/- 4500 euro waar nog geen € 1000,- meer van open staat. Vakantiegeld gebruiken ze vaak niet voor vakantie, maar om even wat ruimer bij kas te kunnen zitten, want in de schulden zitten is geen eigen beheer over je geld hebben, dus echt geen pretje wat het nu lijkt te zijn.

 

Bij grote schulden, ik meen vanaf € 10.000 en meer, dan is wordt het een compleet ander verhaal, dan wordt je min of meer gedwongen wil je nog in je woning kunnen blijven wonen.

 

Een bewindvoerder wordt bij rechtelijke macht aangesteld, m.a.w., de rechter bepaald of je recht hebt voor een bewindvoerder en die krijgt de opdracht de schulden volgens de wet op te lossen. Een bewindvoerder die voor een niet vermogende volgens de bijstandswet moet handelen, wordt betaald door de gemeente waar hij/zij woont, de kosten worden dan ook door de betreffende gemeente betaald voor de duur waarvoor deze is aangesteld. Op voorwaarden kan het verlengt worden, maar dan moet aantoonbaar zijn dat de persoon in kwestie zijn/haar best heeft gedaan heeft.

 

Ik moet zeggen dat ik mij bij bepaalde regels zoals vakantiegeld wel krijgen terwijl men schulden aan het aflossen is, een beetje vreemd op mij overkomt. Schulden zijn er om af te lossen, niet voor andere doeleinden, maar dat is mijn mening.

 

Televisie is in Nederland een informatiebron, zo ook het internet waar de overheid het meest op actief is, internet valt daar dan ook onder, maar wel het eenvoudigste pakket.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet erg.

Ik ben ook afhankelijk van anderen voor zaken waar ik geen verstand van heb.

 

CD pronkt (net als TVV) wat betreft de FTA zenders in "haar" zenderpakketten met andermans veren. En draait verder de nietsvermoedende en onwetende consument (zoals jij?) een loer (en poot uit). Consument die verder geen enkele keuze hadden als deze NL tv via de satelliet wilden blijven kijken. Die zie ik binnen Nederland nu allemaal overstappen naar iptv zodra het KPN netwerk bij hen daar voldoende geschikt voor is geworden.

 

Als CD slim is lezen ze hier mee, volgen ze mijn advies en gaan ze snel over op twee nieuwe en (veel) goedkopere pakketten:

1) super light met NPO 1-2-3 en VRT 1-2-3 (daarmee houden ze in ieder geval het Commissariaat voor de Media buiten de deur, zo dat al nodig is. In ieder geval wordt een discussie vermeden.).

2) pakket super light geüpdatet naar light, d.w.z. aangevuld met de NL RTL-SBS commerciëlen en de B commerciëlen (naar keuze klant, eventueel met keuzeoptie voor de NL of Belgische klanten, zoals het M7 groepslid Skylink heeft voor Slowakije en Tsjechië).

 

Volgens mij zouen ze daarmee Joyne serieuze concurrentie aan doen, in ieder geval voor iedereen tot de lijn Valencia/Madrid in het zuiden (de precieze opties qua veldsterkte ken ik niet), al was het maar omdat in dat gebied niemand zijn schotel hoeft te verstellen en men vaak al beschikt over de gewenste apparatuur en module.

 

Ik blijf het van Joyne een gemiste kans vinden dat men niet nu meteen al bij hun start met een dergelijk concept komt.

Bedenk eens wat een marketinginstrument. En wat een publiciteit (buiten de gebaande sat- en kampeerpaden) een nieuwe satellietprovider dadelijk gaat krijgen de komende komkommertijd.

 

Het STB-Pakket werd al steeds duurder, er zit een investeringsmaatschappij achter die gewoon vette winst wilt maken, dus werd het aanbod op het STB-Pakket het laatste jaar kleiner, maar de kosten hoger, dan valt ook de ondersteuning weg en dan is het of opzeggen, of doorgaan en slikken wat er gebeurd. Ik wilde eerst opzeggen, maar na een babbeltje over gratis nieuwe apparatuur en een iets duurder, maar leuker pakket (voor mij muziekzenders), accepteerde ik het aanbod van de vaste € 10,- per maand die niet verhoogd zal worden, zo gezegd is het ook gegaan, maar wel met een 2 jarige contractverlenging.

 

Wat Joyne betreft, marketing in het algemeen is weinig tot niets van te merken, dit topic was eerst informatief, maar Commentaar is langzaam hier aan marketing gaan doen gezien bepaalde berichten, ik weet weet niet of dat zo ook van Canaldigitaal gepikt zou worden, maar die laat niets van zich zien of horen op dit forum. Ik ben geen moderator, dus ik ga daar niet over, maar het valt mij als lid de laatste diverse berichten wel enorm op.

aangepast door ilseonline
  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ilse,

Je schrijft

QUOTE

....dit topic was eerst informatief, maar Commentaar is langzaam hier aan marketing gaan doen gezien bepaalde berichten....

UNQUOTE

 

Sorry Ilse dat ik je aanval, dat in de eerste plaats.

 

In de 2de plaats wil ik vermelden dat @commentaar ons goed op weg helpt voor wat informatie betreft omtrent Joyne.

 

Informatie-verstrekking heeft toch niets met marketing  temaken?

 

Uiteraard mag @commentaar niet alles vertellen wat hij weet, dat is logisch omdat de tegenpartij er misbruik van kan maken.

 

Nou, ik ben reuze blij met @commentaar (en ook met jou hoor Ilse).

 

Groetjes allemaal,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja eerst wordt er gezeurd dat er geen informatie komt en als je die dan geeft is het marketing.

 

Maar iedereen weet nu voldoende en kan er mee doen wat hij wil.

 

Verder kan en mag ik net als iedereen op dit forum mijn mening verkondigen zolang ik me aan de regels houd.

 

Als ik niet de satellietgenen in mijn bloed had zitten had ik het niet zolang volgehouden.

Ik heb er al veel zien komen en gaan in 30 jaar.

 

Ik sluit hier het Joyne topic voor mij op sat4all af, zal nog wel blijven lezen en kan nog wel reageren op andere topics.

 

De beste groeten en veel satelliet plezier of het nu op Joyne-CD of de FTA zenders zijn.

Met een 35cm schotel of een 180cm draaibaar.

 

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Informatie is hier altijd welkom.

 

En marketing ontbreekt het juist aan bij Joyne, hun website is nog steeds nietszeggend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar

 

Iedereen is blij met jou op dit board, jij geeft de informatie die we nodig hebben omtrent Joyne.

Als jij de stekker eruit trekt zijn we allemaal de ***

 

Ga alsjeblieft door met je informatie-verstrekking.

We hebben je nodig!

 

@Ilse,

Je wordt hartelijk bedankt om zo'n belangrijke informant weg te jagen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar

 

Iedereen is blij met jou op dit board, jij geeft de informatie die we nodig hebben omtrent Joyne.

Als jij de stekker eruit trekt zijn we allemaal de ***

 

Ga alsjeblieft door met je informatie-verstrekking.

We hebben je nodig!

 

@Ilse,

Je wordt hartelijk bedankt om zo'n belangrijke informant weg te jagen.

Er is helemaal nog geen Joyne alleen maar berichten en helemaal niets op de officiele website, dus ja commentaar zijn berichten zou je als marketing kunnen zien. En ik val niet onder iedereen, dus betrek mij daar niet bij A.U.B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 11746h/27500 dvbs2 heb ik nu een uitslaande balk van 85% signal strength, alleen hangt er nog niks achter.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

QOUTE= Penthe

En ik val niet onder iedereen, dus betrek mij daar niet bij A.U.B.

UNQUOTE

 

Zo is mijn posting helemaal niet bedoeld.

 

Dus aan iedereen excuses.

 

ik vind gewoon dat @commentaar verkeerd behandeld is in dit topic, terwijl hij iedereen goed op weg heeft geholpen.

 

En Penthe, ik ken je nog dat je in Nidau zat, dus je weet dat ik niks kwalijks schrijf.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...