Ga naar inhoud


Vandaag is het Wereld Anti-Tabaksdag


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn opa werkte in de oorlog in een sigarenfabriek. De hele dag sigaren maken voor de Duitsers en zelf had hij niets om te roken want ja ze wisten precies hoeveel sigaren je van een kilo tabak kon maken dus je kon niet zomaar tabak achterover drukken. Toen nam hij voortaan regelmatig turf mee van huis en die stopte hij in de sigaren voor de Duitsers. Zo hield hij tabak voor zichzelf over om thuis af en toe een lekkere sigaar op te paffen. Zijn collega's vonden dat maar een riskante zaak want als de Duitsers er achter zouden komen wie zulke sigaren tussen de normale sigaren legde, hadden ze hem doodgeschoten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

Wat een geweldige anekdote!

 

Ik had jouw opa zeker gemogen!

Een geweldige kerel en een rebel waar ik respect voor heb!

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij heeft me dit verhaal al meer dan 50 jaar geleden vertelt en ik zal het nooit vergeten.

Overigens is de man behoorlijk oud geworden (tegen de 90) en heeft hij na de oorlog altijd zijn sigaren zelf gemaakt toen hij niet meer bij de sigarenfabriek werkte. Hij had flink wat sigarenmallen in zijn schuur staan en maakte af en toe weer eens een partij sigaren voor eigen gebruik. Hij had een adresje waar hij stiekem tabak kon kopen voor het binnenwerk en het omblad. Sigaren uit de winkel zou hij nooit roken. Wat een viezigheid zei hij altijd. Moet je zien hoe ze tegenwoordig sigaren maken. Als je met een natte vinger aan een sigaar komt, zit je vinger vol met kleurstof en poeder. Nee hij hield van puur, zonder saus en verf op de tabak.

post-60869-0-76931800-1496413872.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat mij hierbij enorm irreteert is dat de rokers allemaal buiten op de terrasjes zitten omdat er binnen niet gerookt mag worden. Dan zit ik dus als niet roker tussen die paffers en rook dan vrolijk mee als ik buiten will zitten.

Je wilt niet weten wat er hier in het Middenoosten gepaft wordt. Helaas kosten sigaretten hier geen drol.

 

En dan ook nog die gore shisha´s. Die klote dingen ruik je al op een kilometer afstand.

Als ik al eens op een terras rook, dan kijk ik eerst om me heen. Zie ik mensen zitten die niet roken en de wind waait mijn rook hun kant op dan rook ik niet. Een ander hoeft van mij niet in mijn rook te zitten. Zoals ik al zei, ik ben niet verslaafd. Zit ik als enige op het terras of ben ik omringd door rokende mensen dan steek ik er gerust een op.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja hij heeft me dit verhaal al meer dan 50 jaar geleden vertelt en ik zal het nooit vergeten.

Overigens is de man behoorlijk oud geworden (tegen de 90) en heeft hij na de oorlog altijd zijn sigaren zelf gemaakt toen hij niet meer bij de sigarenfabriek werkte. Hij had flink wat sigarenmallen in zijn schuur staan en maakte af en toe weer eens een partij sigaren voor eigen gebruik. Hij had een adresje waar hij stiekem tabak kon kopen voor het binnenwerk en het omblad. Sigaren uit de winkel zou hij nooit roken. Wat een viezigheid zei hij altijd. Moet je zien hoe ze tegenwoordig sigaren maken. Als je met een natte vinger aan een sigaar komt, zit je vinger vol met kleurstof en poeder. Nee hij hield van puur, zonder saus en verf op de tabak.

Ik rook uitsluitend 100% tabak. Van die gore gesausde sigaren vind ik niet te roken. Dus als ik een natte vinger over het dekblad haal dan heb ik geen verf aan mijn vingers. Maar goed, gezond is het niet heb ik net begrepen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zijn collega's vonden dat maar een riskante zaak want als de Duitsers er achter zouden komen wie zulke sigaren tussen de normale sigaren legde, hadden ze hem doodgeschoten.

 

Gelukkig van niet , anders was er misschien geen sprake van een Sprietje. :whistle:

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal Sprietje, maar rook je zelf ook of heb je het voorbeeld van je opa door het voortschrijdende inzicht over roken toch maar niet opgevolgd?

Die verhalen van die rokende en drinkende opa's die heel oud werden en als drogreden door het rokers gilde steeds maar worden opgevoerd, ken ik zo langzamerhand wel, in die tijd was er nog niet zoveel bekend over het krijgen van kanker door roken.

Daar hoef je nu niet meer mee aan te komen, dokter Meinsma heeft er jaren tegen gevochten, dus je kon het weten wat roken met je doet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lenze_Meinsma

Was ook de zoveelste die iets in zijn bovenkamer opsloeg en vervolgens de hele wereld daarmee bestookte, zoiets van ik ben ervan overtuigd en dat zullen jullie geweten hebben.

 

Ze beginnen op de duur wel flink vervelen, die lui met hun boodschappen, het menselijk lichaam is bij de ene ongevoelig voor een ziekte/infectie en dan is dat bij een ander wel het geval, dus niet alles over dezelfde kam scheren, verder is de wetenschap bijlange nog niet klaar met onszelf, "Work is in Progress"

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak

Ik heb nooit gerookt. Toen ik tiener was zo'n 55 jaar geleden zeiden mijn ouders al dat roken slecht was voor de gezondheid. Daar waren toen al de nodige studies naar gedaan.
Ik vind het dan ook walchelijk dat mensen die 20-30-40 jaar geleden rookten nu een schadeclaim gaan indienen omdat ze zogenaamd niet wisten dat roken ongezond was. Bah..., wat een ongure lui zijn dat.

Verder moet je je bedenken dat vooral bij het roken van sigaretten, de fabrikanten in de afgelopen 50 jaar steeds meer foefjes uithaalde op de sigaretten.

Zo worden stoffen toegevoegd die er voor zorgen dat de sigaret niet uit dooft als je en een paar minuten niet aan trekt. Vroeger moest je die sigaret opnieuw aansteken. Leg hem tegenwoordig maar op de asbak en hij brand op tot aan het filter. Bijkomend voordeel voor de fabrikant, na een x-aantal minuten is de sigaret toch opgebrand of de roker er nu aan getrokken heeft of niet.
Laten we het over de gaatjes in het sigarettenpapier het maar niet hebben want daar kan ik nog lang op door gaan.
Maar waarom denk je dat een sigaret altijd zo mooi rondom gelijkmatig op brandt en niet aan één zijde al een stuk verder is dan aan de andere zijde.
Zo kan ik nog wel een paar dagen door gaan maar dat doe ik niet.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is genetisch bepaald of mensen wel of geen verslavingsgen hebben, en zelf niet meer in staat zijn te stoppen met iets waarvan iedereen weet dat het je leven kan bekorten en je verscheiden bijzonder onaangenaam kan maken.

 

De wereld bestaat daarom uit 2 groepen,zij die niet belast zijn, en zij, die erfelijk belast zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al een poosje stoffen toegevoegd die ervoor dat de sigaret vanzelf uitgaat als er even niet aan getrokken wordt, wat Sprietje vertelt klopt niet meer.

 

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-11-1342_nl.htm

 

Nu ik gestopt ben met roken beginnen dat soort teksten pas tot je door te dringen:

 

Roken is het belangrijkste vermijdbare gezondheidsrisico in Europa: in de EU kost roken per jaar naar schatting meer dan een half miljoen mensen het leven.

 

Toen ik nog rookte interesseerde het me niet, vond het zwaar overdreven en zocht smoezen/excuses om vooral door te paffen. Ik zal nooit, zoals je ze wel eens tegen komt, fel anti-roker worden om de hele wereld van het roken af te helpen. Ik heb het voor mezelf en mijn naasten gedaan, wat een ander doet moet hij of zij zelf maar lekker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...