Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

drs ijzerbout,

dat doen niet enkel die witte jurken,

dat doen ook alte Ostdeutsche in Dresden

geloven ook nog dat ze helemaal in hun recht staan

weerzinwekkend slechte mentaliteit in het verkeer en helaas geen keuring voor oude automobilisten (afgewezen door het parlement)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er is nog een andere reden waarom de meesten achteruit inparkeren. Vroeger toen de meeste auto's nog achterwiel aandrijving hadden kon je je stuur van links naar rechts veel vaker rond draaien dan nu, en de wieluitslag van rechts naar links was veel groter waardoor je een kleinere draaicirkel had. Daardoor moet je met de hedendaagse auto's vaak 2 of 3 keer steken alvorens je er in staat als je vooruit inparkeert. Als het kan parkeer ik ook altijd achteruit in. Maar dan geef ik wel richting aan voordat ik tot stilstand kom. Maar goed over dat richting aangeven, ik heb vaak het idee dat ik de enige ben in het verkeer die richting aan geeft.

 

Mij zal het overigens boeien of iemand vooruit of achteruit inparkeert.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik parkeer altijd achteruit, overgehouden uit de tijden dat ik bij filmproducties werkte, nou was dat niet zo'n grote vrachtwagen ( 7mtr.) maar met de achterkant naar de ingang was het makkelijker uit te laden. En na afloop makkelijk wegrijden, zeker als er zo'n hele colonne andere auto's om je heen geparkeerd staan.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

drs ijzerbout,

dat doen niet enkel die witte jurken,

dat doen ook alte Ostdeutsche in Dresden

geloven ook nog dat ze helemaal in hun recht staan

weerzinwekkend slechte mentaliteit in het verkeer en helaas geen keuring voor oude automobilisten (afgewezen door het parlement)

 

Mijn rijleraar in NL destijds heeft me erop gewezen om dit niet te doen.

Het zijn inderdaad over het algemeen jongere automobilisten die dit doen.

 

Maar het valt me echt op als ik in Duitsland ben dat praktisch iedere Turk dit doet. Maar goed dat zijn sowieso de macho´s in het verkeer met hun opgefokte BMW´s, Audi´s en Mercedesen. (sorry Turken :D )

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon voldoende afstand houden van je voorligger , maar tegenwoordig is het allemaal snel snel en opzij want ik moet door , ikzelf parkeer meestal achteruit (verlengde vito) reden , is een stuk makkelijker en als je uit je garage rijd heb je een veel beter zicht op het voetpad en aankomend verkeer , spijtig dat veel weggebruikers te ongeduldig zijn

  • Like 1

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor Psychsammie, parkeer jij je auto altijd maar achteruit in het parkeervak. Kom je met een winkelwagen uit de supermarkt en doe jij zeker de motorkap open om daar al je boodschappen kwijt te kunnen. Je rijd zeker nog in een Kever?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echter wel op tijd richting aan geven als je achteruit parkeert en daar ontbreekt het nogal eens aan.

 

Hier gebeurt dat dus nooit niet hè...

Richting aangeven dat doet echt niemand. Waarvoor ook eigenlijk? Je ziet toch waar ik heen rij?.

Zelfs de politie geeft per definitie geen richting aan. Iedereen dwijlt hier door de stad en vragen zich af waarom er zoveel ongelukken gebeuren.

Laatst nog reed ik achter een vrouw die hoog op haar troon zat in zo´n SUV en ze reed de verkeerde kant de rotonde om zonder richting aan te geven en.....nu komt het....met op de ene arm een klein kind en met de andere hand een telefoon aan haar oor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gebeurt dat dus nooit niet hè...

Richting aangeven dat doet echt niemand. Waarvoor ook eigenlijk? Je ziet toch waar ik heen rij?.

Zelfs de politie geeft per definitie geen richting aan. Iedereen dwijlt hier door de stad en vragen zich af waarom er zoveel ongelukken gebeuren.

Laatst nog reed ik achter een vrouw die hoog op haar troon zat in zo´n SUV en ze reed de verkeerde kant de rotonde om zonder richting aan te geven en.....nu komt het....met op de ene arm een klein kind en met de andere hand een telefoon aan haar oor.

 

Tijd voor en dash cam zodat je af en toe off topic iets leuks kunt posten?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor Psychsammie, parkeer jij je auto altijd maar achteruit in het parkeervak. Kom je met een winkelwagen uit de supermarkt en doe jij zeker de motorkap open om daar al je boodschappen kwijt te kunnen. Je rijd zeker nog in een Kever?

 

Het argument voor correct achteruit parkeren is veiligheid en niet een piepert zijn omdat je dan zo lastig met je rollator je boodschapjes niet in de auto kunt krijgen.

 

Komt bij dat ik de afgelopen 5 jaar geen supermarkt meer van binnen gezien heb. Die bezorgen namelijk thuis. En zou ik toch naar de plaatselijke supermarkt willen dan is daar correct inparkeren en gemakkelijk je boodschappen inladen geen enkel probleem. Daar is over nagedacht.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbele post.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rijd zeker nog in een Kever?

 

Een oude Skoda.

 

post-66132-0-12349200-1498905761.jpg

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...