Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten


Het is toch heel simpel. We zetten de tijd gewoon vast op wintertijd, de zonnetijd die we al gebruiken zolang als de mens bestaat, en iedereen die van 'zomertijd' wil genieten staat gewoon vroeger op, 1 uur, of 2 uur, de lengte mag hij/zij (genderneutraal) gewoon zelf bepalen, en gaat bijvoorbeeld vroeger naar het werk. Bijkomend voordeel is dat het verkeer meer gespreid wordt en er minder files zijn. Dan gaat de 'zomergast' ook weer vroeger naar huis, lekker buitensporten of whatever, maar wel vroeger naar bed. 

 

Groot voordeel is dat we elkaar daarmee vrij laten in de keuze, in plaats van elkaar een tijd op te leggen. Toch?

 

T B

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een idee van TangoBravo.
De cassière begint gewoon om 8uur terwijl de winkel pas om 9 uur open gaat en gaat om 17uur naar huis terwijl de winkel tot 18uur open is en met mensen die in ploegen werken hetzelfde. De ploegwissel is bijv. om 15.30uur maar Jantje die liever de wintertijd aan houd komt gewoon een uur later en laat het hele productieproces in het honderd lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje begint zelf de discussie over de wintertijd.

Hij schreef dinsdag:

 

"Ach en die zeurkousen die zeggen er last van te hebben van de omschakeling, die beginnen zich gewoon 6 dagen eerder al elke dag 5 minuten aan te passen tot 6 dagen na de tijdwisseling."

 

Zijn laatste reactie was dus te verwachten, iedereen die laat merken het niet met zijn standpunt eens te zijn is een zeurkous.

 

Maar toch leuk dat je er serieus op in gaat :D

 

T B

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ben net wakker. Mijn biologische klok is helemaal naar de filistijnen :P

 

Ik kan me overigens niet voorstellen dat we de zonnetijd ooit gebruikt hebben, die is overal anders. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Sprietje:

Wat een idee van TangoBravo.
De cassière begint gewoon om 8uur terwijl de winkel pas om 9 uur open gaat en gaat om 17uur naar huis terwijl de winkel tot 18uur open is en met mensen die in ploegen werken hetzelfde. De ploegwissel is bijv. om 15.30uur maar Jantje die liever de wintertijd aan houd komt gewoon een uur later en laat het hele productieproces in het honderd lopen.

 

Er zijn personen genoeg die zelf hun werkuren kunnen regelen. Ik denk in jouw geval ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de zonnetijd zelf nooit gebruikt, vooral toen er treinen begonnen te rijden bleek dat onhandig te zijn. Hebben ze er maar een standaardtijd van gemaakt. 

Maar als je een iPad hebt kan ik je de app Observatorium van Emerald & Sequoia aanbevelen, erg informatief. We lopen met de huidige wintertijd ongeveer 20 minuten voor op de zonnetijd, dat wil zeggen, in mijn woonplaats. Verder naar het westen of oosten is dat uiteraard weer anders. 

 

T B

aangepast door TangoBravo
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Sprietje:

Wat een idee van TangoBravo.
De cassière begint gewoon om 8uur terwijl de winkel pas om 9 uur open gaat en gaat om 17uur naar huis terwijl de winkel tot 18uur open is en met mensen die in ploegen werken hetzelfde. De ploegwissel is bijv. om 15.30uur maar Jantje die liever de wintertijd aan houd komt gewoon een uur later en laat het hele productieproces in het honderd lopen.

 

 

Goed idee van TangoBravo. Ik ga morgen gelijk een uurtje eerder beginnen, alleen dat uurtje eerder beginnen wordt niet betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Ik ben altijd 1 uur eerder op het werk dan de meeste anderen. 

Voordeel kan dat uur rustig werken zonder last van anderen. 

Zit niet in files. 

Ben eerder thuis om leuke dingen te doen. 

Kan je net zo goed 8 uur eerder beginnen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...