Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Maar als Jakarta meters wegzakt door te veel water oppompen en te veel asfalt waardoor er geen nieuw regenwater meer kan worden opgeslagen, is het niet het klimaat, maar de mens.

De bodemdaling in Groningen is ook het gevolg van menselijk handelen, niet door klimaatsverandering. In noord Duitsland hebben ze immers dat probleem niet.

 

De stijging van de zeespiegel lijkt, daarmee vergeleken, tot nu toe een peuleschil.    

 

Wat allemaal nog steeds niet wegneemt, dat menselijk handelen uiteindelijk ook klimaatsgevolgen kan hebben. Denk aan het kappen van wouden of de co2 uitstoot.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Quote: Maar dat kun je niet zeggen van het totale klimaatsvraagstuk. En daar speelt het menselijk handelen ook een centrale rol in. 

 

Daar verschillen we van mening.

Het klimaat, of de temperatuur is een gegeven, het heeft een langjarige cyclus, en we weten dat het voor het allergrootste gedeelte bepaald wordt door de instraling van de zon.

Ook de stand van de as van de aarde t.o.v. de zon veroorzaakt een verschuiving van klimaat zones naar het noorden of zuiden.

De menselijke invloed is te verwaarlozen, in het meest gunstigste scenario wanneer we rigoureuze maatregelen nemen zou een berekende verandering van de temperatuur met 0,17 graden rond het jaar 2100 veroorzaken.

De waarschijnlijkheid van die berekening of voorspelling is nooit gegeven.

 

Zaken die onze grondstoffen sparen worden door de klimaat kerk resluut afgewezen, we gaan bossen verbranden in biomassa centrales i.p.v. schone energiebronnen te gebruiken zoals in Frankrijk.

 

Dus ja, we verschillen van mening en pas wanneer je voor jezelf alle constateringen gaat verwerken kom je misschien ooit tot een andere conclusie.

De geschiedenis zal een van ons gelijk geven.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 minuten geleden, luisteraar zei:

Hier nog een deskundige site die het klimaat mede schuld geeft

 

https://klimaat.center/jakarta-kampt-met-overstromingen/

Ik lees in het door jou jou aangehaalde artikel dat toch de oorzaak de klimaat verandering zou zijn.

In het artikel staat dat de bodem zakt, wij weten dat dit ondertussen ruim 4 meter is, waarna er wordt aangegeven dat de stijging van de zeespiegel, met 2 mm per jaar, niet afhankelijk van het klimaat, de reden van de overstromingen zou zijn.

Nergens wordt een deskundige aangehaald dan wel benoemd.

 

Maar je geeft zelf geen inhoudelijk commentaar.

 

En daarmee, luisteraar, bevestig je precies mijn punt, je leest niet inhoudelijk wat er beweerd wordt, denkt er niet over na, maar presenteert het wel als feit, omdat het past in de mainstream geldende mening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, wat bedoel je met geen wetenschappelijke benadering, jij voert je achtertuin op, kweek je daar ook professors? Als het al een politiek standpunt is, kiest bijna iedere respondent, voor een bewijsvoering of wetenschappelijke verklaring, die het dichtst bij zijn gewenste uitkomst past, en God mag weten waarom. Ik laat mij in elk geval niet verleiden hier te melden wat mij de laatste 30 jaar in Scandinavië is opgevallen aan weersveranderingen. Mij ontbreekt de kennis om daar met enige stelligheid  verregaande conclusie´s aan te verbinden. Dat zouden er hier meer moeten doen dan zich verschuilen achter een litanie van links. Vroeger was er zoiets als een lulpraatje over weer, hier lijkt het een loopgravenoorlog.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wil zeker inhoudelijk er op in gaan en kan alleen uit gaan van wat ik zie of hoor fysiek of via media

 

Tabellen geven aan dat de wereld temperatuur de afgelopen 150 jaar boven het gemiddelde stijgt

toeval of niet 150 jaar geleden is de industrie begonnen met stoom machines.

De zeespiegel stijgt ook al is het weinig dat kan alleen als meer water in de zee komt en/of de

verdamping minder is.

Een oorzaak kan zijn smeltende polen (te zien via satellieten) en smeltende gletsjers

De oorzaak poolas afstand zon aarde en intensiteit zon veranderen niet in zo een korte tijd. los van de

11-14 jarige korte cyclus.

De weer ekstremen nemen toe.

Zo zie ik het als het mag

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, luisteraar zei:

De zeespiegel stijgt ook al is het weinig dat kan alleen als meer water in de zee komt en/of de

verdamping minder is.

We verwarren hier de relatieve zeespiegel stijging met een absolute zeespiegel stijging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden, waterpas zei:

Ceesv, wat bedoel je met geen wetenschappelijke benadering, jij voert je achtertuin op, kweek je daar ook professors?

Daarmee doel ik op wat luisteraar hier bijvoorbeeld presenteert, die het gegeven "Jakarta verzuipt" koppelt aan een klimaat verandering.

De werkelijkheid is een extreme bodemdaling, waardoor er een relatieve zeespiegel stijging is, het water staat in de straten, maar de oorzaak is bodemdaling.

Hier wordt het gegeven "overstroming" misbruikt om een standpunt, klimaat catastrofe aan te tonen.

 

Men is niet meer kritisch ten opzichte van de stelling, maar die stelling past in et straatje, daarom gooit men hem als argument in de discussie.

 

Ja, ik kijk mee met war voor weer er in mijn achtertuin plaats vindt, en kijk of die in overeenstemming is met overige onderzoeken.

 

Jarenlang heeft men de hockeystick curve opgevoerd als onze toekomst.

Daarvan is ondertussen weerlegd, dat de gegevens waarop die gebaseerd was niet juist waren.

Om die gegevens boven water te krijgen moet wel door een rechter worden afgedwongen, behoorlijk onwetenschappelijk gedrag!

Maar er is wel jarenlang beleid op gebaseerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden, minplus zei:

Java dat 4 meter gezakt is, dat gelooft toch geen hond?😂

Wazige sites aanhalen lijkt me weinig zinvol.

 

 

Wel, dat gegeven klopt wel degelijk, een Nederlands ingenieurs bureau is een van de instanties die dat hebben gemeten.

Je mag natuurlijk de onderzoekers van de TU Delft en Deltares in twijfel trekken, maar dan houdt deze discussie wel op.

https://www.deltares.nl/nl/projecten/bodemdaling-jakarta/

 

Aan de andere kant, een zeespiegel stijging van 4  meter, dat gelooft toch geen hond.😎

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van een mug een olifant maken het gaat over het weer met samenhangend het klimaat.

Het weer veranderd of het een miljoen jaar geleden ook zoiets was leg ik naast me

neer toen waren vulkanen actiever continent verschuivingen en meer die een grote invloed hadden

waar wij de afgelopen 150 jaar geen rekening mee hoeven te houden.

Alle landen (min 1) trekken nu aan 1 touw of zijn ze allemaal gek om het klimaat te beheersen.

Dat eene land zal zich ook weer in de rij voegen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Wel, dat gegeven klopt wel degelijk, een Nederlands ingenieurs bureau is een van de instanties die dat hebben gemeten.

Je mag natuurlijk de onderzoekers van de TU Delft en Deltares in twijfel trekken, maar dan houdt deze discussie wel op.

https://www.deltares.nl/nl/projecten/bodemdaling-jakarta/

 

Aan de andere kant, een zeespiegel stijging van 4  meter, dat gelooft toch geen hond.😎

 

 

Zoals ik al zei, wazige sites....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

15 minuten geleden, luisteraar zei:

toen waren vulkanen actiever continent verschuivingen en meer die een grote invloed hadden

waar wij de afgelopen 150 jaar geen rekening mee hoeven te nemen.

De afgelopen 200 jaar zijn er genoeg vulkaan uitbarstingen geweest die hun invloed op het weer hebben gehad.

In 1815 barst op het Indonesische eiland Soembawa de vulkaan Tambora uit.

Het jaar erna gaat de geschiedenisboeken in als ‘het jaar zonder zomer’.

Door sneeuw en nachtvorst in de zomer mislukken de oogsten, waardoor in Europa en de Verenigde Staten een hongersnood ontstaat.

 

 

 

9 minuten geleden, minplus zei:

Zoals ik al zei, wazige sites....

Je bedoelt dus Deltares?

 

https://www.deltares.nl/nl/

 

Wanneer je interesse hebt in dit onderwerp, het onder water lopen van Jakarta, zou je een of meerdere van deze documantaires kunnen bekijken om je eigen mening over dit onderwerp te vormen.

 

https://www.youtube.com/results?search_query=bottom+sinking+jakarta

 

Hier een Jip en Janneke presentatie.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ceesv zei:

De afgelopen 200 jaar zijn er genoeg vulkaan uitbarstingen geweest die hun invloed op het weer hebben gehad.

In 1815 barst op het Indonesische eiland Soembawa de vulkaan Tambora uit.

De laatste tijd waren geen uitbarstingen die invloed zouden hebben op temperatuur.

Hier een grafiek met die periode waaruit blijkt dat 1815 weinig invloed had

bron  https://sargasso.nl/wereldtemperatuur-update-augustus-2018/

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je laat duidelijk zien in deze grafiek dat we ons aan het herstellen zijn van de kleine ijstijd uit de middeleeuwen.

 

image.png

 

Hier het gehele rapport.

www.econ.ohio-state.edu/jhm/AGW/Loehle/SupplementaryInfo.pdf

 

Temperatuur veranderingen in de huidige vorm zijn ook in het verleden opgetreden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...