Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ceesv zei:

Edoard07, je draaft een beetje door.

 

Het milieu is nog nooit zo schoon geweest, water en lucht kwaliteit zijn tegenwoordig prima.

 

De lucht zit vol met minutieuze plasticdeeltjes en wat het water betreft, gaat het heel slecht met de oceanen.

En wat dichter bij huis gaat het ook niet goed:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/216139/Kwart-lading-van-vrachtschip-MSC-Zoe-nog-zoek

 

En wat te denken van de rotzooi van Shell?

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/shell-wil-olieplatforms-in-noordzee-niet-opruimen

 

Of wat te denken van:

https://www.lenntech.nl/grondwater/verontreiniging-bronnen.htm

 

Dus misschien kun je je optimisme even onderbouwen. Ik kijk om me heen en zie een hoop vervuiling die niet wordt opgeruimd.Ter land, ter zee, en in de lucht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag een docu gezien over de olievelden in de USA.

Obama heeft opgedragen dat het af fakkelen van aardgas beperkt moet worden wat

ze ook gedaan hebben.

Onze nieuwe vriend daar heeft dat terug gedraaid nu fakkelen ze meer als vroeger.

Zie het als of de gasproductie van oude slochteren afgefakkeld wordt omdat de aardgas

prijs te laag is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Retativeer nu eens!

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/spectaculair-gletsjernieuws-uit-de-alpen/

Met een beetje geluk ben je 100 jaar op deze aarde bewust aanwezig.

 

De natuur kijkt niet op 1.000 jaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk artikel vooral het laatste

 

Op een tijdschaal van duizenden jaren speelt de zon dus een cruciale rol in de grootte van gletsjers. Vanaf 1850 is de opwarming van de aarde echter de meeste bepalende factor; een veel kortere tijdschaal dus. De meeste gletsjers trekken zich daarom terug. Mocht het weer kouder worden op aarde, dan zullen gletsjers zich weer uitbreiden zoals bijvoorbeeld in de jaren zeventig gebeurde in de Alpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ceesv zei:

Retativeer nu eens!

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/spectaculair-gletsjernieuws-uit-de-alpen/

Met een beetje geluk ben je 100 jaar op deze aarde bewust aanwezig.

 

De natuur kijkt niet op 1.000 jaar.

 

Relativeren doe ik genoeg in mijn hobby van astronomie en als ik dan eens het einde  van onze zon beschrijf, dan ben ik doemdenker en nog veel meer tja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, luisteraar zei:

Leuk artikel vooral het laatste

 

Op een tijdschaal van duizenden jaren speelt de zon dus een cruciale rol in de grootte van gletsjers. Vanaf 1850 is de opwarming van de aarde echter de meeste bepalende factor; een veel kortere tijdschaal dus. De meeste gletsjers trekken zich daarom terug. Mocht het weer kouder worden op aarde, dan zullen gletsjers zich weer uitbreiden zoals bijvoorbeeld in de jaren zeventig gebeurde in de Alpen.

Inderdaad, gaat over duizenden jaren en plots is het een kortere tijdschaal van pakweg een paar honderd jaar, dus hij zegt zelf dat de opwarming en afkoeling over kortere perioden gaat dan enkele duizenden jaren geleden.de natuur kijkt inderdaad nu niet op 1000 jaar maar op een paar honderd jaar en minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
37 minuten geleden, astro iris zei:

Mocht het weer kouder worden op aarde, dan zullen gletsjers zich weer uitbreiden zoals bijvoorbeeld in de jaren zeventig gebeurde in de Alpen.

Opwarming even gestopt rond 1970?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, komt uit het artikel.

Laat onverlet, dat de gletsjers rond 1970 groter werden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ceesv zei:

I

Laat de natuur zijn gang gaan, en denk niet, dat wij in staat zijn de temperatuur meer als 0,1 graden te beïnvloeden.

 

Die relatie is al lang bewezen. En dat is niet eens moeilijk. Er zijn rechtstreekse relaties te leggen. Je beweert iets wat al lang een gepasseerd station is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Eduard07 zei:

Die relatie is al lang bewezen. En dat is niet eens moeilijk. Er zijn rechtstreekse relaties te leggen. Je beweert iets wat al lang een gepasseerd station is.

Laat maar eens wat artikelen zien waaruit blijkt dat de mens zichtbaar invloed heeft op de temperatuurstijging op aarde..

Welke (neutrale) site ik ook zoek, welke bron ik ook uitpluis, ik kan het niet vinden.

Op wat paniekzaaierijen op vage geitenwollensokkensites, gerund door mensen die echt niets te doen hebben met hun leven, ben ik niets tegengekomen.

 

..oja, de fake site van zogenoemd de NASA gaan we er natuurlijk buiten laten.

Er is namelijk een site die claimt namens de nasa stellingen te nemen en zou worden gerund door medewerkers of oud medewerkers.

Zoek je op de betreffende namen, het domein en noem maar op, dan kom je ook weer bij rare figuren uit.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

Die relatie is al lang bewezen. En dat is niet eens moeilijk. Er zijn rechtstreekse relaties te leggen. Je beweert iets wat al lang een gepasseerd station is.

Bewijzen, waar zijn ze, nergens te vinden, alleen lui die wat zijn gaan geloven, en daar nu hele volkstammen mee bestoken, maar de Natuur blijft de baas met al zijn grillen inbegrepen, en doet al helemaal niet aan kortzichtig denken.

 

Ik daag u uit om de gemiddelde temperatuur op aarde met 1 graad te doen dalen, dit op 10 jaar tijd, en met bewijs dat dit door menselijk toedoen is gerealiseerd.

🥵

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, luisteraar zei:

Obama heeft opgedragen dat het af fakkelen van aardgas beperkt moet worden wat

ze ook gedaan hebben.

who the f* is Obama?

het is 2019 man, bijna 2020

 

32 minuten geleden, drz zei:

Laat maar eens wat artikelen zien waaruit blijkt dat de mens zichtbaar invloed heeft op de temperatuurstijging op aarde.

dat hebben we hier al allemaal geschreven en gelinked naar serieuze rapportages en als jij het niet gelezen hebt zoek je zelf maar met je ogen dicht

 

het gebeurd onder je eigen neus en maakt niet uit of je paniek hebt of gewoon blijft doorvreten

 

 

 

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...