Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

De paradox ontgaat je kennelijk.

 

Deze voorspelling als onzin betitelen, maar we gaan wel de helft van ons vermogen uitgeven aan de voorspelling dat er anders in 2100 de temperatuur gestegen zou zijn?

 

Bij al die voorspellingen waarmee onderbouwd wordt dat we bijvoorbeeld langzamer moeten rijden is de waarschijnlijkheid waarmee die voorspelling uit zou komen, ontbrekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tripleboy zei:

Nog meer ONZIN, gaat u nu in Behandeling.🚑

nog steeds geen uitleg waarom het onzin is.

 

Als jij uitlegt waarom het onzin is dan zal ik uitleggen waarom mijn glazenbol juist zo betrouwbaar is en altijd al is geweest.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onmogelijk een lange duur voorspelling te maken, Onzin dus.

Ik geef helemaal niets uit aan deze Onzin.

Leer eens het verschil kennen tussen Onderbouwd en Verzonnen, krijgen we nu het hele weekend deze verzinsels te verwerken, door elke Glazen Bol kan je langs alle kanten doorkijken, ze zijn volledig transparant, en zo leeg als het maar kan.

 

Complete Lulkoek.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dus niet helemaal en zeker niet verzonnen.

Het is juist heel goed een lange termijnvoorspelling te maken als deze gebaseerd zijn op constanten die al duizenden/ honderdduizenden of zelfs al miljoenen jaren zo zijn geweest

Of het koud wordt en regen naar beneden komt als regen of als sneeuw heeft dus de maken met de temperatuur.

De laatste dagen gemerkt dat het kouder was?

En de laatste dagen ook eens naar buiten gekeken en toen wat waar genomen?

 

De meesten zullen zeggen "ja het was donker duhhh.... "

Nou niet helemaal, als je wat beter opgelet had dan had je ook gezien dat het ook volle maan was.

 

Ondanks alles wat beweerd wordt over opwarming ed. zou ik zeggen leg de temperatuur eens lang het fenomeen verduisterde maan, halve maan en volle maan.

Je zal zien dat de stand van de maan tov. de aarde en zon een grote invloed heeft op de temperatuur.

Dat is dus ook waar mijn glazenbol voorspelling op gebaseerd is, volle maan tijdens de kerstdagen.

Natuurlijk kan het dat er een koufront oid. deze kant op geblazen wordt en dat er ook op andere momenten sneeuw valt maar de kans is het grootst met volle maan omdat het dan vaak veel kouder is en de kans dat regen sneeuw wordt ook vele malen groter wordt.

Maar of er ook daadwerkelijk  sneeuw komt hangt dus wel samen met dat er ook wolken zijn.

 

Van de 28  kerstdagen dat het sinds 1900 sneeuw was waren dat er dus 13 met half volle of volle maan, 8 keer met opkomende of juist afgaande maan en slechts 7 keer dat er geen maan was.

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gerrit B zei:

die al duizenden/ honderdduizenden of zelfs al miljoenen jaren zo zijn geweest

Wij zijn geen eencellers ik wil lekkere temperaturen niet -40C of +45C.

Dus wat duizenden jaren geleden was laat ik liggen wij leven NU

De doelstelling van het leven is er voor te zorgen dat het voortbestaan blijft.

Wij mensen (ratten) zeggen na mij de ondergang

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Nou dus niet helemaal en zeker niet verzonnen.

Het is juist heel goed een lange termijnvoorspelling te maken als deze gebaseerd zijn op constanten die al duizenden/ honderdduizenden of zelfs al miljoenen jaren zo zijn geweest

Of het koud wordt en regen naar beneden komt als regen of als sneeuw heeft dus de maken met de temperatuur.

De laatste dagen gemerkt dat het kouder was?

En de laatste dagen ook eens naar buiten gekeken en toen wat waar genomen?

 

De meesten zullen zeggen "ja het was donker duhhh.... "

Nou niet helemaal, als je wat beter opgelet had dan had je ook gezien dat het ook volle maan was.

 

Ondanks alles wat beweerd wordt over opwarming ed. zou ik zeggen leg de temperatuur eens lang het fenomeen verduisterde maan, halve maan en volle maan.

Je zal zien dat de stand van de maan tov. de aarde en zon een grote invloed heeft op de temperatuur.

Dat is dus ook waar mijn glazenbol voorspelling op gebaseerd is, volle maan tijdens de kerstdagen.

Natuurlijk kan het dat er een koufront oid. deze kant op geblazen wordt en dat er ook op andere momenten sneeuw valt maar de kans is het grootst met volle maan omdat het dan vaak veel kouder is en de kans dat regen sneeuw wordt ook vele malen groter wordt.

Maar of er ook daadwerkelijk  sneeuw komt hangt dus wel samen met dat er ook wolken zijn.

 

Van de 28  kerstdagen dat het sinds 1900 sneeuw was waren dat er dus 13 met half volle of volle maan, 8 keer met opkomende of juist afgaande maan en slechts 7 keer dat er geen maan was.

 

 

 

Om af te sluiten, de Grootste Lulkoek in Eeuwen, u heeft zich onsterfelijk gemaakt.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt wel mee hoor. 🙂

Hij verwisselt alleen net als 95% of meer van de mensen correlatie met oorzaak.

Voorbeeldje: bij een geboortegolf in Beieren bleek het aantal ooievaars iets van 2x zo hoog als voor die tijd...

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvoorspelbaar
Het gevoel dat we in een nat land leven wordt vooral gevoed door de onvoorspelbaarheid van het Nederlandse klimaat. We kennen geen uitgesproken natte of droge periodes en de kans op neerslag is op een zeer groot aantal dagen aanwezig. Het aantal dagen dat onze weermannen vrijwel kunnen garanderen dat het droog blijft lijkt wel op één hand te tellen. Deze onvoorspelbaarheid zorgt ervoor dat Nederlanders het gevoel hebben dat het in Nederland veel meer regent dan elders.
Voor het feit dat het weer in Nederland alle kanten op lijkt te kunnen gaan zijn meerdere oorzaken aan te wijzen. De belangrijkste oorzaken zijn de ligging aan de zee, het ontbreken van bergen en het feit dat we vaak op een scheidslijn van warm en kouder weer liggen. De hoger gelegen straalstroom heeft vrijwel onbeperkt kans om depressies uit westelijke richting over zee aan te voeren. De ligging van deze straalstroom heeft veel invloed op het uiteindelijke weer wat we hebben en kan ervoor zorgen dat we wekenlang geteisterd worden door de aanvoer van depressies

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tripleboy zei:

De ligging van deze straalstroom heeft veel invloed op het uiteindelijke weer wat we hebben

Ik weet niet waar dit artikel vandaan komt maar lijkt me heel oud.

Door opwarming noordpool loopt de yetstream al jaren periodiek veel lager dan

normaal en extremen (hangen blijven van het weer) langer aanduren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, luisteraar zei:

Ik weet niet waar dit artikel vandaan komt maar lijkt me heel oud.

Door opwarming noordpool loopt de yetstream al jaren periodiek veel lager dan

normaal en extremen (hangen blijven van het weer) langer aanduren

 

Merk er niets van, het eindejaar breng wel heel veel Lulkoek naar buiten, word er soms teveel gedronken.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, luisteraar zei:

Door opwarming noordpool loopt de yetstream al jaren periodiek veel lager dan

normaal en extremen

Nu doe je het weer!

Zonder onderbouwing iets beweren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Nu doe je het weer!

Zonder onderbouwing iets beweren.

De onderbouwing is vernomen van deskundigen op TV.

Kan jij onderbouwen dat het niet klopt ?

Als het je interesserd wil ik wel info zoeken op internet over de invloed

van het klimaat op de yetstream.

1 google click

https://insideclimatenews.org/news/02022018/cold-weather-polar-vortex-jet-stream-explained-global-warming-arctic-ice-climate-change

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, luisteraar zei:

De onderbouwing is vernomen van deskundigen op TV.

Tja, .......

Hoorde net op tv dat Elvis leeft en dat we allemaal € 1.000 krijgen bij de volgende verkiezing..

 

Maar nu even serieus, je geeft hier aan dat:

Door opwarming noordpool loopt de yetstream al jaren periodiek veel lager dan normaal

 

Je schreef niet, dat je gehoord had dat iemand dat beweerd heeft, maar verkoopt het hier als vaststaand feit.

Je onderbouwing zie ik graag hier tegemoet.

 

Leestip:

https://link.springer.com/article/10.1007/s00704-018-02763-y

 

Dr. Blan zij het vroeger al, meten is weten!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...