Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Die kon wel eens heel ver weg liggen, inderdaad. Voorlopig smelt het ijs in ons deel van de wereld in een nog veel hoger tempo dan gedacht:

 

 https://www.nu.nl/klimaat/6016960/ijskappen-groenland-smelten-zeven-keer-sneller-dan-dertig-jaar-terug.html

 

Wat wil je ook, met hittegolven van rond 40 graden Celsius? (Voor mij "rotweer")

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga een gewaagde uitspraak doen:

We krijgen een witte kerst. :)

 

Uiteraard is de grote dikke duim de glazen bol in deze en zoals het er nu uit ziet lijkt het er totaal niet op dat we een witte kerst krijgen.

Nog sterker, waarschijnlijk zwaar regenachtig..

 

Maar, ik doe een kleine optelsom van de grote bosbranden in Australië die grote hoeveelheden fijnstof en andere ellende in de atmosfeer stuwt, waardoor ik een klein beetje durf te voorspellen dat deze winter de temperatuur wat lager ligt dan de voorgaande jaren.

Daarbij opgeteld de bosbranden, die ten behoeve van de akkerbouw zijn aangestoken in zuid-amerika omdat onze regering contracten heeft afgesloten om daar voortaan zuivel en vlees vandaan te halen, welke ook een bijdrage leveren aan de europese afkoeling deze winter.

 

We hebben ook nog ergens een vulkaanuitbarsting, maar die is niet zo krachtig dat deze tot in de stratosfeer reikt, maar toch een bijdrage zal doen.

Dit alles bij elkaar opgeteld, denk ik dat er witte neerslag gaat vallen met kerst, en ook nog zal blijven liggen.

..ok, ik gok het, maar we zullen zien! :D

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, drz zei:

Ik ga een gewaagde uitspraak doen:

We krijgen een witte kerst. :)

 

Uiteraard is de grote dikke duim de glazen bol in deze en zoals het er nu uit ziet lijkt het er totaal niet op dat we een witte kerst krijgen.

Nog sterker, waarschijnlijk zwaar regenachtig..

 

Maar, ik doe een kleine optelsom van de grote bosbranden in Australië die grote hoeveelheden fijnstof en andere ellende in de atmosfeer stuwt, waardoor ik een klein beetje durf te voorspellen dat deze winter de temperatuur wat lager ligt dan de voorgaande jaren.

Daarbij opgeteld de bosbranden, die ten behoeve van de akkerbouw zijn aangestoken in zuid-amerika omdat onze regering contracten heeft afgesloten om daar voortaan zuivel en vlees vandaan te halen, welke ook een bijdrage leveren aan de europese afkoeling deze winter.

 

We hebben ook nog ergens een vulkaanuitbarsting, maar die is niet zo krachtig dat deze tot in de stratosfeer reikt, maar toch een bijdrage zal doen.

Dit alles bij elkaar opgeteld, denk ik dat er witte neerslag gaat vallen met kerst, en ook nog zal blijven liggen.

..ok, ik gok het, maar we zullen zien! :D

 

 

Dit is Jan Pelleboer !

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar Jan kreeg vaak gelijk met zijn voorspellingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in mijn glazenbol  kijk dan komt er geen witte kerst dit jaar.

De kans dat we op een witte kerst krijgen is er pas in 2023 en daarna pas weer in 2026 en in 2026 is de kans nog groter dan in 2023 en ik kan nu alvast voorspellen dat het dan ook vrijwel zeker is dat het dan 's nachts onder het vriespunt zal zijn en als er dan sneeuw valt zal het 's morgens ook nog zichtbaar zijn en niet al gesmolten zijn als de meesten op 1e kerstdag voor de 1e keer naar buiten kijken.

2028 maakt ook een kans maar in 2029 is die weer groter.🧐

 

 

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

Als ik in mijn glazenbol  kijk dan komt er geen witte kerst dit jaar.

De kans dat we op een witte kerst krijgen is er pas in 2023 en daarna pas weer in 2026 en in 2026 is de kans nog groter dan in 2023 en ik kan nu alvast voorspellen dat het dan ook vrijwel zeker is dat het dan 's nachts onder het vriespunt zal zijn en als er dan sneeuw valt zal het 's morgens ook nog zichtbaar zijn en niet al gesmolten zijn als de meesten op 1e kerstdag voor de 1e keer naar buiten kijken.

2028 maakt ook een kans maar in 2029 is die weer groter.🧐

 

 

 

 

 

Heeft jou glazen bol ook al rekening gehouden dat de klimaat schaadstoffen drastisch

verminderd wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tripleboy zei:

Pure ONZIN, :lol:

hoor graag waar je dat op baseert.

 

57 minuten geleden, luisteraar zei:

Heeft jou glazen bol ook al rekening gehouden dat de klimaat schaadstoffen drastisch

verminderd wordt.

 

 

Niet nodig, mijn glazenbol is al duizenden jaren vooruit geprogrammeerd en ook als je teruggaat in het verleden blijkt dat hij keer op keer gelijk heeft gehad.

Als er in die periode ook neerslag is geweest, dat is nl. de enige onzekere factor, dan is dat ook vrijwel altijd in de vorm van sneeuw geweest.

Voordeel is dat je geen meteoroloog hoeft te zijn om met deze glazenbol te kunnen werken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...