Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik houd al jaren de jetstream bij op https://www.netweather.tv/charts-and-data/jetstream

Mij is ook opgevallen dat ieder jaar de jetstream in de zomer zuidelijker is wat resulteerde

in stabiel weer je kan ook zeggen extreem weer blijft langer hangen.

Had er nooit een verklaring voor tot een documentaire hierover dat de oorzaak

de temperaturen zijn zee en noordpool die hoger geworden zijn

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Meten is weten.

Deze meetgegevens weerspreken dat de noordpool smelt.

https://realclimatescience.com/2019/02/january-arctic-sea-ice-volume-gain-third-highest-on-record/

 

Er is niets nieuws onder de zon, de temperatuur van de Noordpool veranderd cyclisch.

https://climatechangedispatch.com/climate-experts-greenland-ice-gain/

 

En hier hoor je het ook eens van een ander.

https://www.dailywire.com/news/global-quackery-earth-has-not-warmed-past-19-years-joseph-curl#exit-modal

 

In het door jou aangehaalde verhaal lees ik niet dat de temperatuur van de Noordpool een verband heeft met de jetstream.

 

Heb je de stelling wel goed begrepen die je gehoord zou hebben?

Wij kennen luisteraar als iemand die een probleem heeft met luisteren.

(Heb ik iemand op tv horen zeggen).

En dan is het waar!

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan alleen maar uit jouw informatie concluderen dat je oorzaak en gevolg met elkaar verwart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gelooft de waanzin van Tony Heller toch niet, ceesv? Iemand die a la Trump alle wetenschappelijke gegevens ontkent?

Ik ben het regelmatig niet eens met luisteraar, maar wat hij zegt over de straalstroom klopt volledig; die is zwakker en aan het zwabberen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, minplus zei:

Je gelooft de waanzin van Tony Heller toch niet, ceesv? Iemand die a la Trump alle wetenschappelijke gegevens ontkent?

Ik ben het regelmatig niet eens met luisteraar, maar wat hij zegt over de straalstroom klopt volledig; die is zwakker en aan het zwabberen.

Inderdaad, deel volledig uw mening en die van luisteraar over de straalstroom. Wijlen Armand Pien had het er ook vaak over en zijn invloed op weer en temperaturen. Nu blijkt de straalstroom vaak heel lang onveranderd, met alle extremen als gevolg. Vind het wel raar dat de huidige weermannen (vrouwen) er zo weinig aandacht aan besteden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Huidige weermannen en vrouwen verkopen veel minder Lulkoek, en zo horen we het graag, laat je niet Brainwashen en blijf uit de straalstroom met je hoofd 🤕.

 

Het Topic gaat hier over

 

Maandag bereikt een regenzone ons land vanuit Frankrijk maar deze is maar weinig actief. Later op de dag verschijnen er opklaringen bezuiden Samber en Maas. Maxima tussen 6 en 10 graden bij een zwakke tot matige oosten- tot zuidoostenwind.

 

Dinsdag begint droog met opklaringen. In de namiddag neemt de bewolking toe vanaf de Franse grens en valt er wat regen. Maxima tussen 10 en 14 graden bij een meestal matige zuidenwind, die 's nachts ruimt naar het westen.

 

Woensdag bepaalt frisse maritieme lucht ons weer, gunstig beïnvloed door een hogedrukgebied over Frankrijk. Na het optrekken van het eventuele ochtend grijs, blijft het meestal droog met wat zon. Zwakke zuidwestenwind, krimpend naar het zuidoosten. Maxima rond 7 à 8 graden in het centrum.

 

Donderdag is het eerst droog met opklaringen. Later op de dag vergroten de regenkansen vanaf de Franse grens. Maxima tussen 6 en 10 graden, bij een meestal matige zuidenwind.

 

Vrijdag is het vaak bewolkt met soms wat regen. Zacht met maxima rond 10 graden in het centrum van het land.

 

Zaterdag zorgt licht onstabiele maar zachte zeelucht ons weer. Het is wisselend bewolkt en er kunnen enkele buien vallen. Maxima rond 8 à 9 graden in het centrum.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, astro iris zei:

Vind het wel raar dat de huidige weermannen (vrouwen) er zo weinig aandacht aan besteden.

Er zijn veel complot theorieen in omloop zou het kunnen dat niet alles aan de

grote bel gehangen wordt?

Ik zie met mijn eigen ogen jaarlijks de uitwerkingen en maak me zorgen.

5 minuten geleden, Tripleboy zei:

Het Topic gaat hier over

Het weer en daar horen meer dingen bij dan de thermo meter achter in de thuin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, luisteraar zei:

Er zijn veel complot theorieen in omloop zou het kunnen dat niet alles aan de

grote bel gehangen wordt?

Ik zie met mijn eigen ogen jaarlijks de uitwerkingen en maak me zorgen.

Het weer en daar horen meer dingen bij dan de thermo meter achter in de thuin

 

Het betreft het KMI, alwaar meer deskundigheid aanwezig dan u zich ooit zal kunnen toe-eigenen, en daar hebben ze wel wat staan "achter" in de tuin, blijf uit de Straalstroom.

 

kmiukkel.jpg

 

2898553.jpg

 

img_0220.jpg

 

 

meteorologisch-weerstation-koninklijk-in

 

136147876292077200-resized.jpg?v1

 

gle_0874_dxo_br.jpg

 

gle_0892_dxo_br_1.jpg

 

 

 

https://www.meteo.be/nl/diensten/producten-diensten/aanbod

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regen valt er met bakken uit in het zuiden van Portugal. De Portugezen zullen tevreden zijn, en de sinaasappels ook. Vandaag en morgen staan alle bomen gekleurd.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, moonchild zei:

Die tuin is nog goed voor Croquet. De rest heeft nog sentimentele waarde.

 

Petaflops is de naam van het spel tegenwoordig.  En wordt pan-europees gespeeld.

Enkel toegankelijk voor personen met een boven gemiddeld IQ, blijf dus in u Kelder zitten. 😜

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...