Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Storm gloria in Spanje

 

Het is ook op het Nederlandse journaal en in de kranten ter sprake gekomen, de oostkust van Spanje krijgt / heeft te maken met de zwaarste storm sinds 2007.
Golven van acht meter hoog, windstoten van 120 kilometer per uur en extreme hoeveelheden neerslag. Langs de kust en in de binnenland en rond Alicante en Valencia kan er een pak sneeuw van 20 centimeter vallen wordt er gekopt.

Aan de Costa Calida heb ik er nog niet veel van meegekregen.
Het is gisteravond om 19:15 gaan regenen aan een stuk door tot vanochtend 7:15uur, 12 uur dus en er is 43mm regen gevallen. Dat is zo'n 3,5mm per uur. Nou, dat valt dus wel mee. Maar goed dat er weer wat water in de bodem komt voor de bomen en planten want van de zomer krijgen we 5 maanden aaneen gesloten geen druppel regen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het heet " de wereld op zijn kop". Gisteren heb ik hier nog duidelijk gepost dat het klimaatprobleem een "en-en" verhaal is, niet " of- of" met allerlei complotverhalen. Er is echter 1 constante factor achter de "en-en" analyse: de factor "mens"  En ik ben thuis altijd opgevoed vanuit het principe " wie breekt, betaalt". Dus verantwoordelijkheid nemen voor je eigen rotzooi. En dat is nou precies wat klimaatontkenners niet willen, " want dat zou de natuur wel doen". Juist in dat laatste geloof ik geen ene moer.

 

Ik volg de analyses van Sprietje in Spanje in deze altijd met grote belangstelling, omdat hij goed weergeeft en analyseert wat er daar qua weer en klimaat gebeurt. Dat soort bronnen volg en vertrouw ik. Niet wat er allemaal wordt verkondigd door een standaard complotdenker.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, erwinnaar zei:

En weer moeten krabben vandaag iemand?

2x.. Eén keer op mijn hoofd bij sommige reacties hier en mijn achterruit die net buiten de carport stond.

Het heeft hier een graad of twee gevroren.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, erwinnaar zei:

En een nog iets steviger signaal om niet alles voor zoete koek te slikken.

 

https://hoaxwiki.wordpress.com/2014/06/27/martin-vrijland/

Link naar reactie
Delen op andere sites

bericht verwijderd

 

Ik heb hier geen zin meer in en zoek het maar uit..

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies want de heksen in de middeleeuwen moesten ook op de brandstapel want waren toch maar engerds want alternatief, goed voor jou dat jouw enige echte bron/sites overblijven. Allemaal hetzelfde denken en gevrijwaard blijven van enig commentaar uit een aternatieve invalshoek. Noem het pro censuur? Of George Orwell praktijken 1984? 

 

https://hoezithetnuecht.nl/nieuws

 

Voor heksen hier die brandstapels aandurven. 😉🤯

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg een beetje vervelende smaak in de mond van het woord "alternatieve" in dit verband.

 

Trump begon met " alternative facts" en sindsdien is het een toverwoord uit de hoek waar complotdenken welig tiert. Net als het Trumpiaanse " mainstream media". 

 

Wat je zegt: 1984. Daar moest ik gelijk aan denken toen Trump in 2016 met zijn "newspeak" aan kwam zetten en zijn

" alternative facts".

Of  vorig jaar met zijn "alternatieve geografische kaarten" over de  (door hem gemanipuleerde) routes van de wervelstormen  alsof hij alles precies kon voorspellen.

 

Manipulaties overal. Ik ben mij daar terdege van bewust, maar als men begint over complotten, ben ik extra op mijn hoede.

 

Ik slik dus niks voor zoete koek. Van niemand.

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen hier 1° onder thermometer hut of neushoogte zoals men soms zegt in Nederland. Aan de grond lichte vorst -1.5, waardoor er sommigen deze morgen moesten krabben. Eerst waren hier nog enkele opklaringen, waardoor rond 11h het kwik opklom naar 5.5°, echter kwam mist opzetten en om 12h was het maar 2° meer.  Nu zwaar bewolkt en geen zon meer gezien vandaag.

Nog even reageren op een bericht dat hier eens voorbij kwam dat op 17/01/1947 in Maastricht men 17° noteerde, en schamper de opmerking kwam, toen ook al opwarming? Ik ben dan even gaan grasduinen in de gegevens van het KMI en wat bleek.  Die ene dag was het inderdaad heel warm voor de tijd van het jaar, Ukkel 16°, echter bleek dat het voordien dagen aan een stuk stenen uit de grond vroor tot -17 en een vijftal dagen later zelfs -19° werd, waardoor die maand januari één van de koudste ooit werd.

Hieruit blijkt nogmaals dat men met dergelijke lokale berichten de globale opwarming niet kan weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag nog een bericht in de krant.

Weeronline meldt vandaag een uitzonderlijk hoge luchtdruk van 1049 hectoPascal.

Dit is volgens het bericht nog niet eerder voorgekomen.

 

In Nederland was de hoogst gemeten luchtdruk 1050 hectoPascal, gemeten op 26 januari 1932.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Vandaag nog een bericht in de krant.

Weeronline meldt vandaag een uitzonderlijk hoge luchtdruk van 1049 hectoPascal.

Dit is volgens het bericht nog niet eerder voorgekomen.

 

In Nederland was de hoogst gemeten luchtdruk 1050 hectoPascal, gemeten op 26 januari 1932.

Ohjee wat nu 1 hectopascal verschil

stonden beide meters op de zelfde plaats en hoogte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...