Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Ongeacht of het weer nu wel of niet veranderd, de aardbol opwarmt of afkoelt, ieder met een gezond verstand weet dat milieuvervuiling een probleem is wat aangepakt MOET worden.

(ik houd niet graag van het woord "moet"  maar in dit geval is " moeten" een understatement.)

 

@astro iris Zonnepanelen is voor iedereen betaalbaar. PM maar voor details, ik kan je een weg wijzen.

 

Wat ik nog even kwijt wil is dat paniekjournalistiek verkoopt. Elke verslaggever wil een boterham verdienen en het is voor hen tegenwoordig een sport om een mooi verhaal te schrijven dan het nieuws te verslaan...of te schrijven.

Het is begrijpelijk dat de kranten elk nieuw fenomeen breed uit meet.

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

Ongeacht of het weer nu wel of niet veranderd, de aardbol opwarmt of afkoelt, ieder met een gezond verstand weet dat milieuvervuiling een probleem is wat aangepakt MOET worden.

(ik houd niet graag van het woord "moet"  maar in dit geval is " moeten" een understatement.)

 

@astro iris Zonnepanelen is voor iedereen betaalbaar. PM maar voor details, ik kan je een weg wijzen.

 

Wat ik nog even kwijt wil is dat paniekjournalistiek verkoopt. Elke verslaggever wil een boterham verdienen en het is voor hen tegenwoordig een sport om een mooi verhaal te schrijven dan het nieuws te verslaan...of te schrijven.

Het is begrijpelijk dat de kranten elk nieuw fenomeen breed uit meet.

 

 

 

Het weer verandert, de aardkloot warmt op en helemaal eens met je dat de vervuiling aangepakt moet worden. Maar dan graag op de juiste manier en niet zoals de regering propageert zonder veel benul wat de effecten zijn en de gemeentes in wanhoop maatregelen moeten nemen zonder de effecten vaak te overzien of domweg niet anders kunnen.

 

Van het gas af is zo'n absurde totaal niet te verwezenlijken oplossing. Gaat nooit lukken omdat de infrastructuur het absoluut niet aankan en helemaal niet met de komende extra vraag naar (electrische) energie. Terwijl het vrijwel niets oplevert aan CO2-besparing. Hoewel je niet afhankelijk wilt zijn van Russen, Chinezen en Amerikanen.

 

Qua journalistiek is het een beetje welke krant en bericht van welke journalist je leest en of je met echte kennis van zaken het kaf van het koren kunt scheiden. Want het fenomeen breed uitmeten kan in vele richtingen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Het lijkt er voorlopig op dat vooral de kop van Nederland, Noord Duitsland en Denemarken de volle laag zullen krijgen.

Vandaag anders niet. Hele middag blauwe lucht en stralende zon gehad. Met nu en dan een bescheiden windvlaag. Dennis heeft in het VK veel erger huisgehouden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met Dennis lekker redelijk wat water want we lopen nog flink achter. En wat tuinstoelen een aantal meters verplaatst. Die zet ik wel weer overeind.🙂

Kijken wat Ellen gaat opleveren. Hopelijk geen bliksem en grote hagel; dat laatste viel vandaag mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even wat kalm geweest hier in tegenstelling tot het weer de laatste weken hoewel ik op de racefiets mooie records pak voor mezelf (wind in de zeilen haha).

 

Ik las op een voor sommigen dubieuze website wel het volgende en vind het zeer kwalijk als het inderdaad zo is: voorliegen.

 

 

https://www.ninefornews.nl/nos-internet-recordtemperatuur-antarctica/

 

 

Onder artikel ook voor mij commentaren die hout snijden. 

 

Dan:

In Australië is er gigantisch regen gevallen en vele branden gedoofd. Ook hierin regelt de natuur het blijkbaar wel weer.  Het zijn extremen (voor mijn gevoel nog steeds want je kan tegenwoordig live alles meekijken en dus instant mening vormen ipv gedoseerd informatie te krijgen) maar of het echt zo is en blijvend als het zo is...wat is dan het volgende? Als we jaren extremen hebben is het dan zo dat we daar aan gewend raken en over 150 jaar de discussie is als het stabieler zou zijn dat die stabiliteit ten opzichte van de dan geldende norm (de extremen) dan de extremen zijn? 

 

Vooralsnog waait de winter letterlijk over en is 2020 voor Nederland winterloos gebleken. So be it. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, erwinnaar zei:

Vooralsnog waait de winter letterlijk over en is 2020 voor Nederland winterloos gebleken. So be it. 

 

Ik heb hier in deze discussie een tijd geleden gelezen , dat een Nederlandse weerman (glazen bol voorspeller)  nog een Elfstedentocht in Februari voorspelde.  Hij had er wel niet bijgezegd welk jaar.😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Eduard07 zei:

Het is de aanvallende vocabulaire van de sceptici die een inhoudelijke discussie regelmatig in de weg zit.

😂

Beter aangevallen worden door iemand met een uitgebreide woordenschat dan aangevallen worden door iemand die net doet alsof deze geleerd is en ingewikkeld probeert te praten! :D:D

 

Ja, soms moet je gewoon even achter je oren krabben en erkennen dat je er naast zit.

Ook al is dat confronterend.

Klimaat is nu eenmaal een ingewikkelde discussie.

Er zijn maar weinig mensen die enigszins kunnen inschatten wat de toekomst gaat worden.

Raar maar waar, niemand die het echt weet of kan inschatten..

3 minuten geleden, astro iris zei:

 

Ik heb hier in deze discussie een tijd geleden gelezen , dat een Nederlandse weerman (glazen bol voorspeller)  nog een Elfstedentocht in Februari voorspelde.  Hij had er wel niet bijgezegd welk jaar.😁

Iets met een weerman die graag een ouwe klare lust? :D

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, drz zei:

😂

 dan aangevallen worden door iemand die net doet alsof deze geleerd is en ingewikkeld probeert te praten! :D:D

 

Dat laatste oordeel is slechts gezien vanuit de ogen van de persoon die het leest.😁  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat laatste oordeel is slechts gezien vanuit de ogen van de persoon die het leest.😁  

Dat klopt helemaal 😂

 

Enfin, terug tot de orde van de dag. Het is veel te mooi weer om te kibbelen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-2-2020 om 19:42, astro iris zei:

Wat ik raar vind is dat deze stelling via die site gaat en Nasa dat zelf niet openbaar maakt.

 

Even opgezocht en hier is dan het officiële persbericht van de Nasa zelf. Hier zie je duidelijk wat Nasa dus zelf beweert. Zal voor sommigen hier heel interessant zijn . https://climate.nasa.gov/blog/2953/there-is-no-impending-mini-ice-age/?fbclid=IwAR063kWN0qjoibrPAAFJLTdo6y27JqoFVaH-v88Ch0GpTqZ_8sghg7vtbmA

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...