Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Ah komt daar de klimaatverandering vandaan... 😁

 

Je hebt wel gelijk, maar soms is het tenenkrommend om de reacties van sommigen geïndoctrineerde lieden te lezen.

Geen onderbouwing, gewoon bot en stellig een conclusie neerplempen zonder enige vorm van kennis of opleiding of zonder ook maar zelf iets te onderzoeken.

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje en bewolking gaan meestal niet samen

 

Er zijn van die dagen dat de satellietfoto's mooi laten zien dat Spanje veel zon heeft.
Vaak zie je dat de Pyreneeën een barrière vormen voor de bewolking die vanuit Frankrijk komt maar dat is natuurlijk goed te verklaren door deze hoge bergrug.
Vanochtend zit de Middellandse zee helemaal vol bewolking maar komt deze niet boven land in Spanje. Toch hebben ze geen paar kilometer hoge schutting langs het strand geplaatst :P, zie de laatste foto.

 

Spanje  onbewolkt.png

 

het beste weer in Europa.png

 

Spanje onbewolkt.png

 

bewolking komt niet boven land.jpg

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ceesv zei:

De wetenschap denkt daar verschillend over.

Maar niet zo verschillend als sommigen het graag willen hebben. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, drz said:

Wat en slap gelul!!

 

Ik werd hier kort geleden door een moderator op de vingers getikt met de mededeling:

Quote

Dit soort reacties draagt niet inhoudelijk bij in deze discussie.

 

Maar daar heb jij hier natuurlijk geen last van.

 

 

aangepast door johnno
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, johnno zei:

Ik werd hier kort geleden door een moderator op de vingers getikt met de mededeling:

 

Maar daar heb jij hier natuurlijk geen last van.

 

 

Ja natuurlijk wel! Iedereen moet zich aan de regels houden. 
Ik heb openlijk mijn excuses aan jou aangeboden vanwege mijn opmerking naar jou toe.


Maar soms is discussiëren lastig met iemand die alleen maar zegt “dat is niet waar, zoek maar op”.

Daar kan niemand toch iets mee?

 

enfin, maar weer even ontopic..

Dadelijk waaien we weg doordat we op hoge poten gaan lopen. 😁

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

By the way, ik heb ergens nog eens een temperatuurgrafiekje gevonden van de laatste 11000 jaar.

Het ziet er naar uit dat we in een gewone warmtebubbel zitten..

 

Wat mij ook opviel is dat de daaropvolgende koudeperiodes vrij snel opkomen.

Het word langzaamaan steeds warmer om vervolgens snel in een koude dal te komen.

 

image.jpeg.a88529774275e6128abab77dbb146068.jpeg

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vandaag in de Westhoek voor het koufront 16 graden, na koufront nog 10 graden,  nu verder gezakt naar 9 graden. Er viel ook 11 mm

 water.  Ook volgens het KMI was het vandaag de warmste 16 februari sinds begin waarneming. Ik gebruik bewust het woord "ooit" niet om niet weer eindeloze discussies uit te lokken. 😉

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weten we allemaal dat de media graag stemming maakt cq paniek zaait. :D

 

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat we vrijwel geen winter gehad hebben en dat we deze winter ook niets meer hoeven te verwachten..

Op naar het voorjaar! :)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Eduard07 zei:

Is dat zo? Vertel!

Bijna allemaal weten we dat de media graag stemming maakt cq paniek zaait..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paniek zaaien, tja Iedereen beslist voor zichzelf wat hij gelooft en welk steentje hij of zij wil bijdragen voor het klimaat. Ik rij bijvoorbeeld maar 8000 km meer per jaar met de auto, vroeger 15.000.  Geen houtkachel meer en verwarm met elektriciteit, jammer genoeg hier geen zonnepanelen wegens oudere leeftijd en financieel met mijn pensioentje niet haalbaar. Neem nu vaak openbaar vervoer, consumptie van vlees 4/7, de rest vis of andere alternatieven. Aanvraag participatie op windenergie zit in de pijplijn. Koop vaak producten bij de landbouwer zelf. Tuin de laatste jaren milieu en diervriendelijk ingericht. Zegt misschien allemaal niet veel, maar mijn motto is, vele  kleintjes maken een groot. Wat een ander doet gaat mij niet aan, ik probeer alleen mijn levenswijze wat aan te passen en is helemaal niet zo moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...