Jump to content
ceesv

Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3

Recommended Posts

1 uur geleden, drz zei:

Wat en slap gelul!!

We gaan vriendelijk blijven?  Met verhitte discussies wordt het zeker warmer.

Ah komt daar de klimaatverandering vandaan... 😁

Je hebt wel gelijk, maar soms is het tenenkrommend om de reacties van sommigen geïndoctrineerde lieden te lezen.

Geen onderbouwing, gewoon bot en stellig een conclusie neerplempen zonder enige vorm van kennis of opleiding of zonder ook maar zelf iets te onderzoeken.

Edited by drz

Spanje en bewolking gaan meestal niet samen

Er zijn van die dagen dat de satellietfoto's mooi laten zien dat Spanje veel zon heeft.
Vaak zie je dat de Pyreneeën een barrière vormen voor de bewolking die vanuit Frankrijk komt maar dat is natuurlijk goed te verklaren door deze hoge bergrug.
Vanochtend zit de Middellandse zee helemaal vol bewolking maar komt deze niet boven land in Spanje. Toch hebben ze geen paar kilometer hoge schutting langs het strand geplaatst :P, zie de laatste foto.

Spanje  onbewolkt.png

het beste weer in Europa.png

Spanje onbewolkt.png

bewolking komt niet boven land.jpg

Edited by Sprietje

18 uren geleden, ceesv zei:

De wetenschap denkt daar verschillend over.

Maar niet zo verschillend als sommigen het graag willen hebben. 

Edited by Eduard07

13 hours ago, drz said:

Wat en slap gelul!!

Ik werd hier kort geleden door een moderator op de vingers getikt met de mededeling:

Dit soort reacties draagt niet inhoudelijk bij in deze discussie.

Maar daar heb jij hier natuurlijk geen last van.

Edited by johnno
  • Like 1

52 minuten geleden, johnno zei:

Ik werd hier kort geleden door een moderator op de vingers getikt met de mededeling:

Maar daar heb jij hier natuurlijk geen last van.

Ja natuurlijk wel! Iedereen moet zich aan de regels houden. 
Ik heb openlijk mijn excuses aan jou aangeboden vanwege mijn opmerking naar jou toe.

Maar soms is discussiëren lastig met iemand die alleen maar zegt “dat is niet waar, zoek maar op”.

Daar kan niemand toch iets mee?

enfin, maar weer even ontopic..

Dadelijk waaien we weg doordat we op hoge poten gaan lopen. 😁

Edited by drz

By the way, ik heb ergens nog eens een temperatuurgrafiekje gevonden van de laatste 11000 jaar.

Het ziet er naar uit dat we in een gewone warmtebubbel zitten..

Wat mij ook opviel is dat de daaropvolgende koudeperiodes vrij snel opkomen.

Het word langzaamaan steeds warmer om vervolgens snel in een koude dal te komen.

image.jpeg.a88529774275e6128abab77dbb146068.jpeg

1 hour ago, drz said:

Ja natuurlijk wel! Iedereen moet zich aan de regels houden. 

De boodschap in mijn bijdrage lijkt jou te zijn ontgaan.

Flink wat regen in de Lage Landen vandaag..

03685B2A-0844-475C-8926-E17438839BFF.jpeg

Hier vandaag in de Westhoek voor het koufront 16 graden, na koufront nog 10 graden,  nu verder gezakt naar 9 graden. Er viel ook 11 mm

water.  Ook volgens het KMI was het vandaag de warmste 16 februari sinds begin waarneming. Ik gebruik bewust het woord "ooit" niet om niet weer eindeloze discussies uit te lokken. 😉

Edited by astro iris

Inmiddels weten we allemaal dat de media graag stemming maakt cq paniek zaait. :D

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat we vrijwel geen winter gehad hebben en dat we deze winter ook niets meer hoeven te verwachten..

Op naar het voorjaar! :)

56 minuten geleden, drz zei:

Inmiddels weten we allemaal dat de media graag stemming maakt cq paniek zaait. :D

Is dat zo? Vertel!

5 uren geleden, Eduard07 zei:

Is dat zo? Vertel!

Bijna allemaal weten we dat de media graag stemming maakt cq paniek zaait..

Paniek zaaien, tja Iedereen beslist voor zichzelf wat hij gelooft en welk steentje hij of zij wil bijdragen voor het klimaat. Ik rij bijvoorbeeld maar 8000 km meer per jaar met de auto, vroeger 15.000.  Geen houtkachel meer en verwarm met elektriciteit, jammer genoeg hier geen zonnepanelen wegens oudere leeftijd en financieel met mijn pensioentje niet haalbaar. Neem nu vaak openbaar vervoer, consumptie van vlees 4/7, de rest vis of andere alternatieven. Aanvraag participatie op windenergie zit in de pijplijn. Koop vaak producten bij de landbouwer zelf. Tuin de laatste jaren milieu en diervriendelijk ingericht. Zegt misschien allemaal niet veel, maar mijn motto is, vele  kleintjes maken een groot. Wat een ander doet gaat mij niet aan, ik probeer alleen mijn levenswijze wat aan te passen en is helemaal niet zo moeilijk.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By kiekiek
      Vanaf 1 april wordt de accijns op sigaretten verhoogd met 1 euro. Eerder dit jaar werd al een accijnsverhoging doorgevoerd van 14 eurocent. De prijs van shag gaat zelfs met 2,50 euro omhoog.

Het doel is om de prijs komende jaren verder te verhogen tot 10 euro per pakje in 2023.

https://www.tankpro.nl/ondernemen/2020/03/31/sigaretten-per-1-april-duurder-accijns-met-1-euro-omhoog/?gdpr=accept
    • By drz
      Velen hadden het nieuwsbericht al gezien en sinds vandaag is het zover!
      De brandweerauto's zijn voortaan groen van kleur ipv het bekende rood.

De motivatie is dat de auto's beter zichtbaar zijn wanneer er ergens brand is en mensen de brandweerauto's over het hoofd zien wanneer deze voor een uitslaande brand staat.
      Groen steekt namelijk veel beter af tegen het oranje, geel en rode gloed van ene brand.
    • By joker55
      De titel zegt eigenlijk al genoeg. Sinds de corona crisis wordt er veel thuis gewerkt, en fysieke afspraken op lokatie worden er eigenlijk niet meer gemaakt. MAW: het verkeer is een stuk rustiger.  Zelfs de filemeldingen zijn er niet meer, iig Hoevelaken hoor je niet meer.  VVN heeft nu wat cijfers naar buiten gebracht, en schrijft dat er de helft ongevallen waren tov dezelfde periode vorig jaar.  Tevens is de luchtverontreiniging ook een stuk minder.  Dan heeft de crisis nog iets goeds naar voren gebracht, en moeten wij er wat mee.    In plaats van de snelheid nbaar beneden naar 100 km, had Hr Rutte dit eerder moeten besluiten.   Maar misschien kunnen we wel deze trend doorzetten, en ons serieus gaan afvragen of we zo nodig zo veel langs de weg moeten gaan. Kan een afspraak ook anders, via mail, via video, thuiswerken?  Een beetje hierover nadenken ( investeren) kan mi geen kwaad.  Het scheelt ongevallen, milieu en ook tijd.     En elke dode  minder in een ongeval is gewoon pure winst.

Bron.
    • By Con
      Dal scheelt mij weer een "hoop" energie.

• By kaelem
      Hoi,
      Ik zou samen met mijn vrouw 3 juni voor 14 dagen naar egypte gaan.
      Gemakshalve ga ik er maar van uit dat dit niet doorgaat.
      Ik heb geen annuleringsverzekering,door omstandigheden vergeten.
      Reissom rond 1500 euro.
      500 aanbetaald in december,rest moet binnenkort.

Wat is nu wijsheid die 500 als verloren beschouwen of die 1000 nu betalen en afwachten op eventuele vouchers....
      Nu zit er voor 500 in en anders voor 1500.
      Reis via sunweb geboekt trouwens.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy