Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verlies aan biodiversiteit kan je al goed vaststellen. Ik geef één simpel voorbeeld, toen je tien jaar geleden in de zomer "s nachts met de auto reed, dan was je bumper en ruit besmeurd met honderden nachtvlinders en insecten,  deed je dat deze laatste zomer dan hing er haast niets aan.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Die stijgingen, en de daarop volgende dalingen zijn van alle tijden.

Soms wordt het een periode warmer, soms weer kouder.

 

Verder is er niet zoiets als "de ideale temperatuur".

 

Volgens mij (en ik sta daarin niet alleen), daalt de laatste 3 jaar de gemiddelde temperatuur op aarde.

 

Wanneer de mens een ding gedaan heeft om de temperatuur op aarde te verhogen, is dat het schoner maken van de lucht.

Daardoor bereikt meer zon energie het aardoppervlak.

Maar dat verwoest de natuur niet, die past zich daarop aan.

 

 

Beetje daling de laatste paar jaar maar die schommelingen van een paar jaar zeggen weinig, zoals je hier kunt zien:

https://www.nu.nl/weekend/5816718/klimaatverandering-hoeveel-warmer-wordt-het-nou-eigenlijk.html

Waar het om gaat is de algemene trend en die is duidelijk. En samenvallend met de stijging van het CO2-gehalte.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is hier recent een bijdrage voorbijgekomen, die aangaf dat het CO2 gehalte in het verleden ook hoog was, maar daarbij achter de temperatuur stijging aan bleek te lopen.

Er zijn ook perioden geweest met een hoog CO2 gehalte maar met een opvallend lage temperatuur.

 

Men staart zich wel blind op CO2, maar er zijn ook onderbouwde studies die aangeven dat CO2 niet verantwoordelijk is voor de verandering van de temperatuur.

Ik vermoed, dat het geen oorzaak maar een gevolg is.

Het grootste gedeelte van de CO2 op aarde is opgeslagen in de oceanen.

Hun opname en afgifte zou in verband kunnen staan met de gemiddelde temperatuur en een van de regel instrumenten kunnen zijn van de natuur in het reguleren van de temperatuur op een mondiaal niveau.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wetenschap denkt daar verschillend over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi artikel , de klimaatverandering ligt niet zoveel bij de mens . NASA geeft toe dat de klimaatverandering natuurlijk is en veroorzaakt wordt door de zon.

Iets om over na te denken , al blijft ik voorstander dat we wel iets kunnen doen aan de milieuvervuiling in al zijn facetten.

 

https://fenixx.news/2020/02/11/nasa-geeft-toe-dat-de-klimaatverandering-natuurlijk-is-en-veroorzaakt-wordt-door-de-zon/?fbclid=IwAR3qKgFSjI9Du6gp_jmrmHbAQoMymgzp-A6W1_DHemMU2m5L7wWyMUdnAq4

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Wat ik mij hier steeds afvraag tijdens deze discussie, men baseert zich steeds op wetenschappelijke studies, maar mensen toch, kijk eens rond, doe jullie ogen eens open en bekijk de grote verschillen die je ziet in je eigen oh zo korte mensenleven hier op aarde.

 

Dat is een deel van het probleem, astro.  Je leeft maar kort, heel kort.

 

Ik heb enorme veranderingen gezien in mijn leven.

Als kind stapte ik met m'n laarsjes in een kristalheldere sloot en ving salamanders en kikkervisjes met m'n blote handen en stekelbaarsjes met een schepnetje, gemaakt van een oude nylonkous. In de weilanden en akkers plukte ik bloemboeketten van o.a. pinkster-, koren-, en boterbloemen voor m'n moeder en zag bijna dagelijks koninginnenpages langs fladderen.

En dronk water uit een beekje, misschien onverstandig, zou er 25 jaar later  niet meer over piekeren met de groene smurrie toen, maar deed het toen wel in Ierland waar het water nog helder was en iedereen daar toen uit dronk.

Ook de laatste 30 jaren heb ik de zaak achteruit zien gaan. Geen leeuweriken e.d. meer, vrijwel geen leeuwenbekjes en grasklokjes meer waar het eerder deels geel en blauw was. In plaats daarvan wat duiven, fluitekruid, grassen en brandnetels.

 

Maar daarin zie je de overgang van de boerenbedrijven naar de agrarische industrie die we nu hebben. Staat grotendeels los van het klimaat.

 

Wat het klimaat betreft weet ik dat ik vroeger in sneeuwbulten dook, schaatste op de grachten, vijvers en kanalen en dat de haren in m'n neus soms aan elkaar vroren.

Maar goed, ook eind jaren 80 hadden we nog een enorme sneeuwstorm.

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele weten niet zo veel want tot vele papers die gepubliceerd worden heeft men als "gewone man" geen toegang.

Up to date blijven is dan een probleem.

Er worden dagelijks vele papers gepubliceerd waar wetenschappers niet de tijd voor hebben om door te nemen.

 

Het is niet voor niets zo dat de IPCC de invloed van de zon gaat toelaten in de klimaatmodellen, zoals ik al eerder schreef.

 

Het is voortschrijden inzicht, conclusies zorgen voor stagnatie, mensen zijn "zekerheids junkies".....

aangepast door MMD
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, astro iris zei:

Het verlies aan biodiversiteit kan je al goed vaststellen. Ik geef één simpel voorbeeld, toen je tien jaar geleden in de zomer "s nachts met de auto reed, dan was je bumper en ruit besmeurd met honderden nachtvlinders en insecten,  deed je dat deze laatste zomer dan hing er haast niets aan.

Hierbij een bevestiging van mijn persoonlijke waarnemingen.

 

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200214_04849162?utm_source=nieuwsblad&utm_medium=social&utm_campaign=send-to-a-friend

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Eduard07 zei:

Cees, er wordt WERELDWIJD een stijging geconstateerd:

Wat en slap gelul!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...