Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik vind het wel stoer dat een msm website als NU dit dan toch publiceert, eerlijk is eerlijk.

 

Destijds idem met ozonlaag, zure regen en nog wel aantal zaken die bleken mee te vallen...ook de straling bijvoorbeeld is rondom Tjernobyl is schijnbaar dusdanig weg dat je haast kan stellen: moeder natuur kan zich wonderbaarlijk snel herpakken als de mens zijn keutel intrekt...(met zijn allen eens consuminderen).

 

Straks volgen nog de poolkappen, de ijsbeer populatie en nog vele zaken meer. 

 

Wel blijft zorgelijk en dat ook een milieu aangelegenheid, plastic soep in de oceaan. Dat is een enorme aanslag op het leven in het algemeen. Ook straling van 5G gaat straks 1 en ander ontregelen. 

 

Het vervelende is dat er eerst moord en brand wordt geschreeuwd haast en in dit geval het tegendeel waar is. (wel even afwachten wat het op langere termijn doet natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik stond ook versteld! Dat betekent dat de mens haar klimaatdoelstelling heeft gehaald en we met zijn allen nu co2 neutraal bezig zijn.

Laat de overheid het maar niet horen, want dan gaat hun verdienmodel naar de knoppen.

 

Zeker nu de duitsers ook al overal co2 heffingen op willen leggen. :D:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut mee eens!

De mens heeft nog ruimschoots de tijd om deze centrales te ontwikkelen en zoals het er nu naar uit ziet kunnen 'we' rond het jaar 2050-2070 alle kerncentrales vervangen hebben.

Ik hoop dat er volop ingezet wordt in deze technologie.

 

..misschien voertuigen op thorium na het jaar 2100?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, erwinnaar zei:

Het blijft nu opvallend stil van een aantal reaguurders.....maar die huilen denk ik vanwege het stoppen van DWDD.....(wat ik als zegen bestempel, dat het stopt dat programma)

Ik denk dat jouw conclusies hierboven over allerlei bezorgdheden niet kloppen. Maar we vallen in herhaling.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2020 om 16:41, drz zei:

Tja, ik stond ook versteld! Dat betekent dat de mens haar klimaatdoelstelling heeft gehaald en we met zijn allen nu co2 neutraal bezig zijn.

Laat de overheid het maar niet horen, want dan gaat hun verdienmodel naar de knoppen.

 

Zeker nu de duitsers ook al overal co2 heffingen op willen leggen. :D:D

Klein vergissinkje, drz.😁

We zijn nog absoluut niet CO2-neutraal bezig en nog gigantisch ver van de klimaatdoelstellingen.

Wat in het artikel gemeld wordt is dat de toename vorig jaar niet extra toe is genomen; er staat namelijk dat de uitstoot gelijk is gebleven vergeleken met 2018, wat betekent dat het CO2-gehalte in 2019 even hard is gestegen als in 2018.

En dat is totaal iets anders dan Co2-neutraal zijn.

 

Nieuw record op Antarctica trouwens: boven de +20 graden Celsius.😲

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, minplus zei:

Klein vergissinkje, drz.😁

We zijn nog absoluut niet CO2-neutraal bezig en nog gigantisch ver van de klimaatdoelstellingen.

Wat in het artikel gemeld wordt is dat de toename vorig jaar niet extra toe is genomen; er staat namelijk dat de uitstoot gelijk is gebleven vergeleken met 2018, wat betekent dat het CO2-gehalte in 2019 even hard is gestegen als in 2018.

En dat is totaal iets anders dan Co2-neutraal zijn.

 

Nieuw record op Antarctica trouwens: boven de +20 graden Celsius.😲

Zo kun je het bericht ook lezen. 😊 Maar je hebt wel gelijk. De toename is afgevlakt dus zou dat kunnen betekenen dat volgend jaar een afname gerealiseerd kan worden.

 

Over die record op Antarctica  kan ik stellig zijn.. Die is gemeten op een buitenpost waar het altijd al warm is. 
De temperatuur op geheel Antarctica is niet toegenomen maar gelijk gebleven.  ....het artikel kan ik nog wel even opzoeken.

 

Al met al best positief nieuws de laatste weken!

Nu hoeven die “klimaal-kindsoldaten” ook niet meer ingezet worden...onze Gretta van 12, geïndoctrineerd als de nete door klimaatterroristen..

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

Zo kun je het bericht ook lezen. 😊 Maar je hebt wel gelijk. De toename is afgevlakt dus zou dat kunnen betekenen dat volgend jaar een afname gerealiseerd kan worden.

 

Over die record op Antarctica  kan ik stellig zijn.. Die is gemeten op een buitenpost waar het altijd al warm is. 
De temperatuur op geheel Antarctica is niet toegenomen maar gelijk gebleven.  ....het artikel kan ik nog wel even opzoeken.

 

Al met al best positief nieuws de laatste weken!

Nu hoeven die “klimaal-kindsoldaten” ook niet meer ingezet worden...onze Gretta van 12, geïndoctrineerd als de nete door klimaatterroristen..

 

 

Je leest het nog steeds niet goed.🙂

Volgend jaar zou er mogelijk een kleine afname van de gigantische toename kunnen plaatsvinden. Die toename wordt dan een beetje minder gigantisch.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeds komen de sceptici weer opdraven met een los feit dat zou moeten bewijzen dat een wereldwijde TREND zou moeten ontkrachten.

 

En steeds weer die oorlogskrachttaal erbij: " klimaat-kindsoldaten", "geindoctrineerd als de nete",  " klimaatterroristen". Toe maar!  Ik hou het maar op een zwaktebod, een gebrek aan echte inhoudelijke argumenten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn hier voldoende onderbouwingen voorbij gekomen, die ook de andere kant van de schaal laten zien, record hoeveelheden sneeuw in Noord Amerika, Nieuwe record koude etc.

 

Die argumenten worden steeds op dezelfde manier weggewuifd als incidenten of onbetrouwbaar.

Juist die inhoudelijke discussie ontbreekt, en wordt onmogelijk gemaakt.

 

Toevallig gisteren eens gekeken naar het weer op de geboortedatum van iemand die morgen 59 jaar oud wordt.

Op 17 februari 1961 was  het weer als volgt...

De gemiddelde temperatuur was 7,8 °C en een gevoelstemperatuur van 6,1 °C. De minimum temperatuur was 2,6 °C en de maximum temperatuur 16,4 °C.

 

Het klimaat is afhankelijk van vele factoren, waarvan de zon een van de belangrijkste invloeden is.

De "mens" heeft slechts een geringe invloed op "het weer" en laten we dat vooral zo houden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, er wordt WERELDWIJD een stijging geconstateerd:

 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4860271/klimaatverandering-opwarming-aarde-smeltend-ijs-stijgende

 

Extremen nemen toe. Die mooie lokale sneeuwpartijen bevestigen alleen maar de onbalans en zeggen niks over de totale toestand van de wereldwijde atmosfeer. 

 

En de oorzaak ervan is betrekkelijk gemakkelijk te herleiden: de mens. De verwoestende factor in het gehele milieuverhaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die stijgingen, en de daarop volgende dalingen zijn van alle tijden.

Soms wordt het een periode warmer, soms weer kouder.

 

Verder is er niet zoiets als "de ideale temperatuur".

 

Volgens mij (en ik sta daarin niet alleen), daalt de laatste 3 jaar de gemiddelde temperatuur op aarde.

 

Wanneer de mens een ding gedaan heeft om de temperatuur op aarde te verhogen, is dat het schoner maken van de lucht.

Daardoor bereikt meer zon energie het aardoppervlak.

Maar dat verwoest de natuur niet, die past zich daarop aan.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...