Ga naar inhoud


IPTV Canal Digitaal


Giant2000

Aanbevolen berichten

Vandeweek werd ik gebeld door iemand van CD, een kennismakingsgesprek om te informeren of alles goed was gegaan. Hij beweerde dat het IPTV pakket ook moet werken op andere tuners, zolang ze maar met internet verbonden zijn. 

Iemand enig idee of dat op een enigma2 machine werkt? En zo ja, hoe? 

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dat geeft de productkennis aan van de medewerkers.... Ze hebben écht geen idee waar ze het over hebben. IPTV van Canal Digitaal gaat alleen met de eigen gecertificeerde ontvangers. Gecodeerd in VeriMetrix en aangeboden via VLAN 4. Dat draait voorlopig niet in een Open omgeving. Waar ik me steeds meer zorgen over maak is dat ik op veel bakjes "ZTE" als fabrikant zie...

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zTE=Huawei

ZTE levert Experiabox V10 (de witte)

zTE levert MZ101/201 via Kaon

 

en zo zijn er nog een aantal....

 

wij moeten onze beveiliging opvoeren. En dan deze hardware gebruiken waar de achterdeur al inzit... Lekker bezig jongens..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg je het nieuws niet? 6 maanden na de introductie van de Huawei (ZTE) P6 waren reeds 10.000 NL accounts bij de Chinezen in de bak.. Ik heb de Amerikanen daar niet voor nodig. Werk in een datacenter (eigenlijk 3). Meermalen Chinese delegaties binnen gehad. Telefoons inleveren, geen foto's en films etc. In de eerste hal al een melding van ongeoorloofde WiFi toegang. Pendrives, WiFi in het pak van de Chinezen. Het is daar een ongeschreven wet, jatten wat je jatten kan. Alles is geoorloofd. Al die Chinese smartphones hebben een achterdeur... Je internet provider hamert erop dat jij je beveiliging op orde moet hebben, terwijl via de achterdeur gewoon alles weggesluisd wordt. Gek hè dat er hedentendage zoveel Cybercrime is???? DDoS, Trojans en nu ook al massaal over IoT... Goh, wat verbazend..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 minuten geleden zei moonchild:

Is dus al te laat, Huawei is leverancier van de netwerk infrastructuur voor KPN en T-Mobile...........wat heeft ZTE trouwens met Huawei te maken, allebei chinees dus spionnen?

 

Was een foutje van mij en heb ZTE bewust verwijderd uit mijn bericht, en wat bedoel je met te laat ik heb het modem nooit aangesloten :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat Giant een helder antwoord heeft op zijn vraag...

 

betreffende ZTE modems (en de afluisterkolder in de kop) ik zie vaker een IP adres uit China in het overzicht (netstat -a) ook op andere thuisnetwerken en bureau netwerken

je hoeft maar een paar keer te hebben gezocht naar producten van webshops uit China en of je familieleden met hun browser

so what?

kan niet minder vaak de Langley gasten ontdekken

  • Like 1

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Canal Digitaal is momenteel bezig om IPTV te promoten. Zie het bericht hieronder. (bron : canaldigitaal.nl)

 

 

 

 

 

Zelf de inhoud van je tv gids bepalen? Ideaal als je het perfecte tv-avondje voor jezelf wil samenstellen. Goed nieuws: het kan met interactieve tv, een techniek waardoor er een hoop mogelijk is op tv-gebied. Wat is interactieve tv precies? Wij leggen het uit en zetten alle voordelen voor je op een rij.

Wat is interactieve tv?

Interactieve tv is televisie via internet en is ook in combinatie met satelliet-tv te gebruiken. Met interactieve tv heb je zelf de controle over hoe je tv-kijkt. Je kunt een programma pauzeren op een moment dat het jou uitkomt, bijvoorbeeld als je naar het toilet moet. Ook kun je een uitzending op een van de bekende Nederlandse zenders vanaf het begin laten afspelen als je later inschakelt. Daarnaast is het mogelijk om on-demand een uitzending te kijken. Kortom, met interactieve tv bepaal je zelf hoe je tv-avond eruit komt te zien.

Wat zijn de voordelen van interactieve tv?

De voordelen van interactieve tv zijn vooral de mogelijkheden die het biedt en die we hierboven beschreven. Deze lichten we graag toe.

Zelf de inhoud van je tv gids bepalen met TV Gemist

Met interactieve tv heb je toegang tot TV Gemist. Met deze functie kun je uitzendingen van een aantal zenders tot zeven dagen daarna kunt terugkijken. Kortom, zo kun je dus de inhoud van je tv gids voor een lekker avondje televisie bepalen! En dat zonder dat je aan gezette tijden hoeft te houden. Lekker ontspannend!

 

Programma pauzeren met interactieve tv

Word je gebeld tijdens die goede film? Of moet je écht even een sanitaire stop maken op het moment dat je favoriete serie aan staat? Met een ontvanger van Canal Digitaal is de oplossing dan simpel: gewoon de uitzending pauzeren! Je kunt de uitzending hervatten zodra het jou weer uitkomt.

Programma opnieuw starten

Ook handig is dat je met interactive tv een uitzending bij het begin kunt laten beginnen. Ook als deze uitzending nog aan de gang is. Ideaal voor als je was vergeten dat bijvoorbeeld De Luizenmoeder op tv was en je pas halverwege inschakelt. Met een paar drukken op de knop begin je gewoon bij het begin.

Zelf je lijst met favoriete zenders samenstellen

Heb je een broertje dood aan eindeloos gezap? Met interactieve tv kun je je eigen zenderlijst maken. Hiermee kom je tijdens het zappen alleen tijdens de zenders waarin jij echt geïnteresseerd bent en sla je andere zenders, waarop voor jou nooit wat te zien is, over. Dit kan in het interactieve gebruikersmenu van je tv-ontvanger onder ‘Mijn Account’.

Interactieve tv bij Canal Digitaal

Alle voordelen van interactieve tv zijn ook mogelijk met satelliet-tv van Canal Digitaal. Je kunt op twee manieren interactieve tv kijken bij Canal Digitaal.

 

1. Via interactieve tv-boxen

Met de MZ-101– of MP-201-ontvanger kun je interactieve tv kijken op je televisie. Deze ontvangers krijgen de interactieve tv-functies zodra je ze via een ethernetkabel aansluit op je wifi-modem.

2. Via de Canal Digitaal TV App

Bij Canal Digitaal gaan we met interactieve tv nog een stapje verder. Je kunt de voordelen van interactieve tv namelijk ook via de Canal Digitaal TV App benutten. Dit kan op je smartphone of tablet. Daarnaast ondersteunt de app Chromecast, zodat het mogelijk is om het beeld van de app af te spelen op een tv. Kortom: mogelijkheden genoeg met interactieve tv van Canal Digitaal!

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er tenzij dit een oud bericht is hier dan nieuws aan?

 

Ik kan hier in Spanje, mits ik gebruik maak van een tegen betaling geleende CD smartkaart, hier al naar de kanalen van CD kijken, dit zowel via tablet, laptop of op de TV.

Loopt niet altijd even goed omdat de WiFi capaciteit soms te wensen overlaat.

 

Of is dit IPTV abo een ander soort contract dan het gewone abo via de schotel?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. De abo's zijn gelijk maar een andere kaart en box. CDS levert de MZ-101 en MZ-201 ontvanger met Viaccess ORCA kaart. Dit is een hybride ontvanger die ook het IPTV signaal oppakt. Telekids, TV West en TVNH als ik me niet vergis. Tevens kun je via Offline.nl een abo krijgen van CDS. Dan ontvang je (als ik het nog goed heb een tunerloze MZ-101).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begrijp ik er niet zoveel van.

 

Wat moet ik met een ontvanger welke ik niet zou gebruiken.

Als ik met de CD App via Internet op één van de platforms naar de kanalen van CD kijk heb ik toch verder geen aanvullende apparatuur nodig of is dit nu een hele andere discipline?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet meer denken aan een ip provider zoals KPN tv aanbiedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...