Ga naar inhoud


LG 43LH510V Canaldigitaal Fastscan?


Limbo2121

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
2 uur geleden zei Noordzee:

Ik heb een LG-UHD-TV van ongeveer een jaar oud. Geen fastscan inderdaad, sterker nog: Mijn CI-Cam doet het niet als ik de cam in de TV steek. 

 

Op zich geen probleem, een aparte satellietontvanger werkt ook prima in combinatie met een LG-TV.

 

 

 

Dat is wel vervelend; bij dunhans werkt het wel. Ik ga er nog eens over nadenken dan.

aangepast door Limbo2121
Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden zei Sprietje:

Flauw hoor om de link te kopiëren die ik  ruim 2 uur geleden geplaatst heb.

 

Geef aan hoe je daar komt vanaf de startpagina van Canal Digitaal: https://www.canaldigitaal.nl/

Klantenservice en zoeken op het woord fastscan.

Klantenservice ontvangers en ci-modules dan selecteer de eerste module en dan zie je staan welke tv's zijn geschikt.

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/16544/ontvangers-en-ci-modules/

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/16570/m7-ci-module-cam-701-installeren-en-gebruiken/

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/16624/welke-tv's-zijn-geschikt/

https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/geteste-televisies.pdf

 

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Limbo2121,   Die tv waarin de CI module van Canaldigitaal wel werkte was een LG 42LB6300, dus een ouder model. De module is die met de wereldbol.

 

Gewoon een standaard satellietontvangertje aansluiten op je LG  UHD tv en lekker probleemloos nederlandse tv kijken in Italië is volgens mij de beste optie.....

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg net een mail van Canaldigitaal met de verwijzing naar een (bijgewerkte) lijst met de geteste tv's die werken met Fastscan.   Er staan nu ook tv's op van het merk FINLUX.geteste-televisies.pdf

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-5-2018 om 21:27 zei dunhans:

Limbo2121,   Die tv waarin de CI module van Canaldigitaal wel werkte was een LG 42LB6300, dus een ouder model. De module is die met de wereldbol.

 

Gewoon een standaard satellietontvangertje aansluiten op je LG  UHD tv en lekker probleemloos nederlandse tv kijken in Italië is volgens mij de beste optie.....

Ik heb net de nieuwe in huis, van 73 euro via . Als die het niet doet in Italië dan hetzij een andere tv hetzij een ontvangertje ja. Dank je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uur geleden zei Sprietje:

Ik neem aan dat het om een oranje CI-module gaat met ingebouwde chip.
Die zul je dan eerst moeten registreren en een abonnement moeten kiezen.

Hij kan het abonnement van zijn oude kaart laten overzetten op het nieuwe CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik nooit een CI met ingebouwde kaart willen als Seca3 nog actueel is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, de Seca kaart is de enige reden, dat ik nog klant ben.

 

Over enkele dagen is de 200 Mb. FTTH kabel actief, dan ben ik niet meer afhankelijk van Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op een leeftijd dat ik alle herhalingen wel een beetje gezien heb. Als een film 35 minuten langer duurt door de vele reclames dan ben ik er klaar mee. Alle reclames worden overloos op alle zenders uitgezonden dus ontkomen doe je niet.

Kijk nu bij a alleen nog FTA via de schotel en de standaard kanalen van Ziggo...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn LG UHD TV werkt wel met de witte Nagra CI module van CD, maar ik heb dat maar één keer getest. De software van LG is zo dramatisch gebruikersonvriendelijk dat het geen werken is. Bij LG moet je kiezen tussen antenne en satelliet, je hebt dus twee aparte zenderlijsten waartussen je maar moeizaam kunt schakelen. Daarnaast gooit LG alle zenders na het inscannen in willekeurige volgorde in één grote lijst die op geen enkele manier te sorteren of te doorzoeken is. Na het scannen van Astra1 en -3 heb je dus een lijst met pakweg 2000 kanalen waar je de gewenste zenders tussenuit moet filteren om naar een favorietenlijst te kopiëren. Een enorme en tijdrovende klus die ook nog optimaal gebruikersonvriendelijk is geprogrammeerd zodat je gemakkelijk een fout maakt en overnieuw moet beginnen.

 

Als je een LG TV wilt gebruiken voor CanalDigitaal kun je beter handmatig één voor één de gewenste transponders inscannen zodat je alleen de zenders scant die je wilt hebben en die naar een favorietenlijst zetten. De zendervolgorde in die lijst wijzigen is ook al een ramp: je kunt alleen twee zenders van plaats laten wisselen.

 

LG maakt prima TV's, maar levert ze uit met rampzalige software. Je kunt beter een externe ontvanger aansluiten of een ander merk TV kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...