Ga naar inhoud


"Goed" signaal maar geen beeld meer


itisme64

Aanbevolen berichten

Nou, beslist niet met het folie om het gevlecht heen, zoals in het filmpje gebeurt! Dat is inmiddels wel bekend, denk ik, dat je de folie moet verwijderen.

 

Maar de plek waar het gevlecht omheengedraaid wordt, voordat de stekker opgeschroefd wodt, is inderdaad wat ik bedoelde en gezien had. :)

 

Groet,

A33

 

Edit: Ah, door ook op dit filmpje te googlen vond ik terug waar ik het gelezen had: https://forum.digitalfernsehen.de/threads/kein-signal-dann-mal-kurz-viel-signal-dann-wieder-kein-signal.389680/page-3#post-8170352

Daarin staat een link naar deze post met de werkwijze (van KlausAmSee): https://forum.digitalfernsehen.de/threads/richtige-montage-der-f-stecker.191990/#post-2915825

Ik citeer (en het ging mij om punt 2 hieronder) :

Richtige Montage der F-Stecker

Ich bringe noch eine weitere Version ins Spiel:
1. Mit einem Messer den Mantel 12mm entfernen.
2. Das Geflecht im Uhrzeigersinn auf das Dielektrikum aufdrehen, und zwar dicht an den Mantel heran (aber nicht auf den Mantel).
3. Den Innenleiter 8mm freimachen.
4. Den F-Stecker aufschrauben (das muß schwer gehen, sonst wird die Verbindung Stecker-Mantel nicht wasserdicht).
5. Wenn man in den Stecker schaut muß das Dielektrikum mit der Auflagefläche der Buchse abschließen.
6. Den Pin kürzen, so daß er nicht weiter als 2mm aus dem Stecker schaut.

Der Stecker muss unbedingt genau zum Koaxkabel passen. Das bedeutet, daß sich der Stecker fest auf den Mantel schrauben lassen muss. Hält dies nicht, ist der Stecker zu groß oder das Kabel zu dünn.
Das Geflecht wird auf jeden Fall NICHT nach hinten umgeschlagen.

 

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De coaxkabel in het filmpje kan niet anders dan ongelofelijk stug zijn. Twee maal een vlechtmantel en geen PET-folie maar dikke aluminium folie.
Aluminium folie kun je natuurlijk best om de dunne draadjes draaien maar bij PET-folie zou ik dat zeker niet doen omdat dat niet goed geleidt. Tja en kan iedereen zomaar zien of je te maken hebt met aluminium folie of met PET-folie.
Moeilijk is het niet. Hou er maar een lucifer onder. PET-folie zal onmiddellijk weg schrompelen, aluminium folie niet.

Maar ja, er zijn vele manieren om een schroef F-connector op een coaxkabel te monteren. In Engeland hebben ze al vele jaren de eigenaardigheid om vaseline op de draadjes van de buitenmantel te smeren. De beredenering is dat de draadjes dan niet oxideren en dat de F-connector er makkelijker opgedraaid kan worden. Kijk maar eens naar dit filmpje:

 

https://www.youtube.com/watch?v=v2v7fLHZzzM

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

In Engeland hebben ze al vele jaren de eigenaardigheid om vaseline op de draadjes van de buitenmantel te smeren.

 

Niet alleen in Engeland, dat doe ik ook. Liever iets van kranenvet, maar vaseline kan ook. En niet alleen om de mantel, ik prop ook de hele F-connector vol. Daar heb je jaren later profijt van als het eens los moet. Nooit corrosie, geen last van binnendringend vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dat er aandacht wordt besteed aan de kwaliteit van de coaxkabel maar waar het in de situatie van Turiscampo (en vrijwel zeker ook op andere campings) om gaat is dat de hotspots rechtstreeks op de LNB instralen. En de kwaliteit van de coaxkabel heeft daar geen enkele invloed op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Boogje, dan moet je vooral die speciale camping coax gebruiken die lekker soepel is en makkelijk oprolt en goed zichtbaar is omdat die blauw is. Vele zaken verkopen deze bocht van Maxview en dat terwijl er niet eens een afschermfolie omheen zit, laat staan twee lagen wat een goede 4G bestendige coax heeft.
Bekijk de afbeelding eens zie de beroerde specificaties eens
En goede lnb's waaronder Inverto is al jaren 4G-proof.

 

Camping coaxkabel.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-5-2018 om 18:32 zei Frans B:

Dus schotel verplaatsen....of als het kan een aluminium schermpje ervoor zodat die wifi niet kan instralen.

 

Maarja Frans B, ga even in de schoenen van de gemiddelde caravanner/camperaar staan, die heeft er geen notie van wat de oorzaak is van slechte/geen TV-ontvangst. Hij heeft al moeite genoeg om zijn schotelantenne goed uit te richten. Bovendien komt de Wifi-ellende vanuit alle richtingen; kortom, met het toenemende aantal Wifi-hotspots op 'n aantal campings, 'n nauwelijks op te lossen probleem. Ik sta nu op camping La Côte in Messanges (Frankrijk) en zie bijgaand het overzicht van de hotspots. Met vrij uitzicht fluctueert de CD ontvangst-kwaliteit hier tussen 21 en 60 %. Voor Joyne noteer ik ongeveer dezelfde waarden.

La_Cote_hotspots.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Boogje

 

Wat is je ervaring met de kwaliteit van de coax die caravan bezitters gebruiken?
Kom je nog coax tegen met enkel een vlechtmantel, met een folielaag en een vlechtmantel en misschien zelfs een folielaag, een vlechtmantel en weer een folielaag?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Sprietje:

Beste Boogje

 

Wat is je ervaring met de kwaliteit van de coax die caravan bezitters gebruiken?
Kom je nog coax tegen met enkel een vlechtmantel, met een folielaag en een vlechtmantel en misschien zelfs een folielaag, een vlechtmantel en weer een folielaag?

 

 

Sprietje,

Vooropgesteld dat wat jij schetst is volkomen juist: het gebruik van inferieure coaxkabel is dodelijk voor storingsvrije satellietontvangst. Opmerkelijk is dat ik de troep die je in je vorige bericht beschrijft nauwelijks tegenkom. De reden is volgens mij de volgende. Bij gebrek aan goede argumenten en kennis om de noodzakelijke upselling voor een kwaliteitsschotel (voor op de camping) te doen, verkopen de 'schotelboeren' goedkope schotels die eigenlijk voor vaste opstelling zijn bedoeld (in hoofdzaak Triax, want dat klinkt zelfs voor de consument bekend in de oren en iedereen verkoopt ze, toch?). Tja, en wat kun je nu helemaal aan 'n schotelantenne van Euro 29,95 verdienen.... Vandaar dat er veel aandacht wordt geschonken aan goede (lees duurdere) coaxkabel, kan de verkoper toch nog iets verdienen (koopt hij in op rollen van 100 meter met een prima verkoopmarges). Dus met de kwaliteit van de coaxkabel die ik op de campings tegenkom valt het nog wel mee. Concreet: ik kom veel A++ tegen (Messi, Belden, Hirschmann). Alleen het oprollen van die stugge kabels zou onderdeel van 'n workshop "TV-ontvangst op de Camping" voor vakantiegangers kunnen zijn.....

Maar dat de kwaliteit van de coaxkabel - met het groeiend aantal krachtige hotspots en het toenemend aantal 4G-masten - een steeds belangrijker rol gaat spelen is onbetwist.

Wat ik overigens wel vaak tegenkom zijn de slecht aangebrachte schroef F-connectors, terecht dat jij daar in een van je vorige berichten uitvoerig op bent ingegaan.

Als ik slecht aangebrachte F-connectoren tegenkom vervang ik ze meestal door goede (zie bijg.).

Coax_001.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...