Ga naar inhoud


"Goed" signaal maar geen beeld meer


itisme64

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Hoe stom kan je zijn.  Weekend en Max moet rijden, maar we hadden blokjes beeld (veel andere zenders waren gewoon goed)   Dachten klein beetje de schotel veranderen en dan perfect beeld. Maar ipv beter is "alles" weg en krijgen het niet meer terug om maar iets van TV te kijken.

 

Kanaal 80 gewoon beeld en de rest niks

Signaal sterkte : 70% (was zelfs slechter hiervoor)

Kwaliteit 45%

 

DisEqC A Signaalkwaliteit Astra 19 > 6 blokjes

DisEqC B Signaalkwaliteit Astra 23 > 8 blokjes

 

Zit in Malaga met 2 kops LNB

Philips ontvanger

 

Is het "mm" verzetten van de schotel het probleem of kan het iets anders zijn aangezien de signaal waardes toch redelijk goed zijn en volgens mij zelfs beter als  hiervoor.  Hoe kan het dat ik op 80 BVN wel beeld heb ? en verder niet 1 zender.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

 

 

 

 

aangepast door itisme64
Link naar reactie
Delen op andere sites


softcam ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei zeeteefje:

BVN zit op Astra19, de Nederlandse zenders op Astra23.  Welke kop zit in de houder, Astra19 of Astra23?

 

Er zitten 2 koppen in de houder. (ben niet zo "sat" technische maar neem aan dat je dat bedoeld.

 

1 uur geleden zei bellejt:

softcam ?

 

Geen idee wat softcam is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste itisme64

 

Welkom op dit forum.

 

Signaalsterke is niet belangrijk, het gaat om de signaalkwaliteit. BVN heeft hele makkelijke parameters en die ontvang je bijna nog wel als je de coaxkabel van de lnb loskoppelt.
Je wilt de F1 natuurlijk op RTL-Duitsland zien in Malaga. Je moet dus zorgen dat de Astra 19,2 zoveel mogelijk blokjes op de signaalbalk heeft.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Sprietje en bedankt voor je snelle reactie

 

RTL Duitsland is kanaal 114 ?? die ontvang ik wel gewoon. Zou mooi zijn als in iedergeval de race kan zien.  Heb ook de App van Canal Digitaal maar daar geen F1 ondanks ik het wel in pakket heb. Fijn verhaal is dat, denk de app is de oplossing (streamen via apple TV) maar dat kan dus ook niet.

 

Is er ergens een instructie te vinden om de schotel en dubbele kop (zijn losse LNB) in te stellen met foto´s eventueel.  Heb nog een oude satfinder liggen in de tijd dat er maar 1 kop nodig was. Alle instructies die ik kan vinden is waarbij de kop 1 unit is en ik heb 2 losse.

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triax 110 met 2 losse lnb's. Dat is goed. Daar kun je alle kanten mee uit.

Toch staan de lnb's te dicht bij elkaar. Zo te zien staan ze tegen elkaar en ze moeten 5mm van elkaar staan.

De vrij hangende kop moet onder een hoek van 31 graden schuin omlaag staan t.o.v. de Astra 23,5 die in de klem staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei itisme64:

 

Er zitten 2 koppen in de houder. (ben niet zo "sat" technische maar neem aan dat je dat bedoeld.

 

 

Geen idee wat softcam is :)

Niks van aantrekken van softcam. Bij philips ontvanger niet van doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de buitenste LNB ook niet goed gemonteerd is. Je zal de coax rechtstreeks op de 23,5 LNB moeten monteren, dat is de LNB die op de arm gemonteerd is. Dan met de schotel gaan spelen op bijv NED1 HD en als er dan eindelijk beeld is hetzelfde doen met de andere LNB om de 19,2 te ontvangen bijv op BVN. Dan moet alles weer goed werken.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Kon in gelukkig F1 kijken via RTL Duitsland. Op de duitse zender werd Max derde neem aan ook op de NL zenders :)

 

18 uur geleden zei Sprietje:

Een Triax 110 met 2 losse lnb's. Dat is goed. Daar kun je alle kanten mee uit.

Toch staan de lnb's te dicht bij elkaar. Zo te zien staan ze tegen elkaar en ze moeten 5mm van elkaar staan.

De vrij hangende kop moet onder een hoek van 31 graden schuin omlaag staan t.o.v. de Astra 23,5 die in de klem staat.

 

Bedankt voor je reactie. Maar voor de goede orde systeem heeft gewoon 6 & 7 jaar gewerkt in deze opstelling. (dus met zelfde beugels) neem aan dat er geen veranderingen zijn gedaan wat positie satellieten betreft ? 

 

Ook heb ik de foto misschien niet in een ideale postie gemaakt om de ruimte te zien.

 

 

 

18 uur geleden zei zeeteefje:

Ja, prima opstelling. Vermoedelijk is de TS de schotel gaan nastellen op het signaal van Astra19 waardoor de schotel nu niet goed staat. Eerst de schotel optimaal afstellen op Astra23 en vervolgens met de loshangende Astra19 kop het signaal van Astra19 optimaliseren.

 

Dank voor je reactie.  TS zegt me niks :)   Om Astra23 goed af te stellen moet ik dan de andere LNB aansluiting los maken en zorgen dat Astra23 helemaal top werkt ?  Welke zender kan ik daar beste voor gebruiken?  Of is het in algemeen beter om in het "admin" menu van philips receiver te kijken met signaalsterkte en kwaliteit?  Worden voor beide Astra´s dezelfde LNB´s gebruikt ? 

 

12 uur geleden zei sattv4iedereen:

Niks van aantrekken van softcam. Bij philips ontvanger niet van doen.

 

Dank voor je tip :)  Dacht is het iets met webcams vond al apart. 

 

1 uur geleden zei Frans B:

Ik zie dat de buitenste LNB ook niet goed gemonteerd is. Je zal de coax rechtstreeks op de 23,5 LNB moeten monteren, dat is de LNB die op de arm gemonteerd is. Dan met de schotel gaan spelen op bijv NED1 HD en als er dan eindelijk beeld is hetzelfde doen met de andere LNB om de 19,2 te ontvangen bijv op BVN. Dan moet alles weer goed werken.

 

Dank voor je reactie.  Begrijp de kabel direct LNB monteren die op de arm zit gemonteerd. Er zit nu een verdeler tussen om van beide LNB naar 1 coax te gaan. Dus deze verwijderen en kabel direct aansluiten ??  Die afstellen op NED1 HD totdat alles goed werkt en daarna de andere LNB los aansluiten en goed afstellen. En hierna de verdeler er weer tussen plaatsen ?

 

 

 

 

Leuk om te zien dat er zoveel mensen willen helpen :)   Ander vraagje ik heb nog een oude "sat" finder, zie afbeelding. Is deze nog gewoon bruikbaar ? 

 

 

 

 

71xy1jLtXWL._SX355_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Die "verdeler" is een elektronische schakelaar die tussen de 2 LNB's schakelt om zodoende de andere satelliet te kunnen ontvangen. Dus na het juist afstellen moet die er weer tussen  geplaatst worden.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei itisme64:

Dank voor je reactie.  TS zegt me niks :)   Om Astra23 goed af te stellen moet ik dan de andere LNB aansluiting los maken en zorgen dat Astra23 helemaal top werkt ?  Welke zender kan ik daar beste voor gebruiken?  Of is het in algemeen beter om in het "admin" menu van philips receiver te kijken met signaalsterkte en kwaliteit?  Worden voor beide Astra´s dezelfde LNB´s gebruikt ? 

TS=Topic starter, jij dus :-). Losmaken hoeft niet persé, maar de LNB eerst rechtstreeks aansluiten, zoals aanbevolen door Frans B,  werkt meestal wel vlugger. Een zender van Astra3 kiezen en dan in het menu van de philips afregelen op beste kwaliteit. Je kunt de satellite finder gebruiken om eerst de juiste satelliet te vinden. Let op dat de ontvanger helemaal uit staat (trek de stekker maar uit het stopcontact) voordat je de kabels losmaakt. Als Astra3 helemaal goed staat, dan niet meer aan de schotel komen en de Astra1 LNB optimaal zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...