Ga naar inhoud


Wat betekenen 5 of meer max snelheidsbordjes op vrachtwagens en soms ook bussen?


T90user

Aanbevolen berichten


Dat zeg ik, je maakt mij niet wijs dat er een land is waar vrachtauto's maar 50 mogen rijden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Psychosammie:

Dat zeg ik, je maakt mij niet wijs dat er een land is waar vrachtauto's maar 50 mogen rijden.

Vaticaanstad is maar 30kmh

aangepast door mereltje
aanvulling

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron: Goeie vraag 

 

"Een aantal landen binnen Europa hebben een wegenverkeerswet die voor vrachtwagens boven de 7,5 ton totaal gewicht, maximum snelheden voorschrijven op wegen en snelwegen. Die maximum snelheden zijn afhankelijk van het land, het wegtype en het voertuigtype. Zo mag op 'provinciale' wegen (dat zijn de secundaire verbindingswegen) vaak minder snel gereden worden (60 km/u max. ) dan op autowegen (70 of 80 km/u) maar op snelwegen mag dan weer tot max. 90 km/u gereden worden, terwijl in landen als Italie op sommige snelwegen weer 70 km/u. geldt. Om het achteropkomende autoverkeer dan op de voor de vrachtwagen geldende maximum snelheid te waarschuwen, schrijven bepaalde landen dan verplicht voor om zgn. maximum snelheid stickers achterop de vrachtwagen te hebben. Dat resulteert dan in een verzameling van stickers die snelheden aangeven van 50 km/u tot 100 km/u.Aan de achteropkomende automobilist dan om uit te maken hoe snel de vrachtwagen voor hem dan rijdt, ????? en blijft rijden.Het niet hebben van die stickers op de achterzijde van de vrachtwagen kan in sommige landen leiden tot fikse boetes, ze zijn dus verplicht!"

 

Het gaat dus niet alleen om snelwegen, maar ook secundaire wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties. Toch vind ik het een wat vreemd gegeven: je zou denken dat die plaatjes achterop (die overigens er allemaal even oud of nieuw uitzien dus niet na elkaar lijken geplakt maar allemaal gelijktijdig) een al dan niet bekeurende agent iets zouden moeten zeggen. Want ze zitten achterop, niet in het zicht van de bestuurder.

Maar als je een hele trits hebt zitten lijkt me dat volstrekt niet informatief voor wie dan ook. Je zou denken dat de bekeurende instantie geen interesse zou hebben voor plakkers maar gewoon bekeurt als de plaatselijke wet het verbiedt boven een bepaalde snelheid te rijden. Ongeacht of ze nu wel of niet een plakker voor welke snelheid dan ook hebben zitten. Zou het maar om een of twee plakkers gaan dan zou iemand die erachter rijdt daardoor kunnen weten wat de max snelheid is dat die wagen kan of mag, maar vijf of meer snelheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei TangoBravo:

Om het achteropkomende autoverkeer dan op de voor de vrachtwagen geldende maximum snelheid te waarschuwen

 

Haha, ik kom met 140 aan kachelen en er rijdt zo'n stickerauto voor mij. Tegen de tijd dat ik die stickers gelezen heb zit ik al in die vrachtauto.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Psychosammie:

 

Haha, ik kom met 140 aan kachelen en er rijdt zo'n stickerauto voor mij. Tegen de tijd dat ik die stickers gelezen heb zit ik al in die vrachtauto.

 

 

5 uur geleden zei luisteraar:

Die stickers zijn teststickers zodat de autorijders er achter kunnen testen of ze

een bril nodig hebben of niet😎

Psychosammie moet kennelijk een bril dan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat groen lampje achteraan vond ik steeds tof achteraan bij vrachtwagens  in Spain. Na de zoveelste sliert achter een caravan kon die chauffeur teken doen dat je kon voorbijsteken.

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederland, binnen de bebouwde kom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ceesv:

Nederland, binnen de bebouwde kom.

Als je in Nederland binnen de bebouwde kom 50 km/u gaat rijden met een vrachtwagen heb je wel een probleem met je remmen.

Maar daar moet je gewoon niet op letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei catw:

Als je in Nederland binnen de bebouwde kom 50 km/u gaat rijden met een vrachtwagen heb je wel een probleem met je remmen.

Maar daar moet je gewoon niet op letten.

Werken ze dan niet meer ofzo?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Mojo:

Werken ze dan niet meer ofzo?

Ooit nagedacht dat je net niet stilstaat op de plek waar je de remmen vol moet intrappen.

 

 

O, dat jongetje wat achter die bal aanrende ligt gewoon achter het rechter voorwiel, maakt niet zoveel uit zijn er nog zat over.

 

Wakker of blijf je bij "domme" opmerkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...